Gå til innhold

Film: Patron-Tann Tony av Teit Productions


Anbefalte innlegg

LAST NED! 66mb - 18 minutter

 

HISTORIE:

Denne thrilleren handler om tre gjenger som alle er ute etter en spessiel bag som er verdt mer enn selve livet.

 

Pig Påli skylder bossen sin penger, han har ingen penger men han lover at han kommer til å betale. Når han får høre av sin gode kamerat Rolige Robert at det finnes en utvei blir han veldig letta. Men det blir ikke enkelt. denne bagen som tilhørte Patron-Tann Tony har nå blitt stjelt av en helt ukjent gjeng. Rolige Robert vet hvor de er så de velger å prøve å få tak i bagen.

 

Samtidig har også Tyrkeren fått snusen på denne bagen, han sender ut sine arbeidere Frank 4Finger og Ken med Kniven. Dette er to nådeløse arbeidere som sletter alt på sin vei for å få tak i byttet.

 

Det hele ender med et volsomt gjengoppgjør, men hvem ender opp med bagen?

 

SCREENSHOTS:

1_small.gif 2_small.gif 3_small.gif 4_small.gif 5_small.gif 6_small.gif 7_small.gif 8_small.gif 9_small.gif

Klikk på bildene for større versjon

---

For mer info besøk http://www.teit.org

Endret av andgob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en utmerket film fra Teit Productions :)

 

Var litt skeptisk i til å begynne med. Tittelen, og fler av navnene på personene i filmen, er jo (så godt som) hentet rett ut av Lock, Stock.. og/eller Snatch. Også ganske tydelig at dere har hentet inspirasjon fra disse filmene, samt the Usual Suspects. Men ettersom dere faktisk nevner regissørene av disse filmene i rulleteksten ser jeg ikke noe galt i dette.

 

Jeg var også ganske skeptisk til hele konseptet. Har sett en del sånne "gjeng med ungdommer flyr rundt og leker tøffe med pistoler"-filmer, men denne var utvilsomt den beste hittil ;)

 

Skal spare deg for småpirk denne gangen, må bare si at det var en svært tøff film :thumbup:

 

 

og forresten: screenshots'ene er linket feil.

Lenke til kommentar

hoho må fikse screenshotsa :D

 

vel det som er den største feilen med denne filmen er da lyden. men jeg vurderer å redigere en "Perfect Edition" nå, må bare finne alle kasettene

 

EDIT: nå skal bildene funke, finner også mer info og bilder på www.teit.org

 

EDIT 2: her er forresten dvd-coveret:

 

dvdcover_goberg.jpg

Endret av andgob
Lenke til kommentar
Hvilket kamera er brukt? (fælt som jeg maser om dette da :) )

Uff da! Er ikke kameraet som gjør jobben. Det har faktisk pent lite å si ved det endelige

utfallet av filmen! :) Du trenger da ikke spamme slik i alle trådene som om det skulle

være noe kjempeviktig. Kanskje lurt å komme med noen kommentarer til filmen også

utenom å spørre om kamera? :] -- Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de brukte et

MiniDV kamera pga. de digitale artifaktene jeg så, - kunne nok godt ha brukt DVCAM

eller liknende, men da ville sjangsen for å få disse feilene vært myye mindre.

 

- Jeg er nettopp ferdig med å se den, og som den forrige filmen "Mandag" så sliter dere

veldig med interlacing ser jeg! Dere må deinterlace for web! - Den beste måten er å bare

kvitte seg med 50% av fields'a - da slipper en mer avansert deinterlacing. -

 

Lyden er også et stort problem, det har du også skrevet selv, men den var ganske dårlig

også, ikke bare litt om jeg for lov ;) - Jeg fant meg selv skru opp lyden bare for å høre

hva skuespillerene sa - etter litt så kom det musikk og jeg stokk som bare det fordi den

var nå kjempehøy.

 

Noen ganger er hvitbalansen litt feil, ikke noe stort - men denne filmen hadde nok hatt

godt av et litt mindre "videokamera m/ automatikk"-bilde. Et par interessante vinkler,

og en del bra klipping. Uansett så er det lang ifra perfekt fordi jeg la merke til noen

heller "krøkkete" klipp innimellom.

 

Skuespillermessig er det bra for sånne typiske kameratgjeng filmer, men allikevel -

det er ingen Oscar ute å går akuratt :p Ellers har historien et par logiske brist

innimellom (om jeg skal kalle det dét) - den var tydligvis jobbet en del med, men i

mine øyne ikke nok :) Dere kunne ha fortalt historien bedre på flere punkt - den

var relativt uklar av og til. -- Når en skal lage en såpass kort film så er det annerledes

enn å lage en helaftens, - jeg ser at filmen er laget etter å ha sett en del andre

spillefilmer og historien er ikke helt optimalisert for den kortere fortellermåten kan

en si. For dere er historien klar, men for oss som ikke har lest manus så er det litt

verre - det er ikke så veldig lett å holde tritt :) (spesielt med lyden)

 

Nå er manus/historie o.l. et felt jeg ikke skriver noe om, men jeg synes denne filmen

hadde et ganske flott utgangspunkt (selv om jeg har "sett det før") - og det var litt

synd at den ikke traff helt, samt ble litt rotete. Skjønner dere hva jeg prøver å si,

eller må jeg prøve å forklare bedre? :p

 

Der glemte jeg resten jeg hadde, men uansett - det var en av de bedre "hjemme"-

filmene jeg har sett i det siste :)

Lenke til kommentar

takk for lang tilbakemelding Velmont.

 

når det gjelder lyden så er jeg 100% enig at den er helt forferdelig dårlig. grunnen til det er at jeg brukte Pinnacle 8 til å redigere. og når jeg hadde redigert hele filmen ferdig (da var lyden fin) så klarte ikke pinnacle og eksportere filmen. jeg tok en restart og når jeg åpna prosjektet igjen så var all musikk borte fra filmen. la det inn på nytt i riktig volum og prøvde å eksportere, men nei.

 

starta pinnacle på nytt, lyden var borte igjen. bestemte meg for å legge inn lyden en gang til, og eksportere del for del. av en eller annen grunn så ble lyden veldig dårlig når jeg satt sammen disse delene.

 

vel vel. har planer om å redigere en bedre versjon nå i nermeste tid. samtidig som vi skal muliggens lage en dvd.

 

har lyst til å nevne at vi lager en ny film nå for tiden også. De Uberegnlige. Teaser Trailer til denne filmen kommer opp på www.teit.org i morra. så skjekk ut den sida.

Denne filmen kommer til å bli bedre enn Patron-Tann Tony, det lover jeg :D

Lenke til kommentar

Hehe, gleder meg! ;D *tihi*

 

Ellers Armalite66 så brukte de ettersom jeg ser av bildene bak kamera

"Sony PD150". Det er et DVCAM, så jeg hadde feil ang. format - de har

tydligvis vært veldig uheldige og fått dropout selv om DVCAM har en høy

fart på båndet slik at feilinformasjon skjer sjelden.

 

Men det er synd at dere redigerer i Pinnacle Studio når dere har et slikt

kamera. - Dere bør ha en fotograf som lærer seg virkelig hvordan man bruker

kameraet. Også tror jeg den kunstneriske friheten deres vil være større

om dere bruker et annet program enn Studio 9, - nå koster da mer avanserte

programmer en del penger, men det finnes mange billige alternativ som

Vegas o.l. :) -- Om dere skal lage DVD kan dere kanskje fyre inn flere av

filmene for å få fyllt opp litt da? Ekstra materiale er alltid kjekt. :]

 

Redigert: Ehm, faktisk - kameraet ser ut som et Sony PD170. :)

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

grunnen til de dropout sakene du snakker om er jo helt klart komprimeringa. jeg har en versjon her som er helt fri for det.

 

har også tilgang til premier pro, kunne brukt det, men pga litt dårlig maskin (lite) ram så var det lettere å bruke pinnacle. men det viste seg jo senere å være feil, hehe.

 

Vi har totalt 5 versjoner av denne filmen, 2 ligger på www.teit.org, dette er fordi dette var et individuelt skoleprosjekt, og alle i "gruppa" måtte levere et produkt.

 

er også pga at det var et skoleprosjekt det ble litt dårlig, dårlig tid på slutten osv...

 

De Uberegnlige blir nok bedre :D

Lenke til kommentar
grunnen til de dropout sakene du snakker om er jo helt klart komprimeringa. jeg har en versjon her som er helt fri for det.

Hmm, vel. Den ene var av den typen du ikke får med noen komprimering jeg kjenner til,

det være XviD, DivX, MPEG, CinePak eller noe annet. - Det er en type "feil" jeg kun har

sett på DV opptak. - Veldig ofte pga. skitne videohoder el.l. En rensekassett hadde nok

vært på sin plass :)

 

Sånn ellers... - 18års grense? :p Neeei, denne er 16år, om ikke mindre. :) (dessuten,

hadde den vært 18års så hadde ikke jeg "kunnet sett den" (hehe :cool: ). Menmen,

stå på. Er godt at dere har klart å laget en slik film gruppe. Skulle ønske jeg hadde noe,

og noen å filme, filme med. - Når en er alene så er det liksom ikke så veldig morro å starte

på noe.

 

Også, - gjør deg selv en tjeneste - kjøp mer ram :p

Lenke til kommentar

Meget underholdende film, godt arbeid! kult med overraskelses momentet, og litt "spesial effekter" i skytescenene :roll:

 

Noen små feil må påpekes: filmkameraet som står på stativ så fint nede ved "havnen" ved første møtet med tyrkern. Og skuddsår og bloddflekk som blir borte på venstrearmen etter do-scenen. Mirakelmedisin? :hm:

 

Synd at lyden ble som den ble, litt vanskelig å høre hva karakterene sa noen ganger...

 

Skjønte aldri hvem han første som døde var... care to explain? :p

 

Stå på, gleder meg til "de uberegnelige" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...