Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg så Tomme tønner her om dagen på Rockefeller. Er på en måte en norsk " i Kina spiser de hund".. Filmen er morsom, og jeg syns alt funker! Jeg lo stort sett gjennom hele filmen og det er ikke ofte jeg gjør, ihvertfall ikke når jeg ser norske filmer.. Tja, 8/10 kanskje.. Tror faktisk det blir bluray kjøp på meg også :!: Jenny Skavlan i utfordrende positurer er aldri feil heller..hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mange måter å komme seg unna poengene deres, eller i det minste å presentere et argument imot som holder vann. De er uten tvil smarte og gjennomtenkte, men ikke la det at de er enig meg selv påvirke deg for mye. De er nemlig sine egne største fans.

 

I så godt som alle andre episoder er er enig med deg, men denne episoden er bunnsolid, da den eneste måten å komme unna argumentene deres er å innrømme

 

1 Det er greit å myrde ubevepnete mennesker

2. Det er greit å myrde ubevepnete og USKYLDIGE mennesker

 

Viss du innrømmer de to tingene kan du så klart komme med mot argumenter, men da har du allerde innrømmet at det er greit å myrde

Lenke til kommentar

Jeg tror enhver som støtter dødsstraff også synes det er greit å drepe ubevæpnede mennesker, rett og slett fordi det er nettopp det det er. Det blir ikke bedre eller verre av å omformulere det eller bruke ordet "myrde" framfor "drepe". Er det noen som har forsøkt å argumentere mot dødsstraff uten å innrømme punkt 1? Det virker nemlig som det de forsøkte med den episoden var å avvise alle argumenter med "Du er altså villig til å drepe ubevæpnede mennesker, derfor er ikke argumentet ditt gyldig" - akkurat slik du avslutter innlegget ditt.

Lenke til kommentar

Må seie det at Tomme Tønner ikkje trefte meg heilt. Såg den 16. desember på Ringen Kino.. For all del, den har sine morosame augneblink. Men eg har aldri lete meg overbevise av desse norske komediefilmane. Men det er grei underholdning. Utan det vesle ekstra.

Kameraten eg såg den attmed likte den litt betre. Eg ville nok endt på rundt 5/10.

 

Kan godt hende eg må sjå den igjen for å late meg overbevise...

Lenke til kommentar

Anvil! The Story of Anvil

 

Bland The Wrestler med en liten dose av This Is Spinal Tap, og du vil sitte igjen med en inspirerende og rørende historie om et band som forsøker å nå opp til de 15 minuttene de hadde i rampelyset på begynnelsen av 80-tallet. Den starter i likhet med nevnte filmer, med en ajourfunksjon, hvor publikum får et innblikk i hva Anvil var og hvilken betydning de hadde på en rekke store artister, som f.eks Slash, Lars Ulrich og Lemmy akkompagnert av arkivklipp. Plutselig hopper vi fram 25 år til den kalde vinteren i Canada, hvor vi møter de gjenværende medlemmene av bandet - Steve 'Lips' Kudlow og Robb Reiner. To typer som lett kunne ha blitt framstillt som Spinal Tap-karakterer- overfladiske, pretensiøse og som personer; uinteressante. Derimot framstår de to eldre mennene i 50-åra svært fornuftige og sympatiske. Vi deler en rekke svært rørende øyeblikk som virkelig understreker kameratskap og hvilken rolle bandet har for livene deres. Fra en misslykket Europaturné, videre til plateinnspilling og platedistribusjon. Filmen er som mange av de beste dramafilmene - stappet med oppturer, nedturer og karakterer man blir glad i.

 

9/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Må seie det at Tomme Tønner ikkje trefte meg heilt. Såg den 16. desember på Ringen Kino.. For all del, den har sine morosame augneblink. Men eg har aldri lete meg overbevise av desse norske komediefilmane. Men det er grei underholdning. Utan det vesle ekstra.

Kameraten eg såg den attmed likte den litt betre. Eg ville nok endt på rundt 5/10.

 

Kan godt hende eg må sjå den igjen for å late meg overbevise...

 

jeg tror filmen er en enten eller film. Jeg har dårlig humor, muligens derfor jeg likte den :yes:

Lenke til kommentar

Christmas Vacation (1989)

Så denne 23. des og julestemningen kom. Chevy Chase er ett rasshøl. Finfilm film. 7/10

 

Dinner For One (1963)

Denne kortfilmen er fin da. Jeg ler fortsatt av den etter å ha sett den så mange ganger. Fin! 7/10

 

Tri orísky pro Popelku (1973)

Julestemningen kom for fullt kl. 11 på Julaften. 7.5/10

 

Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Så originalen på ungdomskolen en gang. Den ga meg ikke så mye. Dette er remaken. Ikke så spennende den heller. Johnny Depp er ikke overbevisende. 5/10

Lenke til kommentar

Der Himmel über Berlin (1987)

post-58847-1261942074_thumb.jpg

Tja. Denne gled sakte forbi. Et mesterverk, ja - men det føltes som om jeg kun fikk med meg toppen av isfjellet. Den ble rett og slett for treg for meg. Kanskje var jeg bare i feil humør? Allikevel; vakker og grusom samtidig. Fine svarthvittscener med grom filmgrain, og flotte kontraster. Mange små historier man kun aner konturene av.

 

Jeg er usikker, men lander på 7/10.

Lenke til kommentar

The Nightmare Before Christmas (gjensyn): Tidenes beste julefilm. Så utrolig detaljrik, nydelig stop-motion. Filmen ser jo helt forbaska bra ut, og historien er søt, fantasifull, skremmende og original. Danny Elfmans musikk gjør den til et mesterverk. 95/100

 

Das Boot (gjensyn): I julen har man tid til å virkelig kose seg. Har faktisk sett den i romjulen de to siste årene, så det er litt julestemning også. Dette er en glatt 10-er, en monumental film. Det er fysisk og psykisk ubehag nede på 200 meters dyp under Gibraltar. Jeg er klaustrofobisk av meg og kjenner situasjonen på kroppen. I tillegg nyter jeg fotoet, regien og skuespillet. Filmens rytme er perfekt, aldri kjedelig og fortsatt veldig "grundig". Bunnsolid! 95/100

 

Star Wars (1997) (gjensyn): Bare kos. Hyggelig underholdning til gløggen. God gammeldags adventure-feeling. George Lucas i sin gullalder, før han ble rævva. 80/100

Lenke til kommentar
Jeg regner med det, men det er pussig ettersom det ikke står noe årstall bak de andre filmene i innlegget. Spesialutgaven het forøvrig Star Wars Episode IV: A New Hope uansett. Antakelig har han sett DVD-utgaven fra 2004.

Det er fordi det er laget flere SW-filmer enn kun 1, så han ville spesifisere hvilken det var. :p Sikkert.

Lenke til kommentar

Ingen som er ved sine fulle fem ville vel finne på å kalle for eksempel The Empire Strikes Back for bare Star Wars? Alle vet jo at det uansett er den første filmen, men man skal aldri si aldri likevel. The New Kids on the Block vil muligens kalle en av de nye for bare Star Wars, men Speik er ikke en av dem. Syns forøvrig ikke at den nye trilogien er så ille. Rangerer filmene god, middels og veldig god. Men de gamle er helt klart best, noe har vitterlig gått galt med George.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...