Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke min xp3000+ til?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Prøvde for første gang og klokke cpu idag.

Gikk faktisk veldig bra :)

Men lurer på hvor mye jeg kan presse den!

Jeg har dette av utstyr:

 

Abit NF7-S V2.0

 

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz

 

Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU-Vifte

 

Multiplier er låst på 13.

FSB var på 166, den står nå på 180

Volt var på 1.65, den står nå på 1.775.

 

Dette tilsvarer 2.356 GHz.

 

Er egentlig fornøyd med dette, men lurer på om noen kan gi meg tilbakemld på hvor "langt" jeg kan gå.

CPU er nå 48 grader.

 

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har også 333 mhz modellen, 13x166....

 

Jeg får faktisk ikke systemet til å kjøre noe stabilt i det heletatt etter overklokking, er temmelig ny når det kommer til overklokking, så prøver meg mest bare fram etter hva jeg leser på forum osv.. Nå kjører jeg den på standard volt, og 13x166 da jeg ikke får den til å kjøre noe spesielt stabilt på noe høyere.. prøvde 10x200 bare for å se om jeg fikk en fin fsb, men det var ikke spesielt stabilt da heller... har prøvd mange andre konfigurasjoner også, men som sagt blir det ikke spesielt stabilt.. har hatt spenninga på cpu'en opp i 2V uten noe hell, prøvd å sette spenninga på ram'en opp også... hjalp ikke spesielt :ermm:

 

Kjører foresten samme hk og prosessor som trådstarteren, og 2x CORSAIR CMX512 3200LL... skulle jo tro dette holdt mål for litt overklokking.. noe jeg ikke har tenkt på før jeg heiv meg i gang? Prøver litt til jeg , så ser jeg om det skjer noe spennende... Har forresten oppdatert BIOS'en også, kanskje jeg brude kjørt en annen uppdate enn den jeg brukte? hører mye positivt om TicTac modded BIOS for NF7 kortene... noen som har erfaring og vil dele?

 

-mamazboy-

 

EDIT: skreiv om hele posten, istedenfor å lage ny da det var feilinformasjon i den første :p

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk min til dette:

Volt gikk jeg opp fra 1.65 til 1.85.

FSB gikk jeg fra 13*166 til 13*190

 

Altså fra 2.158 ghz til 2.470.

 

Kunne kanskje dratt volt ennå litt høyere, men gidder ikke prøve på det. Føler ikke at jeg har bra nok vifte til det.

Endelig score i benchemarks med x800 pro ble:

3D mark03: 10463

3D mark01: 18724

AguaMark3: 47.464

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...