Jørgen Sørheim Skrevet 15. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2004 Ut ifra det jeg har sett, går det fint an å bruke mindre LCD-skjermer, f.eks. de du får fra www.mp3playerstore.com. Prosjektøren blir mindre, men så er ikke oppløsningen på disse små skjermene noe å hoppe i taket for. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 15. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2004 Ikke prisene heller, kan jeg tenke meg.. Pent opplegg tha! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 tøffe greier dette er noen eg må følge med på (må jo poste for og få den inn i mine inlegg ) hvist du skal bygge 2 melder meg som potensiel kjøper hvist prisen ikke blir for stiv da keep on Lenke til kommentar
Janders Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 Ut ifra det jeg har sett, går det fint an å bruke mindre LCD-skjermer, f.eks. de du får fra www.mp3playerstore.com. Prosjektøren blir mindre, men så er ikke oppløsningen på disse små skjermene noe å hoppe i taket for. Hei, Pr dags dato er det ikke lønnsomt å bruke mindre skjerm, fordi fresnel linsene blir "styggdyre". På Lumenlab forum er det snakket om "flere hundre" dollar! Det er mulig jeg tar feil, men det har vistnok noe med produksjonen av linsene å gjøre. Janders Oslo Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 .. men alternativet er der. Man kan gjøre boksen mindre, og for noen er det kanskje verdt et par hundre dollar. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Da skal jeg sktive et kjapt inlegg. Ja, det går ann å ødelegge lcd skjermen hvis man ikke er forsiktig nok, men hvis man er forsiktig så går det nok bra. Hvis man er usikker åssen man går frem, er det jo bare å spørre seg fram. Lumenlab utvikler nå en ny guide åssen man lager en midre pj. Denne vil bli klar om kort tid. Jeg vil råde alle som er ute etter en mindre pj å vente på denne guiden. Den vil bli klar om kort tid. Jeg trenger ikke en ultraportabel projektor, så for meg var det ingen grunn til å vente på denne guiden. Neste update blir å lage en "ramme" til lcd skjermen, eller å lage "boksen". På mandag drar jeg på en 18 dagers ferie til danmark og tyskland. Det er uvist om jeg får laget en update til da, men det ser vi. Har en beinhard jobb ved siden av som også krever litt tid. Endret 16. juli 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Valent Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 tøft konsept!!! stå på!!! Lenke til kommentar
Dcd Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 Håper du kan diske opp med en worklog du òg! Btw; velkommen til forumet, Dcd. Takk! Det blir en worklog ja. Har ikke satt meg så mye inn i selve guiden ennå. Skal begynne å fordype meg de nærmeste dagene....... Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 blir sikkert bra dette Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Takk for al gode tilbakemeldinger, alltid hyggelig Da ville jeg bare fortelle dere at det blir en update før jeg drar på ferie, dvs at jeg skal få prøvd å lagd updaten i morra. Fikk også mail fra lumenlab.com $99 1 ballast $7.99 1 uv filter $6.99 1 mogul base $5 1 reflector ( Brains used one) $62.98 1 lens kit $40 1 EYE lamp + shipping to us $50.80 shipping (Global Express) $ $272.76 total. Det vil si at det hele kom på 1825 NOK. Ble litt overasket da frakta kom på bare 50.80 $. Det vil si 342 NOK, som jeg synes er MEGET billig. Må prøve å få satt inn penga FØR jeg drar på ferie, slik at jeg får delene til jeg kommer hjem. Endret 17. juli 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2004 ... også har du momsen, da. Legg på en 500-lapp til den summen der. Men, dette er altså alt du trenger, bortsett fra LCD-skjerm og materialer til kassen? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2004 Nja, ikke helt. Noe må jo stå i guiden som ikke står her. hehe Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2004 Njaja, men jeg regner med at det ikke er noe skrekkelig fordyrende saker som må legges til. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2004 Neida. Det er i hovedsak lcd skjermen som koster mest. Man må vel regne med å slenge på 400 kroner +-. Det spørs litt på hva du har fra før av. Mye av det som brukes i lumenlab pj er "allround elektronikk" som mange har i husholdningen. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Beklager, updaten var desverre ikke muilig og gjennomføre til i dag. Grunnen til dette var at limpistol blei ikke sterk nok til det jeg skulle lime sammen. Jeg må kjøpe silikon, men siden butikkene er stengt i dag så gikk ikke det. Skal nå være borte i 3 uker. Gir dere en update da. Beklager, men jeg trodde det var gjennomførbart å gi dere en update i dag. Må bare beklage . Vi får skylde på varmepistolen . Ha en riktig god sommer folkens, ser dere om 3 uker. . Ohh, gleder meg til danmarkstur og en tur til tyskland (for å ikke snakke om noen gamp på autobanen) . Skal også i bryllup. Endret 18. juli 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
buundi Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 God ferie! Gleder meg til å se resultatet. Lenke til kommentar
tankboy Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Uten dermed å si at jeg ikke kommer til å prøve meg på prosjektet, men som vanlig(?) er det "dinarene" som må skaffes tilveie først..... HEhe. Jeg trodde du hadde en hel binge jeg? ;-) Jaja. Du er i alle fall rik på idéer! Lenke til kommentar
Janders Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Hei, Når det glelder å på delene hjem fra USA kan det være et problem. En av leverandørene til dette Projectet (Han som leverer lampene) leverer ikke varer utenfor USA. Jeg er ikke så sikker på at Brainchild (fra Lumenlab) vil påta seg å sende en lampe til hver ogen av Oss her oppe i Nord. Løsningen er derfor denne: http://www.magnum.no/! Les det som står der, og se om det kan brukes for Oss. (jeg satser stort på at det blir en tur til USA i høst, og kjøper alt jeg trenger da!!) Johnny Oslo Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Kongeprosjekt Anngående skjerm.. kanskje litt i siste laget å si dette på en fredag, da det er ukens tilbud på komplett.no, men bedre sent enn aldri... De selger en BenQ 17" LCD FP767 v2 TCO99 med 500:1 kontrast, 16ms respons tid til 2795,- kanskje ikke akkurat den skjermen som står spesifisert i guiden, og vet ikke om denne er så lettvint å demontere for å så montere inn i prosjektoren osv.. men tenkte kanskje noen var interesert i å vite det =) Ellers, lykke til -mamazboy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå