Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Looney Tunes BiA 1/6

 

For noe forbanna tull , trodde denne hadde et visst underholdningsnivå.......de som lagde denne skulle vært hømbla av Iron Sheik >:(

 

Shark Tale 4.5/6

 

Hadde egentlig tenkt å legge meg men er glad jeg så denne.......en fisk (spilt av Will Smith) blir helt etter at det blir kjent at han har kverka en hai & gangsterhaiene frykter hans vrede.

 

Sikkert mye bedre på originalspråket , de Niro er en av stemmene ;)

 

Skjær i sjøen 3.5/6

 

Henki Kolstad spiller en forfatter med et godt øye til en yngre kvinne......spes spennende er denne ikke men helt grei underholdning.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner _ikke_ mener du kanskje?:p

 

Jeg likte ikke resten som story, menneske vs natur osv, men jeg syntes at det først så interessant ut med denne teknologien under kampscenene i det siste angrepet. De blir for eksempel ikke like kaotiske og fulle av blikkbokser du ikke klarer å skille fra hverandre som i Transformers 2.

 

EDIT: Nå kan det hende at grunnen til at jeg innbiller meg at overnevnte sekvenser er såpass underholdende kommer som en konsekvens av hva jeg ble servert de første to timene.

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Jeg skulle ha valgt 2D. Undertekstene i 3D spratt over hele skjermen, noen ganger i midten, noen ganger til høyre eller venstre. Avatar som film var helt ok. Underholdende, jeg kjedet meg aldri, men dessverre for mange cheezy one-liners og effekter.

 

Eeh..?? Når man går på kino for å se denne: får man utlevert noe sånn briller eller hvordan funker det der? :hmm:

Vi måtte kjøpe briller kalt Real 3D for 20,-

 

De ser slik ut:

real-d-glasses.jpg

 

Ok. Vil slike briller bli aktuelle for DVD'en når den kommer og?

Kanskje de følger med noen.

Lenke til kommentar

Religulous

 

For de som har vært inn i litt religiøs debatt er ikke filmen så sjokerende, jeg har sett og hørt det meste før.

Det morsomste var den ektremt ærlige presten som rett og slett sa alt var bullshit, lurte på om han fikk sparken fra kirken etter filmen ble sluppet.

Høydepunktet i filmen var slutten som hadde veldig effektiv og dramatisk musikk og var rett og slett littskummelt, ikke at jeg ikke har hatt akurrat samme følelser og meniger selv, jeg har selv sagt at innen 200 år er religion borte eller sterkt redusert, ellers så er vi ikke i live.

Maher var også overaskende ærlig ovenfor de han intervjuet, han sa ting og hånet dem rett i deres ansikt, noe som er tøft gjort.

 

Jeg er egentlig ikke noe stor fan av dokumentar filmer, jeg liker tv dokumentarer som bruker 3-12 timer på et tema og går i dybden, men kan tilgi filmen da den er like mye en komedie som dokumentar.

 

7/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Religulous

 

For de som har vært inn i litt religiøs debatt er ikke filmen så sjokerende, jeg har sett og hørt det meste før.

Det morsomste var den ektremt ærlige presten som rett og slett sa alt var bullshit, lurte på om han fikk sparken fra kirken etter filmen ble sluppet.

Høydepunktet i filmen var slutten som hadde veldig effektiv og dramatisk musikk og var rett og slett littskummelt, ikke at jeg ikke har hatt akurrat samme følelser og meniger selv, jeg har selv sagt at innen 200 år er religion borte eller sterkt redusert, ellers så er vi ikke i live.

Maher var også overaskende ærlig ovenfor de han intervjuet, han sa ting og hånet dem rett i deres ansikt, noe som er tøft gjort.

 

Jeg er egentlig ikke noe stor fan av dokumentar filmer, jeg liker tv dokumentarer som bruker 3-12 timer på et tema og går i dybden, men kan tilgi filmen da den er like mye en komedie som dokumentar.

 

7/10

 

Veldig enig, hoppet nesten i stolen når Maher kom med kommentarer til dem. Syns han var litt vel "overlegen" noen ganger, og fremstilte de troende som dumme, ikke at jeg er uenig med ham på noen måte, men det var vel en del av "komedie" delen av dokumentaren.

Lenke til kommentar

Universal Soldier: Regeneration (2009)

 

post-140267-1262366917_thumb.jpg

 

Jaja, endelig kom Universal Soldier 2....ja jeg vet det er mangen flere, selv TV filmer. Men denne er i min meining de som teller. Leverer den? Ja og nei.

 

Budget er LAV. Tyisk direkt til DVD film. Veldig lav. Jeg må lure hvor mye Damme og Lundgren tok, og hvor mye var igjen for filmen. Det oser av lav budget her. Alt er filmet nesten samme plassen, sikkert for å kutte ned prisen. Ofte ser du at visse scener er studio, og annet er location. Dette resulterer i at filmen blir fort kjedelig fordi den er så "grå" og ensidig.

 

Det er temmelig bra med action, og filmen starter rett på.

Alle vet at Damme tror han er et mye mer alvorlig skuespiller enn det rollene han egentlig er. Særlig da han sa nei til Expendables pga figuren hans var dårlig utvikklet. Når vi møter Damm driver hans rolle å "bekjempe" seg selv og hans indre demoner....ohh så dypt!! Og de melker dette litt for lenge...kom igjen og drep!

 

Masse kul slossing, og brutale draps scener bør tilfredstille action fans, men likevel føles filmen veldig tvunget. Det er egentlig ikke mye av Damm og Lundgren vi ser, de dukker ikke opp før slutt delen....trist.

 

Alt i alt en middels film, med litt overmiddels action.

 

6/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Cliffhanger (1993)

Blu Ray

 

 

Var den første filmen min far så med surround effekter (da den kom ut selvsagt), han anbefalte meg da denne filmen, nå som jeg hadde fått filmen med Blu Ray spilleren min.

 

Kjedet meg ikke et sekund i filmen, filmen er langt ifra no mesteverk, men alikavel no av det bedre jeg har sett blant all søppel som kommer ut i dag og av den kategorien den representerer.

 

7/10

 

Dette ble forresten min første blu ray film på TV skjermen :)

Lenke til kommentar

Til dere som ikke likte Avatars one-liners og stereotypisk USA-militær-folk, jeg håper dere forstår at det er gjort med vilje? Det er på samme måte som South Park parodierer sånt, så det er et helt klart politisk budskap det er snakk om. Ser for meg at Cameron er veldig Venstrestyrt som person og ser på budskapet i Avatar som et forsøk på å få folk til mislike krig, USA og militær-testosteron. Alt dette gjør bare filmen så sykt mye bedre.

Lenke til kommentar
Til dere som ikke likte Avatars one-liners og stereotypisk USA-militær-folk, jeg håper dere forstår at det er gjort med vilje? Det er på samme måte som South Park parodierer sånt, så det er et helt klart politisk budskap det er snakk om. Ser for meg at Cameron er veldig Venstrestyrt som person og ser på budskapet i Avatar som et forsøk på å få folk til mislike krig, USA og militær-testosteron. Alt dette gjør bare filmen så sykt mye bedre.

Å ty til stereotyper for å banke gjennom et budskap gjør filmen verre, ikke bedre. Det er det motsatte av det South Park gjør, nemlig å parodiere hvordan andre tyr til stereotyper. Avatar, med sine en-dimensjonale karakterer, er nøyaktig det Parker/Stone elsker å gjøre narr av.

Lenke til kommentar

Leon (directors cut)

 

På bluray får man både theatrical og directurs cut noe som er litt kult.

Filmen er flott om man kan overse det faktum at en psykopatisk korrupt purk som skyter damer og barn ikke har blitt arrestert for lenge siden, men kan man overse det er filmen virklig flott, Portman gjør sin beste rolle EVER, og Oldman spiller den mest motbydlige og største drittsekken av en skurk ogås EVER, han er helt forjævlig på den gode måten.

 

En av mine all times favoritt quotes er også i filmen

 

Oldman: Bring me everyone

Annen kar: what do you mean everyone

Oldman: EVERYONE!!!!!!!

 

En perle av en film dette her og et gledelig gjennsyns, da jeg ikke har sett den på godt over 3 år.

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...