Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT


Anbefalte innlegg

Det må være noe alvorlig galt der. Med et 9800pro kort burde du få mye over 2000 poeng i 03.

 

Jeg får jo 1600 med mitt GF4 Ti4800SE.

Men problemet er kva eg kan gjere for å forbetre det?

 

Har prøvd ein del ting, men lurte på om nokon hadde nokre tips?

Lurte spesielt på om den AGP bus frequency kunne vere feil innstilt.

 

Her er oppsettet mitt (øverste)

Minnebrikkene kan vel vere ein del av problemet, men trur ikkje det skulle utgjere så mykje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er kortet installert. Lastet ned Catalyst 4.7 driverne og installerte disse.

 

Før dette kjørte jeg 3DMark03 med mitt gamle skjermkort. Resultatene ble som følger:

 

GF4200: 1513

9800Pro: 5913

 

Dette må da være en formidabel økning?

 

Nå skal jeg laste ned Rivatuner, så får vi se hva resultatet blir. Er det noe av disse overklokkingsprogrammene (puh!) som er bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Det må være noe alvorlig galt der. Med et 9800pro kort burde du få mye over 2000 poeng i 03.

 

Jeg får jo 1600 med mitt GF4 Ti4800SE.

Men problemet er kva eg kan gjere for å forbetre det?

 

Har prøvd ein del ting, men lurte på om nokon hadde nokre tips?

Lurte spesielt på om den AGP bus frequency kunne vere feil innstilt.

 

Her er oppsettet mitt (øverste)

Minnebrikkene kan vel vere ein del av problemet, men trur ikkje det skulle utgjere så mykje?

Hmmmm.... Snålt ass! Her må det opplagt være noe galt. Er du sikker på at du kjører AGP 8x?

Lenke til kommentar

Sjekka sysinfo i 3DMark:

------

SystemInfo version 3.4

XSLT StyleSheet version 3.1-d

 

CPU Info

CPU 1/1

AMD Athlon 64 Processor 3000+ 2.0 GHz

Manufacturer AMD

Family AMD Athlon 64 Processor 3000+

Internal Clock 2.0 GHz

Internal Clock Maximum 2.0 GHz

External Clock 200.0 MHz

Socket Designation Socket 939 ??

Upgrade ZIF Socket

HyperThreadingTechnology N/A

------

 

Der står Socket 939, men hovedkortet er Socket 754 :hmm:

 

Fekk 3313 på PCmark04 og det stemmer bra med andre resultat.

Endret av knnygar
Lenke til kommentar

Fann problemet :thumbup:

Måtte slå på programstyrte innstillingar i 3D delen på skjermkortet og starte maskina på nytt.

Prøvde det tidlegare også, men då starta eg ikkje maskina på nytt.

 

No får eg 5845 på 3DMark 03 og 3386 i PCMark04, ikkje optimalt men med litt tweaking kan det vel bli bra :hmm:

Lenke til kommentar
' date='28/07/2004 : 03:48'] Kjøpte meg også dette 9800 pro (xt) kortet. Veldig fornøyd hittil :thumbup: Hvor mye kan jeg klokke opp kortet uten noe ekstra kjøling ?

som tidligere nevnt:

Jeg la på kjølepasta på både vpu og ram, og nå ligger jeg på 400Core/740Memory. Går jeg høyere enn det får jeg artifacts i FarCry..

Lenke til kommentar
Nå er kortet installert. Lastet ned Catalyst 4.7 driverne og installerte disse.

 

Før dette kjørte jeg 3DMark03 med mitt gamle skjermkort. Resultatene ble som følger:

 

GF4200: 1513

9800Pro: 5913

 

Dette må da være en formidabel økning?

 

Nå skal jeg laste ned Rivatuner, så får vi se hva resultatet blir. Er det noe av disse overklokkingsprogrammene (puh!) som er bedre enn andre?

 

5913 uklokket?? :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Ikke mye, kortet klokker (hvertfall mitt) utrolig dårlig.

 

Sikker på at det er MSI RX9800Pro Plus-TD128 du har?

 

som tidligere nevnt:

Jeg la på kjølepasta på både vpu og ram, og nå ligger jeg på 400Core/740Memory. Går jeg høyere enn det får jeg artifacts i FarCry..

 

Når du skriver 740 på memory, vil det si 370?

 

Jeg kjører nå 440/355, og får 6529 i 3DMark03.

 

Kanskje jeg får legge på noe mer kjølepasta før jeg klokker videre.

Lenke til kommentar
3DMark03: 5991@stock settings

Grattis med bra uklokka resultat!

 

Det virker som om det er ganske stor forskjell på kortene (tatt i betraktning at vi alle stort sett har forskjellig cpu), og at det er derfor det blir så stor forskjell.

 

Det virker dog som om noen har noe direkte feil med sine kort og at det er derfor de ikke kommer noen vei...

 

Hvor mye kan man stole på "find max core/mem" i ATI-Tool? er man garantert fri for artifacts hvis man holder seg under smertegrensa?

Lenke til kommentar

uten å klokke mitt msi r9800pro kort så fikk jeg 4990 i 3dmark03. Resten av pc'en er steinalder, p3 933, 512mb ram. Med mitt gamle gf3 fikke jeg bare 753. Er egentlig ganske fornøyd med kortet, nå venter jeg bare på resten av delene til ny pc :)

Lenke til kommentar

Leste nettopp en review som var ny for meg om dette kortet. Det får skryt, men disse menneskene klarte ikke å dra kortet lengre enn 395/700, noe som tyder på at produksjonen til Msi kanskje varierer noe(??):hmm: Jeg har har kommet høyere på mem men på Vpu er dette nesten det samme som meg..

 

Et appropos:

Sitter ikke med kortet forann meg nå, men husker at når jeg satt å fiklet med det, oppdaget jeg en logo nede i et av hjørnene som var strøket over med blanco(e.l.). Det var "Muvio" eller noe i den duren... Noen som har en :idea: ide om hva dette kan bety? Det eneste stedet på kortet det står Msi (såvidt jeg husker) er på vifta.. :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg testet mitt første kort i 3dmark 03! :) Mitt nye Msi radeon 9800pro, takk for tipset folkens! :thumbup:

 

Fikk 54xx (husker ikke helt det siste, er på jobb), er det sann noenlunde bra? Er helt grønn på dette her..:) Det skal nevnes at hovekortet er et eller annet abit dritt med 4x agp.. p4 2.52 533, 1024 Ram(@pc2100, og JA den ene brikken skal byttes ut;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...