Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Lost City of Z - 4/10

 

En semi-fra-virkeligheten historie om P. Facwcett som forsvant i Amazonas i 1920-årene.

 

Konseptet høres spennende ut, dessverre er det en endeløs rekke av uoppfylte forventninger, og filmen kunne med fordel vært klippet ned fra 2.5 til 1.5t. - Mulig man da også kunne skapt noe bedre dramaturgi så man slapp å sitte og se på klokka hele filmen.

Lenke til kommentar

The Lost City of Z - 4/10

 

En semi-fra-virkeligheten historie om P. Facwcett som forsvant i Amazonas i 1920-årene.

 

Konseptet høres spennende ut, dessverre er det en endeløs rekke av uoppfylte forventninger, og filmen kunne med fordel vært klippet ned fra 2.5 til 1.5t. - Mulig man da også kunne skapt noe bedre dramaturgi så man slapp å sitte og se på klokka hele filmen.

Denne har jeg vært spent på. Boka med samme navn er en av de bedre og mest spennende fagprosabøkene jeg har lest de siste 5 årene. Histrien om Fawcett i seg selv er jo kjempe spennende, så eventuelt kjipt vis de ikke har lagd en så god film. Skal se den selv ved en anledning.

Lenke til kommentar

Get out - 7/10

 

En ganske creepy film med temaet "transhumanism". En ganske frisk og ny film, noe som gjør den mer severdig enn andre i samme sjanger. Ganske interessant. Om det er en horror film eller en psykologisk thriller er jeg ikke helt sikker på, men den ligger en plass imellom.

 

Synes filmen var laget på en bra måte og holdt interessen oppe gjennom hele filmen. Ingen spesielt kjente skuespillere, men jeg synes de gjør en bra jobb.

 

En film som er verdt å se med mindre man ikke liker spennende filmer. Her er det ikke snakk om actionfilm eller noe i den stilen, og de som ikke tåler blod vil nok klare seg gjennom mesteparten av filmen.

Lenke til kommentar

King Arthur: Legend of the Sword

 

Tror man må være engelsk og interessert i engelske legender for å finne mye verdi i dette her.

 

Er man på sidelinjen, blir det en ganske pointløs dramatisering av eventyrlig tullball.

 

2004 filmen om Arthur var mye bedre. Der var det en historie som tross alt hadde mening og rot i virkeligheten.

Denne her var ganske meningsløs samme hvor mye den prøvde.

 

4,3/10

Lenke til kommentar

King Arthur: Legend of the Sword

 

Tror man må være engelsk og interessert i engelske legender for å finne mye verdi i dette her.

 

Er man på sidelinjen, blir det en ganske pointløs dramatisering av eventyrlig tullball.

 

2004 filmen om Arthur var mye bedre. Der var det en historie som tross alt hadde mening og rot i virkeligheten.

Denne her var ganske meningsløs samme hvor mye den prøvde.

 

4,3/10

 

 

Jeg har ikke sett denne og skal ikke kommentere filmen, men det første du skriver der er jo bare fjas og tull. Jeg nekter å tro på at dette er noe du selv tror og mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dødelig våpen 4

 

Fin anmeldelse .. :roll:

 

De 2 filmene her er di beste i sin sjanger da, satt til 4 i natt så på Ghostbusters 1 å 2– Spøkelsesligaen er en amerikansk skrekk-komedie og eventyrfilm fra 1984 med Bill Murray, Dan Aykroyd og Harold Ramis i hovedrollene. Sentrale biroller spilles av Ernie Hudson, Rick Moranis og Sigourney Weaver. å jeg måtte sette i gang å spille Ghostbusters  the video game i dag skal forsette med 2 etter på da.

:green:  :green:  :green: 

 

who do you wanna call Ghostbusters

hqdefault.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar

  Har sett 2 Steven Seagal filmer:

 

  Under Siege 2: Dark Territory(1995) - 9/10

 

  Executive Decision(1996) - 8/10

 

 

Teite filmer sier mange, men blir like mye underholdt hver eneste gang. Handlingene har ganske mye til felles i de to og kan sammenlignes litt med Die Hard filmene. Må snart se de igjen også. 

 

Det som gir førstnevnte et poeng mer, er den humoristiske undertonen. Ellers omtremt like bra.

 

 

Lenke til kommentar

John Carter

 

Veldig løst basert på "A princess of Mars" av Edgar Rice Burroughs. (Han der Tarzan-fyren). :p Plottet er ganske enkelt. John Carter er en soldat i borgerkrigen i USA, men gidder ikke kjempe for noe som helst. Alt han vil er å finne en hule med gull, bli rik og leve som en konge resten av livet. Vel, hulen finner han, men i stedet for å bli rik havner han på mystisk vis på Mars. Ooops. :p Dermed går det som forventet. Litt tull med å venne seg til den nye tilværelsen, en del krangling med de innfødte og (selvsagt) endelig en sak å kjempe for. Ikke noe nytt her i gården, med andre ord. Men boken filmen er basert på kom for ganske nøyaktig hundre år siden (men den ble publisert i serieformat i 1914), og har inspirert veldig mange siden den gang. Er nesten synd Tarzan ble så populær, fordi Tarzan overskygger John

 

Synes filmen var helt grei, og ikke så dårlig som jeg fryktet. Den tar dog en god del friheter med plottet, men det er nok forståelig for å holde plottet gående i en så kort film. Riktignok snakker vi to timer, men den kunne glatt ha vært en mini-serie på fire timer, som f.eks Dune og Children of Dune. Begge Dune-seriene varer ca fire og en halv time, og er rimelig bra hele veien. Men de er til gjengjeld basert på en og en halv bok hver. Den første er basert på Dune og Dune Messiah, mens den andre er basert på Dune Messiah (ca andre halvdel) og Children of Dune. Men de blandet inn enkelte elementar fra den andre John Carter-boken (Gods of Mars) også, siden de prøvde å lage en trilogi av dette. Vel, de prøvde. I stedet for tre filmer satt de igjen med et enormt tap, og har gitt rettighetene tilbake til ERB Estate. Oooops. :p

 

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar

  Har sett 2 Steven Seagal filmer:

 

  Under Siege 2: Dark Territory(1995) - 9/10

 

  Executive Decision(1996) - 8/10

 

 

Teite filmer sier mange, men blir like mye underholdt hver eneste gang. Handlingene har ganske mye til felles i de to og kan sammenlignes litt med Die Hard filmene. Må snart se de igjen også. 

 

Det som gir førstnevnte et poeng mer, er den humoristiske undertonen. Ellers omtremt like bra.

 

 

 Executive Decision er den den nest beste Tom Clancy filmen laget, selv om Executive Decision ikke har noe som helst med Tom Clancy å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Kongens Nei - 6/10

 

En Norsk film, laget på en bra måte. Når filmen var over kunne den godt ha fortsatt i 2 timer til. Filmen i seg selv føltes som en slags introduksjon heller en en komplett film. Jeg hadde trodd det også ville handle om Kongens ferd under krigen osv. I det minste kunne de ha fortsatt til etter at Kongen dro til England.

 

Men men. Det som faktisk var filmen, var kanskje ikke den høyeste underholdning, men interessant nok. De kunne godt valgt en annen person en Basmo Christensen til å spille Kronprins Olav. Ikke det at jeg misliker han som skuespiller, men denne rollen passet ikke så godt.

 

En film som er verdt å se, men ikke forvent noe spektakulært. En bra laget film med et middels script.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...