Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

moped trimming 50cc


Anbefalte innlegg

mmh..

På "bilopplæring" lærer dere å kjøre 200km/t ++ ?

Jeg hr ikek tatt det så vet ikke , men det tviler jeg på..

Men en litt sprek bil klarer lett det.. Så hvorfor burde ikke en moped ihvertfall være i stand til det ?

I tillfelle du skal en plass og må kjøre på en 80km/t vei og situasjonen

"skulle være der"

En trailer med en sliten og lei sjåfør som ville hjem-

 

Ihvertfall 80km/t plzzzzaaaaaaa :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har sagt at vi lærer å kjøre i 200? Jeg sa at jeg har lov til å kjøre så fort, ikke at jeg har lært å kjøre så fort. Jeg(eller du for den saks skyld) har ikke lov til å kjøre så fort på offentlig vei, men på en lukka bane eller i det store utland(tyskland) kan jeg gjøre det lovlig. Dessuten virker det som om folk henger seg opp i akurat det med 200kmt.. Var jo ikke det som var poenget, men at folk med bil/mc/lettmc/traktor osv lappen lærer å kjøre fortere enn 45kmt, som jeg presiserte i en annen post.. :)

Ja, 80 burde vært grensa på mopeder og scootere, skulle bare mangle. Seff med bedre opplæring eller krav om billappen eller mclappen fra før(og traktor da).

Lenke til kommentar

Jeg er veldig for trimming av mopeder, selv har jeg en blod trimma scooter (Piaggio ZIP), en av de minste scoterene man får tak i og den går i 100 nå og det klarer den helt greit - stabil og gode originale bremser.

 

Ingen er laget for å takle fart over løpe hastighet, men man lærer det, og er det lettere å få erfaring med å kjøre fort på en lettmotorsykkel enn en moped?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

en scooter hjelper det nesten ingenting med effekt annlegg hvis du ikke tar ut skiva i variatoren! og... det finnes ikke bare et sted med plombering: det sitter(som regel) i potta, lyddemperen, innsuget og av og til i sylinderen!

scootere er "fulle" av elektronikk og diverse, så spør en fagforenings butikk å be de hjelpe deg hvis du er usikker!

 

kjenner mange som har trimma mopeder/scootere og til de som tviler på om det er lurt å trimme: kjør og hold fartsgrensene så blir dere ikke stoppet, politiet prioriterer andre ting :D

 

lykke til!

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
kjenner mange som har trimma mopeder/scootere og til de som tviler på om det er lurt å trimme: kjør og hold fartsgrensene så blir dere ikke stoppet, politiet prioriterer andre ting :D 

Vet ikke om det har vært det i den byen du bor i, men her i byen jeg bor i har det det vært en stor politiaksjon mot akkurat trimming. Kjenner MANGE som har blitt avskiltet og de kjøre ikke for fort engang ;)

Lenke til kommentar

Jeg opplevde svært farlige situasjoner med min originale Honda SFX50, og tok derfor ut variatorsperra. Mange billister gjør halsbrekkende forbikjøringer mot svinger og uoversiktlige steder. 45km/t er bare altfor sakte til at billister har tålmodighet til å vente med forbikjøringa. Når går Hondaen i 65, og jeg føler meg mye tryggere i trafikken. På bakhjulet ut av kryss går den også :)

 

Jeg kan komme opp i 65 med sykkel og uten hjelm. Ingen som har noe på meg for det :roll:

Lenke til kommentar
:roll:

Lyst til å utdype den? Eller hadde du rett og slett ikke et motargument?

"Mopedene er "laget" for 70-80 km/t, men det er ikke føreren ..."

 

Hvordan vet du at føreren ikke er i stand til og kjøre i 70-80? Det er jo ingenting. Kan ikke bare snakke for alle vettø. Det er forskjell på personer.

 

BTW: Hvorfor "laget" og ikke laget?

Lenke til kommentar

Neida, 70-80 er "ingenting", akkurat som å dette fra 25 meter heller ikke er noe.

 

16-åringer har på langt nær ikke de holdningene og den forståelsen for trafikken som kreves for å være der i den hastigheten du snakker om. Husk at du f.eks. har fire ganger (!) lengre bremselengde i 80 enn i 40. Når man sitter relativt ubeskyttet på en moped, skal det ikke mye til før det blir fatalt.

 

Såklart er det mange modne og ansvarsfulle sekstenåringer. Desverre må loven være lik for alle, så da er det sånn det blir.

Lenke til kommentar
Du hjelper din egen datter å trimme? Isåfall ville jeg ikke latt den gå over 70 km/t.

 

(Ja, jeg har personlig scooter-erfaring selv. Kjører Peugeot Speedfight 2.)

Nja, spørs om hvor mye føreren bryr seg om sikkerhet da. Det er skummelt å kjøre scooter over 40 syns jeg, det er så småe dekk :(

 

Men jeg sjøl tok ut variator plata og plomba i potten var ute, den gikk rundt 90-100. fikk den oppi litt mer nedover. Men nå har jeg satt den orginal, går nå 55-60 på flata og 75 nedover;) Stakkars motor, men full gass hele tiden;)

 

Jeg tenker ofte på sikkerhet for meg selv og andre, så jeg prøver å kjøre så oversiktlig som mulig, å ikke drive å rå kjøre.

Kjører forresten Peugeot Elyseö, veldig god sykkel:P litt stor, men gooooood :yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

de fleste mopeder som lages i dag og er blitt laget i en del år nå er designet og oppbygd for å gå i 80+ . og poenget med å trimme .. eller*host* ... Gjøre den Orginal slik som den _skal_ være er mye tryggere, sunnere for motoren og det gjør mopeden i stand til å følge trafikken på en grei måte UTEN alle disse livsfarlige forbi kjøringene..

 

dette med at staten ser på "moped-trimmmere" som store forbrytere er også latterelig..

i dag er det nesten så ille at folk som trimmer mopeden får verre straff en noen som begår innbrudd..

 

jeg mener, og kommer alltid til å mene at kjøretøy som er beregnet på VEIEN SKAL gå minst i 80.. og det gjelder OGSÅ oppover!!

 

"TRIM" I DAG!

 

 

mvh. erfaren moped-kjører / trimmer :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Neida, 70-80 er "ingenting", akkurat som å dette fra 25 meter heller ikke er noe.

 

16-åringer har på langt nær ikke de holdningene og den forståelsen for trafikken som kreves for å være der i den hastigheten du snakker om. Husk at du f.eks. har fire ganger (!) lengre bremselengde i 80 enn i 40. Når man sitter relativt ubeskyttet på en moped, skal det ikke mye til før det blir fatalt.

 

Såklart er det mange modne og ansvarsfulle sekstenåringer. Desverre må loven være lik for alle, så da er det sånn det blir.

Det er greit argument at det er for stor hastighet for en sekstenåring, men det som blir litt dumt, er at når man er seksten år så kan man kjøre lettmotorsykkel som du kan kjøre noe inn i granskauen fort med. Helt lovelig.

 

Det blir for dumt :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...