Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av ren nysgjerrighet:

 

Hva er det som får folk til å betale 3 ganger vanlig pris for en film utgitt av Criterion? Hva er spesielt med de?

7837661[/snapback]

Status.

 

Og som oftest den beste film/lydkvaliteten, eksklusiv ekstramateriale og de lekreste coverne. Jeg har kun én, Armageddon, og føler ikke at jeg trenger flere.

Lenke til kommentar

Vel, Criterion-versjonen av Fear and Loathing er et must, da den har et jævlig tøft cover, og den inneholder masse bra ekstramateriale, samt et bra hefte. Dessuten er den nummerert (i allefall brodern sin), men Criterion-versjonen av Life of Brian er totalt meningsløs. Den er dyr som faen, og den inneholder absolutt ingen ting som den vanlige versjonen ikke har.

 

EDIT: Vel, C-versjonen av Brian har jo et booklet da. Dog, jeg ser ikke helt hvorfor man skal betale 250kr i stedet for 60kr for akkurat samme film, bare fordi du får med et lite hefte. Da er det bedre å kjøpe ei svær bok om filmen i tillegg til standard-versjonen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det stemmer nå ikke helt at Life of Brian-dvden ikke inneholder noe som den vanlige versjonen har, riktignok har den engelske CE-utgaven noe bedre lyd og bilde (den eier jeg fra før), men Criterion-utgaven er den eneste som inneholder følgende ekstramateriale:

5 deleted scenes:

- "Sheep" (with optional commentary by Eric Idle and Terry Jones) (4:36)

- "Pilate's Wife" (with optional commentary by Eric Idle and Terry Jones) (1:59)

- "Otto" (with optional commentary by Terry Gilliam and Eric Idle) (4:28)

- "The Sign That Is The Sign" (with optional commentary by Terry Jones) (1:18)

- "Souvenir Shop" (with optional commentary by Eric Idle) (0:42)

4 British radio ads:

- 'Michael Palin'

- 'Terry Gilliam'

- 'Eric Idle'

- 'John Cleese'

Liner notes featuring an essay by film critic George Perry

Ettersom jeg er Monty Python-"fanatiker" var det ikke et vanskelig valg for min del.

 

Når det gjelder Fear and Loathing så er det en film jeg liker veldig godt, men fortsatt ikke har skaffet meg, når jeg da kunne få tak i den flotte Criterion-utgaven for under 200kr var ikke det valget så veldig hardt heller.

 

Dette er forøvrig de to første Criterion Collection-filmene jeg kjøper, og de eneste som jeg så langt har interessert meg for.

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar

Nice! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...