Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

moped trimming 50cc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
omfg, fedre som hjelper unga å trimme mopeden??

 

Det er vel mye bedre at fedrene gjør det og har full kontroll med sluttresultatet, enn at poden stikker bort til kompisene sine som tar en full "trim" som ikke stopper før 112 - 113 ... (km/t)

Skal litt til for at en moped skal gå så fort...

Og hvis man gjør det så skal politiet være både døv og blind for ikke å stoppe deg neste gang de ser deg.

Lenke til kommentar
Jeg vet om 10 åringer som glatt kjører i 80 kmt og mer med full kontroll.

Ikke narr meg til å le! :!:

 

Mulig at pjokkene klarer å holde seg fast når det går i 80km/t, men ikke om det smeller har en ti-åring utviklet seg til å kunne håndtere noe som helst kjøretøy i den hastigheten.

 

Tiåringer i trafikken utgjør en fare, uansett om det er 10 eller 80 km/t, og å påstå at tiåringer har "full kontroll" i 80 på moped... Vel, jeg har ikke ord! :roll:

Lenke til kommentar

reglene ved trimming av mopeder burde vært slik at når du har fått lappen på bil/mc kan du kjøre så fort du vil på moped. Evt at du kan kjøre så fort du vil på moped når du passerer 18år.

 

Min er ikke trimma, har bare fjerna turtallsperren. :D En Hyosung Sense 01 som er god for 80kmt. Ligger sjelden over 70. Kjører i bergen og er 21 år, at jeg ikke får lov til å kjøre så fort jeg vil er sykt. Har jo lappen på bil, da kan jeg kjøre i 200 om jeg vil(og har bilen til det).

Endret av vgard
Lenke til kommentar
Vennligst fortell meg hvor i Norge det er lov å kjøre i 200 utenom på bane.

Jeg har ikke sagt det er lov, jeg sa at jeg kan gjøre det.. En skrevet lov kan ikke hindre en person i å gjøre noe, som med trimming, det er ikke lov, men folk gjør det fordet. Dessuten var ikke poenget at jeg driver og kjører i 200 rundt omkring i norge, men at jeg har fått lappen til bil, som ikke har en restriktor på 45kmt.

Lenke til kommentar
Skal litt til for at en moped skal gå så fort...

Null problem. Men man kan selvfølgelig ikke inneha ti tommeltotter og tom pengebok.

Greit nok, men som det ble poengtert nedenfor:

Man kan vel få mopeder til å gå rundt de hastighetene, men da er det ikke 50ccm lengre, da er man oppe i 80 eller noe rundt der.

 

Og som jeg sa:

Og hvis man gjør det så skal politiet være både døv og blind for ikke å stoppe deg neste gang de ser deg.
Lenke til kommentar
Greit nok, men som det ble poengtert nedenfor:
Man kan vel få mopeder til å gå rundt de hastighetene, men da er det ikke 50ccm lengre, da er man oppe i 80 eller noe rundt der.

 

Og som jeg sa:

Og hvis man gjør det så skal politiet være både døv og blind for ikke å stoppe deg neste gang de ser deg.

Og hva prøver du egentlig å fortelle her? :dontgetit:

Lenke til kommentar
omfg, fedre som hjelper unga å trimme mopeden??

 

Det er vel mye bedre at fedrene gjør det og har full kontroll med sluttresultatet, enn at poden stikker bort til kompisene sine som tar en full "trim" som ikke stopper før 112 - 113 ... (km/t)

Skal litt til for at en moped skal gå så fort...

Og hvis man gjør det så skal politiet være både døv og blind for ikke å stoppe deg neste gang de ser deg.

:lol: .. For og si det sånn, det er ikke mye som skal til ;)

Vet om mopeder som gjør 130.. og da ikke med den beste trim engang ;)

Og ang. tiåringer og 80 Km/t.. Det er jo tull..

 

Selvom jeg på rundt 11/12 års stadiet var mye med en god venn og kjørte "knattecross" .. Og den 80ccm`n han hadde gikk i allefall ikke så veldig tregt.. Morro, og ikke vanskelig!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Mopeder går ikke i EKTE 130km/t! Speedometeret viser ofte feil, og speedoene går som regel ikke lenger enn til 80 eller 120. Om det ikke er digitalt speedo. Og man må ha fulltrim for å komme opp i de hastighetene.

 

Off-topic: prøvde akuratt en MH Furia med fulltrim (TP) fyyy faen å det gikk, prøvde den på en slette rett ved meg, den dro noe så inni hamperæva at jeg ble redd :p

 

Men dette er trim som koster rundt 7500,- og oppover.

Lenke til kommentar
Mopeder går ikke i EKTE 130km/t! Speedometeret viser ofte feil, og speedoene går som regel ikke lenger enn til 80 eller 120. Om det ikke er digitalt speedo. Og man må ha fulltrim for å komme opp i de hastighetene.

 

Off-topic: prøvde akuratt en MH Furia med fulltrim (TP) fyyy faen å det gikk, prøvde den på en slette rett ved meg, den dro noe så inni hamperæva at jeg ble redd :p

 

Men dette er trim som koster rundt 7500,- og oppover.

Jo, vi spurte en sånn som jobba nede på et verksted, hvor mye han kunne dra ut av en Rieju Rs2, svaret bar enkelt: rundt 150!

Lenke til kommentar
Det er feil, man må jo ha en del trim på en 125ccm for å komme opp i slike hastigheter, spørr på www.mopedportalen.com (endel useriøse folk der :p ) men ingen der har en moped som går i 150 :p

.. Hm, såvidt jeg vet ( er registrert på mp.com ), så er det ikke _så_ mye som skal til på f.eks Cagiva mito, den er nogså rå..

Værsting Trim gir rundt 130-150, ganske sikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...