Gå til innhold

Rates, hva er det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rates er vel instillinger til internetten på en eller annen måte.

Gode rates til 1024/256 linje er:

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

rate 25000

 

Buyscript er et program/koding som gjør at man kan dedikere ulike knapper til forskjellige våpen eller "pakker"

Eks: Binder "N" til colt/ak, helmet & armor he, flash, smoke og full ammo...

kan ikke noe mer enn at jeg vet hvordan de fungerer selv :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Samme for deg awp. Funker det dårlig for folk, prøver man 80 80 og 2000. Gå helst ikke under det.

Rates spiller vel inn på hvor mye informasjon du sender om deg selv, samt hvor mye du velger å ta inn. Har du lave rates, er det vanskeligere å treffe deg, ettersom du ikke gir informasjon om at du er er du er. XoRc kan sikkert dette mye bedre enn meg.

 

Buyscript får du med CPL GUI-et (ftp://ftp.thecpl.com/cplcsgui2.zip), men du kan også lage det selv (http://www.thegrounds.net/cs16buyscript.php). Dog, anebfaler CPL GUI på det sterkeste.

Lenke til kommentar

cl_cmdrate er hvor mange ganger i sekundet du gir servern oppdateringer om hvor du er og hva du gjør.

cl_updaterate er hvor mange ganger i sekundet servern gir deg informasjon om hva som skjer på servern, hvor folk er, hvilke vinduer som er knust, etc.

rate er hvor mange bytes du kan maksimum ta inn per packet.

 

jeg syntes det med ratehaxx er bare tull, for det første whiner folk som regel om updaterate, som ikke har noen innvirking på hvor mange ganger du sender ifnormasjon til servern. da blir det jo litt tullete.

 

det andre er at oppdateringene er såpass ofte at det kan ikke ha mer enn et par millimeter forskjell på en annen manns klient om hvor du er.

si at man har satt cmdrate til 20, da sender du 20 oppdateringer i sekundet til servern.

det vil si at det tar 5 millisekunder mellom hver oppdatering, hvor langt kan man flytte seg på 5 millisekunder? ikke mye.

 

det er heller lagg og høy ping som gjør at man blir vanskelig og treffe.

Lenke til kommentar
cl_cmdrate er hvor mange ganger i sekundet du gir servern oppdateringer om hvor du er og hva du gjør.

cl_updaterate er hvor mange ganger i sekundet servern gir deg informasjon om hva som skjer på servern, hvor folk er, hvilke vinduer som er knust, etc.

rate er hvor mange bytes du kan maksimum ta inn per packet.

 

jeg syntes det med ratehaxx er bare tull, for det første whiner folk som regel om updaterate, som ikke har noen innvirking på hvor mange ganger du sender ifnormasjon til servern. da blir det jo litt tullete.

 

det andre er at oppdateringene er såpass ofte at det kan ikke ha mer enn et par millimeter forskjell på en annen manns klient om hvor du er.

si at man har satt cmdrate til 20, da sender du 20 oppdateringer i sekundet til servern.

det vil si at det tar 5 millisekunder mellom hver oppdatering, hvor langt kan man flytte seg på 5 millisekunder? ikke mye.

 

det er heller lagg og høy ping som gjør at man blir vanskelig og treffe.

Så jo mindre rate man har, jo høyere updaterate vurde man ha?

Så da funker egentlig rate 7500 og updaterate 20 egentlig jævelig dårlig da..

siden man mottat færre filer som inneholder mindre informasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
eh...på configen min har jeg cl_cmdrate 10 jeg :ermm:

Bør jeg bytte til 101?

 

cmdupdateraten min er 50. Hva er best at den er?

ratesene dine burde stå så høyt som mulig (altså, så høyt som linjen din takler).

og 10 på cmdrate er elendig ;)

ok, da bytter jeg til 101 101 25000 om det er bedre.

Endret av Killerzevs
Lenke til kommentar
gode rates er høye rates, enkelt og greit!

de fleste adsl-linjer klarer 101 101 25000. har du 384 må du nok ned til 80 80 25000. f.eks 20 20 7500 er dårlige rates, og gjør vanskeligere for deg og treffe, og motstanderene og treffe deg :roll:

har det noen gang vært noe bevis på dette?

 

jeg tror egentlig det bare er en trende whine, og ikke noe som faktisk skjer når man spiller med lave rates.

 

en med isdn må nesten ha rundt 30 i rates, blir alle med isdn vanskeligere å treffe da liksom?

 

det virker jo bare tullete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...