Gå til innhold

hva krever hl2 og doom 3?


Migr

Anbefalte innlegg

hei jeg har 1024mb ram amd 64-bir prossesor(3000+)

og rodeon 9800pro kort men skal kjope x800 eller 6800gt om noen dager

 

nor eg for x800 lr 6800gt vil jeg kunne kjore alt paa fult i grafik da? vil jeg faa noe hakking? :hmm:

 

og hvor mye koster 1024mb ram brikke? mer eller mindre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å i det hele tatt kunne kjøre Doom III, trenger du en Pentium 4 1.5 GHz eller Athlon 1500 XP-prosessor, 384 MB RAM og et GeForce 3 eller ATI Radeon 8500-grafikkort. Dette er minstekravene, og for å kunne kjøre spillet i full oppløsning, med alle spesialeffekter og detaljer, trenger du en enda raskere maskin. Et grafikkort i NVIDIA GeForce FX eller 6800-klassen, eventuelt ATI Radeon 9800 eller X800, er anbefalt. Prosessorhastigheten bør ligge på godt over 2 GHz, og minnestørrelsen bør være på minst 512 MB, helst 1024 MB. Doom III er spillet som kommer til å flytte grenser for hva som er mulig å vise på en PC, og derfor vil være vel verdt en oppgradering.

 

Half Life 2, på sin side, er noe mindre krevende. Minstekravet er en prosessor med 1.2 GHz, 256 MB RAM og et grafikkort som støtter DirectX 7-grensesnittet (for eksempel kort av GeForce 2- eller GeForce 4 MX-klassen).

 

For å kunne kjøre Half Life 2 med full detalj, anbefaler Valve en 2.4 GHz-maskin, med 512 MB RAM og et DirectX 9-kompatibelt skjermkort. Som vanlig, jo kraftigere PC, desto bedre ytelse, så det skader ikke å ha en maskin som overskrider selv disse anbefalingene.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107038

Lenke til kommentar

Linken er nede nå, men det var noen som posta systemkrav til DoomIII fra et amerikansk data/spillblad. Der var det anbefalt 1024MB minne, 2,5GHz+ cpu og Radeon 9800/GF5900-kort. Og det var til MEDIUM kvalitet/oppløsning. For å kjøre alt på full guffe med oppløsning og detaljer, var det anbefalt 2048MB minne, 3GHz or equivalent cpu og Radeon x800/GF6800-kort. Altså ganske krevende saker!

Lenke til kommentar

We want to start out with our high end system that was supplied by Dell. It utilized a 3.6GHz Pentium 4 processor and 4GB of 533MHz DDR2 Ram on an Intel i925X motherboard. The video cards used of course were all PCI-Express interface video cards all with 256MB of video Ram. NVIDIA's v61.76 driver and ATI's v8.05 driver was used for testing.

 

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy

 

Doom 3 var jo testa her, men skjønner ikke vitsen me å teste med 3,6ghz, 4gb ram..

 

Ingen som har så mye likevell!

 

Tror de fleste som har de skjermkorta som er testa der kan minusere med 20fps eller noe.. :no:

 

Edit: Såg at de brukte en annen maskin til agp skjermkorta..! Men likevell meget kraftig.. 3,2ghz og 2gb ram!

 

While this test system certainly still qualifies for high end, it is a bit more comparable to systems that many of you own today. This Dell machine featured an Intel Pentium 4 3.2GHz processor and 2GB of DDR400 Ram all on an i875 motherboard. Of course since this is an i875 system, all of our cards will use an AGP8X interface. This time we have the Radeon X800Pro to add to the mix as well. NVIDIA’s v61.76 and ATI’s v8.05 drivers were again used.

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
er det bare meg eller er det flere som begynner å bli lei alle "har jeg bra nok pc for doom3/hl2" eller "hva trenger for jeg å kjøre doom3/hl2 på full guffe" ?

 

Epz.

Støttes.

 

Jeg er utrlolig lei av alle søppelpostene som handler om det samme kjøret om hl2/Doom3. Så mye for å få det inn i sin tjukke hodeskalle: Doom 3 er laget for å kunne tvinge morgendagens maskinvare i kne, så trådstarter kan bare drite i å kunne spille doom med alle detaljer og høy oppløsning hakkfritt. Forresten så er 6800GT bedre enn alt ATI kan by på, i OpenGL. Derfor har Nvidia et aldri så lite overtak i Doom3! Dessuten så ligger NVIDIA flere tiår foran ATI når det gjelder driverutvikling til GNU/Linux!

Lenke til kommentar
er det bare meg eller er det flere som begynner å bli lei alle "har jeg bra nok pc for doom3/hl2" eller "hva trenger for jeg å kjøre doom3/hl2 på full guffe" ?

 

Epz.

Støttes.

Kan ikke noen lage en skikkelig oversiktsmatrise over hvilke spill og skjermkort som kan spilles i spillbar hastighet på hvilke oppløsninger, og samtidig minstekravet til CPU for å oppnå denne hastigheten. Kunne ikke noen ha laget en slik oversikt og laget en sticky av den?

 

Eks:

 

............................. Spill1 Spill2 Spill3 osv.

spillbar FPS ............. 60 ..... 40 ..... 80

min. P4-ekvivalent.. 2GHz . 3GHz . 1GHz

Radeon bla ............ 1280x 1024x 1600x

Geforce blabla ........ 1024x 1024x 1280x

 

osv. (layouten ble ikke helt perfekt men dere skjønner hva jeg mener)

 

Edit: Tips til Migr: Korrekturles!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
SLUTT Å POSTE DETTE TULLET! :thumbdown:

nobody_cares.jpg

 

Evt. gidd å søke i forumet. Det er sikkert 200 andre poster med akkurat samme meningsløse innhold om systemkrav til *gjesp* doom3 og halflife 2.

Om du tar deg tid til og lese hva han skriver ,så lurer han på mer enn hl2 og doom3 sys krav.

 

Han spør om ram, 3d kort og om hans system vil hakke bla.

Lenke til kommentar
Off topic:Blir Doom3 så bra som alle skal ha det til egentlig?? Blir grafikken bedre enn i far cry?

Vi får vente og se, sant? :thumbup:

 

Men må du vite det fra andre; Foreløbig har den fått 94/100 og 96/100 fra to uavhengige pc spill blad. Er ikke ille det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...