ahpadt Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hellu. Lurer på om det er en form for kjent feil i Windows som gjør at det alltid skjer med rart (les: fatal error, feilmelding, error) når man prøver å pakke ut (dvs. pakke ut zip/rar filer, eller installere spill fra .iso-filer) store pakkede filer. Det som skjer er at det alltid kommer en feilmelding når jeg prøver å pakke ut store filer. Dette har begynt å irritere meg STORT, siden jeg ikke får brukt PCen min i det hele tatt lenger. Har sittet og tenkt på dette.. Hvordan kan det ha seg at filer jeg laster ned fra nettet (ikke noe illegalt, men f.eks en cs-film) som er ment for å ikke vært korrupt. Og med en gang den kommer over til min PC så blir den korrupt. Hva? Hva? Hva i svarte ¤%/¤/¤%? Noen som har den fjerneste anelse? Mvh. ahpadt
KAS Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Ser du har fire rambrikker...mulig det kan dreie seg om en defekt rambrikke. Evt bad sectors på disken.
Lugmeister Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Har hendt meg ett par gang at nettleseren har gjort zip, exe filer osv korrupte etter nedlasting.
C4STOR Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Har hendt meg ett par gang at nettleseren har gjort zip, exe filer osv korrupte etter nedlasting. Åssn kan netleseren gjør ei fil korrupt?
RolfOve Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg hadde et lignende problem med min PC. Når jeg åpnet liknende filer som du beskriver brukte explore.exe 99% av tilgjengelig CPU-kraft. Det hjalp ikke å avbryte explorer.exe heler. Da jeg byttet til et annet minne-merke med mindre aggresive timing fungerte det brillefint. Problemet var altså minnet.
JohnRichard Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Vet ikke om det dette som er problemet. Men en kamerat hadde lignende feil på sin eksterne harddisk. Han prøvde å pakke ut en DVD på 4,5 GB på en FAT32 partisjon (som ikke støtter filer over 4GB). Ser du har XP, og derfor er det vel naturlig å tro at du har NTFS som ikke har begrensinger på filstørrelser. Men tenkte det var verd å nevne, just in case
bjorn.e Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 det første som slår meg er mangel på "sidevekslings fil plass" på godt norsk, evt, viss det er store filer >2G så er det max for et fat32 system.
Lugmeister Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Åssn kan netleseren gjør ei fil korrupt? Ved at nettleseren ikke får ned hele fila.
Guybrush Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Er filene pakket med rar eller zip, eller hva slags filer er det? Last ned f.eks. nyeste winrar og kjør en test av filen det gjelder.
JohnRichard Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Test med dette hendige lille gratisprogrammet. FlashSFV
ahpadt Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Test med dette hendige lille gratisprogrammet. FlashSFV Hmm.. På en 255MB fil (eller større) så får jeg hele tiden "1 Not found" På en 9MB fil (+ -) går det fint.
z00l Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hadde samme problemet selv for en tid tilbake siden. Det visste seg ut zip programmet mitt hadde synget sitt site versj på min PC. la inn en nyere versjon, og alt fungerte utmerket. WinRAR er å anbefale etter min mening. Det klarer å pakke ut alt av filer. -z00l-
Aetius Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hvis du laster ned gjennom en "transparent cache server" vil filer på 255MB eller mer ofte bli korrupte. Prøv å bruke Download Accelerator Plus, eller et annet liugnende program, som deler filen opp i flere deler. Et annet alternativ er å laste ned fra port 81 istedet for port 80. Dette vil ofte gjøre at nedlastingen din forbigår cache-serveren som ødelegger filene.
ahpadt Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Hvis du laster ned gjennom en "transparent cache server" vil filer på 255MB eller mer ofte bli korrupte. Prøv å bruke Download Accelerator Plus, eller et annet liugnende program, som deler filen opp i flere deler. Et annet alternativ er å laste ned fra port 81 istedet for port 80. Dette vil ofte gjøre at nedlastingen din forbigår cache-serveren som ødelegger filene. Får jo også en feil med filene når jeg kopierer dem fra andre via vanlig LAN, så da igjen er det ikke bare det som kan være feilen.
abcosv Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Fikk det samme problemet her en dag når jeg forsøkte å pakke ut en DVD-plate komprimert i deler a 50mb, ved navn r01, r02 osv. Tilfeldige filer ble kalt "corrupt" av winrar i utpakkingsprosessen. Jeg løste det ved å stoppe så mange programmer i tray og i oppgavebehandlingen som jeg klarte, etter dette gikk det uten problemer.
ahpadt Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Nytt utpakkingsprogram sier nå jeg -z00l- Funket å pakke ut en fil (samme fil) for faren min som ikke funker å pakke ut her, så det er noe galt her ja..
Luske_Ludvig Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hadde dette problemet når jeg lastet ned filer med dc++. Leste litt rundt om på nettet. Kom frem til at det var Zonealarm som laget krøll. Byttet til sygate, og har ikke hatt problemer siden. Det er bare gratis utgaven med Zonealarm som lager krøll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå