Gå til innhold

Sjekk High-End krava til Doom III i skjermkort.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den linken til scan av pcgamer bør vel fjernes raskets mulig men... Det bildet ligger nå på min harddisk :) Det krever ikke mye tenking for å finne flere scans en det som det er linket til, skifte litt tall så går det :)

 

Dollar (moderator) ser ikke ut til å reagere. Link til scans på forumet til www.planetdoom.com har ihvertfall blitt fjernet av moderator raskest mulig.

Endret av Shell
Skrevet
Doom 3 er Open GL.. Ikke Dx9 :no:

for å være pirkete:

 

Doom 3 vil bruke OpenGL grafikk API, og ikke _direct 3d_. Men mye av lyd, kontrollering av annet inn og ut data vil nok foregå via direct x fordi ;)

Skrevet
Den linken til scan av pcgamer bør vel fjernes raskets mulig men... Det bildet ligger nå på min harddisk :) Det krever ikke mye tenking for å finne flere scans en det som det er linket til, skifte litt tall så går det :)

 

Dollar (moderator) ser ikke ut til å reagere. Link til scans på forumet til www.planetdoom.com har ihvertfall blitt fjernet av moderator raskest mulig.

Hvorfor skal den fjernes ?

Skrevet

Copyright på materialet. Så du synes det er greit å scanne hele pcgamer når det kommer ut og linke til det?

 

Hw.no burde vel ha noen retningslinjer på det der.

Skrevet

vel, siste version av OpenGL, 1.5 tror jeg det var, tillater bruk av shadere og alle andre avanserte effekter som man finner i DX9.0b, så om kortet støtter DX9.0 så vil OGL også kunne bruke de samme visuelle effektene som man kan få med DX9.0 spill.

trolig så sier dem 'DX9.0 compilant card' for alle vet hva DX9.0 står for og hva man kan forvente av visuelle effekter på DX9.0 kort, selv om koden er skrevet i OGL.

Skrevet
Copyright på materialet. Så du synes det er greit å scanne hele pcgamer når det kommer ut og linke til det?

 

Hw.no burde vel ha noen retningslinjer på det der.

For å være helt ærlig, akkurat nå kl. 04:46 på "morningsen" kunne jeg ikke brydd meg mindre om copyright eller opphavsrett, jeg vil lese om Doom3, ikke juridiske greier. :thumbup::innocent::whistle:

Skrevet
vel, siste version av OpenGL, 1.5 tror jeg det var, tillater bruk av shadere og alle andre avanserte effekter som man finner i DX9.0b, så om kortet støtter DX9.0 så vil OGL også kunne bruke de samme visuelle effektene som man kan få med DX9.0 spill.

trolig så sier dem 'DX9.0 compilant card' for alle vet hva DX9.0 står for og hva man kan forvente av visuelle effekter på DX9.0 kort, selv om koden er skrevet i OGL.

OpenGL har absolutt ingenting med DX9 å gjøre. Om man kan kjøre DX9/8/7 shader effekter har absolutt ingenting med saken å gjøre....

Skrevet
sukk..

 

tror mitt R9700Pro vil slite litt med Doom ]I[ når jeg får tak i spillet..

Hvorfor tror du det? Det står jo at tilogmed med et Geforce 4 MX kan du kjøre Doom 3...

 

Jeg mener å ha spilt en beta av Doom 3, gikk fint med GF4 TI4200, 512 MB ram og XP 2500+...

Skrevet
Sjekk nede til høyre på denne siden : DENNE

Der er anbefalt 2ghz cpu, 512 ram, og et 9800kort...

Det er jo ikke allverdens. Nå må folk slappe litt av. Klarer man å kjøre FarCry bra så tipper jeg Doom3 går bra det også. Det kommer til og være flust med detaljrikdom enten man spiller på medium eller very high. For og være helt ærlig så tror jeg ikke man har tid til å vurdere forskjellen når man har ørten demoner i hælene

Skrevet
Doom 3 er Open GL.. Ikke Dx9  :no:

for å være pirkete:

 

Doom 3 vil bruke OpenGL grafikk API, og ikke _direct 3d_. Men mye av lyd, kontrollering av annet inn og ut data vil nok foregå via direct x fordi ;)

Ehh... id software har bekreftet at spillet kommer til Linux. Da skal det vanskelig la seg gjøre, å bruke noen som helst directx-kall.

Skrevet
Ehh... id software har bekreftet at spillet kommer til Linux. Da skal det vanskelig la seg gjøre, å bruke noen som helst directx-kall.

Det har nok noe med at de kjører lyden i cpu også... Drivere til lydkortene er lagd med tanke på DX.

 

Men som noen nevnte så kan OGL utnytte shaderne i GPU'ene. Og shaderne ble til etter et initiativ fra Microsoft og DX, så OGL har nok noe å gjøre med DX alikevel.

Skrevet (endret)

balbalbalba

 

Ehh... id software har bekreftet at spillet kommer til Linux. Da skal det vanskelig la seg gjøre, å bruke noen som helst directx-kall.

jojo, sant det. Men jeg tenkte såklart på windows versjonen ;) Men jeg anntar at du ville være pirkete du også :D

 

Men brukes ikke f.eks. direct input for å kontrollere tastatur og mus da?

Endret av DJ-JK
Skrevet

Men brukes ikke f.eks. direct input for å kontrollere tastatur og mus da?

Du kan bruke det ja. Men hvis du vil lage et spill som kan portes så bruker du ikke DX men noe himkok. Du lager klasser for hvert enkelt OS og lager et eget intrface. Eller låner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...