Gå til innhold

Har en gammel PC, hva skal jeg bruke den til?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Statoil PC fra 1997 stående, men klarer ikke helt å finne noe interessant å bruke den til. Uten at jeg vet alt for sikkert så tror jeg den har 166 Mhz, 2+4 GB harddisk(er), 32 MB ram osv, noe i den duren...

 

Pcen har IKKE tilgang på internett, så det er desverre ikke aktuelt å bruke den som server. Det er heller ikke aktuelt å gi den bort.

 

Har et TV kort, (slik som gjør at man kan se på og ta opp TV på dataen) men vet ikke om PCen hadde takla å ta opp. Hvis ikke kunne jo det vært et formål...

 

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke den til? Evt erfaringer med om det går an å bruke en såpass gammel PC til å ta opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden det ikke er aktuelt å gi den bort, så kan du jo for eksempel bruke den til å gjenopleve noen av de gamle spillklassikerene! :yes:

 

Ellers så kan du hvis du ikke har så mye peil på linux, klaske det innpå, og eksperimentere og se litt.

 

Eller så kan du for eksempel modde kassen og prøve ut nye ting som du vanlig vis ikke ville gjort på en ny og dyr kasse.

 

Eventuelt hive inn større hardisk å sette op en server, eller bare bruke den til å ha backup av (forhåpentlig vis) resten av hardiskene du eier.

 

Eller du kan ta ut prosessoren og ha den på nøkkelknippet (knalltøft!)

 

-Tommy

Lenke til kommentar
Finn en megahøy bygning og kast den nedover mens du skriker "PAAASSSS OOOOPPPPPPP".  :grin:  :devil:

Hadde jo vært enda mer interessant dersom man IKKE roper "pass opp" da :!:

 

Tviler på at den som hadde fått den PCen i hodet hadde blitt særlig glad

 

Men fra spøk til alvor, tror jeg har bestemt meg for å installere Linux på den, hadde vært greit å eksperimentere litt, og kanskje lære litt i samme slengen!

Endret av bj0rn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...