Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

moped trimming 50cc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

omfg, fedre som hjelper unga å trimme mopeden??

 

det er en forbanna god grunn til at mopeder er begrensa til rundt 45-50km/h.

 

foreldre som hjelper unga å trimme mopeden er uansvarlige som pokker!

 

Kan bli gjeldsslaver

 

Dersom du påfører andre skade med trimmet moped, risikerer du å bli gjeldsslave for resten av livet. I tillegg kan du bare glemme å søke om visum til USA.

Forsikringsselskapene er ikke nådige om de kan påvise at forsikringstageren har opptrådt klanderverdig. Da utløses regress, som igjen betyr at erstatningsutbetalingen uteblir. Dermed må alle kostnader dekkes av egen lomme.

 

Store summer.

- Ved invaliditet er erstatningskrav i millionklassen ikke uvanlig. De økonomiske konsekvensene er derfor enorme. Hvis foreldrene hadde vært klar over denne risikoen, tror jeg antall trimmede mopeder hadde vært langt færre. Jeg ville ikke følt meg mye høy i hatten dersom jeg hadde påført andre alvorlig skade med et slikt kjøretøy, sier inspektør Ole Boldevin ved Drøbak Trafikkstasjon.

Det er han som plukker av ulovlig utstyr fra beslaglagte kjøretøy. Han ber både ungdom og foreldre ta til vettet før de sitter fast i gjeldsklisteret. Hvis mopeden er registrert på mor eller far, vil også disse være erstatningspliktig.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Du hjelper din egen datter å trimme? Isåfall ville jeg ikke latt den gå over 70 km/t.

 

(Ja, jeg har personlig scooter-erfaring selv. Kjører Peugeot Speedfight 2.)

Hvordan skal han "styre det"? Han kan ikke si "du skal gå i 65 du piaggoen min"

 

Han tar ut plomba, sånn som du har gjort, så går den i rundt 70, han har jo ikke snakket om å bytte sylinder, utblåsning ol.

 

btw:

Straffen for spoil burde vært nakkeskudd.

HAHA! litt irritert for at paradise hotel gikk i stykker for deg? :tease::thumbdown:

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar

Syns det er fint at du vil trimme din datters moped. Originale mopeder er LIVSFARLIGE, har selv lånt noen mopeder som er originale, og det har oppstått livsfarlige situasjoner. For å nevne noen:

 

-Blitt forbikjørt av vogntog på vei opp en bru.

-Utallige livsfarlige forbikjøringer av folk som vil forbi den hersens mopeden

-Å ikke klare å akselere ut av et kryss og noen som er litt maniac på gassn som kommer fra venstre nesten kjører inn i deg enda de har vikeplikt.

 

Gullkornet fra purken er "du har ikke opplæring til å kjøre i mer enn 45 kmt"

Jeg vet om 10 åringer som glatt kjører i 80 kmt og mer med full kontroll. Alle mopeder burde gå i 80 kmt, enten det, ellers burde de få kjøre på gang og sykkelstien.

Lenke til kommentar
Synes du det er forsvarlig å kjøre på ringveien i 45, da?

 

Nope. Synes egentlig ikke det er forsvarlig å kjøre mopp på ringveien i det hele tatt. Men som sagt: vi tar ikke den debatten nå.

Vet du hvor farlig det er og ligge i 45 kmt hvor biler kjører i 80-100? Plutselig sier det bang så ligger det ei kald ei under bilen :roll:. Det er også lett og bly trykket ned i grøfta når biler kjører forbi deg i en og samme fil.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt scooter i over et år nå, en Aprilia for å være presis.

Denne scooteren er trimmet elektronisk på stedet jeg kjøpte den.

Dette valgte jeg å gjøre fordi, som mange sier, det er livsfarlig å ligge i 45km/t i trafikken.

I Norge går nesten alltid trafikken 10km/t fortere en fartsgrensen, og hvis du ikke følger strømmen, er det alltid noen som kjører forbi deg, enten p.g.a. farten, eller bare fordi du er på moped.

 

Og: I EU er det nå (tror jeg, rimelig sikker) lov, eller snart lov, til å kjøre i 80km/t på moped. Siden norge er medlem av EØS får vi sikkert denne loven ganske snart.

Endret av Ext-Seeno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...