Gå til innhold

Laserskriver til meg - 5 alternativ


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Som dere kanskje har forstått er jeg på utkikk etter laserskriver til meg. Jeg har plukket ut fem skrivere, alle med ethernet:

Jeg har i satt opp en liten hobby-tabell over de viktigste tingene:

 

skriver_tabell.jpg

 

 

Skriverene kommer stort sett med den samme bundelen (mengde toner osv.) så dette legger jeg ikke vekt på.

 

Bruksområde: Skriveren kommer til å spy ut noen hundre (2-5?) sider i måneden. Stort sett dokument og ikke mye bilder som kommer til å bli skrevet ut. Er likevel noen bilder, og vil derfor ha med farger. Vil selvsagt ha best mulig kvalitet på fargene også (krever ikke noe fotokvalitet).

 

Hvilken skriver anbefaler du? Er egentlig Samsungen som frister mest her, siden den er billigst, nesten billigst toner til og er den eneste skriveren som har 1200*1200 i oppløsning. Men mens jeg er inne på oppløsning Vil jeg merke stor forskjell på de forskjellige oppløsningene disse skriverene har? Oppløsningen som er i tabellen gjelder for både svart/hvit og farger.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut spesifikasjonene på Samsungen til den prisen. Men jeg undrer meg over at den er over kr 2000,- dyrere hos Komplett og andre butikker? Hvorfor er det så stor forskjell?

Godt spørsmål. Den er jo til samme prisen hos Databutikken, men tror dette er uten nettverk. Tror det er rett pris hos itbutikken, den uten nettverk er ca. 500,- billigere.

Lenke til kommentar

Kanskje komplett og databutikken selger Samsungen _med_ duplex (tosidige utskrifter) mens de som er 2000kr billigere selger den _uten_ dette?

 

Uansett: Jeg er veldig glad i Tosidige utskrifter og vil anbefale en med dette. Jeg har hørt mye bra om den Xerox'en men den er jo litt dyr da.

 

Send en mail til de forskjellige produsentene og spør om de kan sende deg en testutskrift så du får sammenlignet direkte. Med bare 500 sider per måned så trenger du vel ikke noen racer..? Se heller på utskriftkvaliteten enn hastighetene.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med alle fem. Alle var positive og hadde utskriftene nesten klar før jeg hadde lagt på, med unntak av Samsung. De kunne i følge damen jeg snakket med ikke sende noen testutskrift til meg. Litt svakt man havner i Sverige når man ringer til Samsung Norge. Får ringe opp igjen og spørre om dette virkelig er tilfelle, og legge til at de andre jeg har snakket med kunne sende utskrifter i løpet av dagen.

 

 

Edit: "Nej, det går inte" :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Da har jeg snakket med alle fem. Alle var positive og hadde utskriftene nesten klar før jeg hadde lagt på, med unntak av Samsung. De kunne i følge damen jeg snakket med ikke sende noen testutskrift til meg. Litt svakt man havner i Sverige når man ringer til Samsung Norge. Får ringe opp igjen og spørre om dette virkelig er tilfelle, og legge til at de andre jeg har snakket med kunne sende utskrifter i løpet av dagen.

 

 

Edit: "Nej, det går inte" :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Du kommer til Sverige om du ringer supporten til HP også.

Jobber selv på HP Support på avdelingen for Laser og Color Laserjet.

Lenke til kommentar

Er visst komplett umulig å oppdrive testutskrift fra en Samsong. Har snakket med følgende:

  • Samsung nordisk support
  • Samsung Danmark
  • Hattelco
  • PSData
  • Komplett
  • SMG Norge
  • Ingram Micro
  • Itegra
  • Senas AS
  • 81030303 - SMG Norge henviste meg hit, var et verksted for Samsung

Hadde egentlig ikke noen store forhåpninger til f. eks. PSData, Komplett og Hattelco, men ble henvist dit. Noen som har noen flere forslag?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Du bør vel også tenke litt på hvilke garantiordninger som følger med skriverene.

på HP CLJ2550 serien følger det med 1 års onsite-garanti next-day, som tiliser at blir det noe hardwaremessig feil på skriveren så kommer det ut en teknikker fra hp for å reparere skriveren hos deg.

Lenke til kommentar

Hepp! Da har det gått enda en dag i Kjell Inges jakt på en laserskriver. HVilken blir det? Følg med, og du vil få vite... =P

 

Da jeg hentet posten i dag ble jeg meget overrasket. I lag med et par regninger fant jeg en konvolutt fra HP, og der var det utskrifter fra LaserJet 2500 (ca lik som 2550? Skjønner ikke helt hvorfor de ikke skrev ut fra 2550, var jo fra den skriveren jeg spurte etter) og 3500. Det er noe man kaller service (selv om de bommet litt)! Bestemte meg nesten for å kjøpe 2550 bare pga dette.

 

Ellers har jeg sett litt rundt etter tester av skrivere. Ikke mye å finne, men finner nå litt:

Har mest lyst til å sende mail til Samsung og si de kan stappe kjøpet opp der sola ikke skinner pga. den dårlige servicen, men er jo litt penger å spare her da.

 

Hva skjer nå? Venter nok på utskriftene som forhåpentligvis er på vei i posten. Etter det faller avgjørelsen. Epson og HP ligger best an nå. Hmm, skal ikke være lett =P Kom gjerne med innspill.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Jeg er ute etter omtrent samme skriver som deg regner jeg med. Fargelaser, nettverk og gjerne dobbeltsidig utskrift. Må innrømme at HP 2550 serien frister, har gode erfaringer med HP.

 

God propaganda Xerox driver med... Sjekket litt opp, og Phaser 6100DN er nå å få til kr 5060,- inkl mva hos advance.no. En del større og tyngre enn HP sin, men ikke umulig å få plass til den. Det jeg er usikker på er driverne. HP har både PCL og PostScript, jeg kan ikke se at Xerox har det på sin. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Sen mail til Samsung og spør om de ikke kan sende deg printerutskrift på mail så du kan pritete det ut selv :green: , nei er bra klokka snart er 4.

 

Jeg er selv på jakt etter en printer for tiden, mulig valget fallerpå en Fargelaser heller, det er kjekt å se at du gjør alt grunnarbeidet :)

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Er da en drøy uke siden jeg snakket med diverse produsenter om testutskrifter og jeg har ikke mottatt noe fra noen andre enn HP :thumbdown: Dette er slappt, men dette blir ikke avgjørende for mitt valg.

 

Etter å ha lest en test hos mikrodatorn.se (fikk tilsendt pdf på mail siden jeg ikke kan betale for testene) har jeg funnet ut at CLP-500 og Phaser 6100 er så og si identiske. Dette gjelder både utvendig og innvendig. De har også like bra utskrifter, Phaser'n med litt for lite kontraster og CLP'en med litt for mye. Dette er da snakk om versjonene uten nettverk.

 

Samsungen er jo også litt billigere i drift (toner), så jeg angrer på at jeg ikke slo til og kjøpte den for 3700,-. Men, som jeg sa tidligere, siden Samsungen har gått opp i pris og Phaser'n ned, kommer jeg ikke til å kjøpe Samsung nå.

 

Nei, tror jeg går for Phaser'n. Simen: Har du erfaringer med den (virket slik)? Satser på du leser her igjen.

Lenke til kommentar

Var inne på sidene til Xerox i forrige uke. Der fant jeg en side en kan registrere seg og motta informasjon om skrivere en ønsker. Et par dager etterpå satt jeg med brosjyrer om tre Xerox-skriver og to utskrifter fra de samme skriverne. Utskriften fra Phaser 6100 manglet dessverre... Den skal imidlertid være av samme kvalitet som Phaser 6250, og den så fin ut.

Lenke til kommentar

Kommer det noe ny oppdatering i denne tråden snart ?

 

Er det noe spesiell grunn til at ikke OKI er nevnt/vurdert ? De var ihvertfall raske til å sende ut utskriftsprøver, sendte også prøver på dokumenter jeg mail'et til dem. Fargebildene ble desverre ikke så bra som på en HP930 blekk skriver, og jeg er veldig i tvil, har vurdert samsungen, men er usikker på kvalitet. Oki er suveren på utskrifthastighet (farger) noe som er en liten fordel.

 

HP er uaktuell pga. arkmater kapasitet, selv med bare 500 ukskrifter i måneden må man fylle på ark hver uke, og manuell skuff er enten mangelvare eller elendig kapasitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen folkens!

 

Da jeg satt foran skjermen for noen dager siden og nok en gang funderte på hvilken skriver jeg skulle kjøpe meg kom jeg frem til følgende: Jeg bestiller Phaser'n, så ser jeg hvordan det går. Tror jeg blir kjempefornøyd.

 

Fredag 8. august kom skriveren i hus, og i dag (Lørdag) ble den "satt sammen" og koblet på nettverket. Det hele gikk forholdsvis fint, og det gikk ikke lenge før de første utskriftene kom. Det eneste jeg har litt problemer med er at jeg ikke får til å koble til skriveren via IE, men dette satser jeg på jeg får til i morgen. Er helt sikkert noe jeg har oversett.

 

Utskriftshastigheten er ikke noe å skryte over, men det hadde jeg heller ikke forventet. Jeg har det stort sett ikke så travelt at jeg ikke kan vente de sekundene det tar å skrive ut. Har skrevet ut noen dokumenter, bilder og websider i dag, og er fornøyd med utskriftskvaliteten. Har skrevet ut 200 sider allerede =)

 

En ting som er ekstremt kjekt å ha mulighet for er tosidig utskrift, hadde ikke greid meg uten denne funksjonen =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...