Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spm.

Jeg har nå fulgt pakken med pakkesporingsnr. Nå har jeg fått frem

 

"13.08.04 11.30 Stoppet for importfortolling 2061 GARDERMOEN "

 

Når jeg holder musepekeren over "Stoppet for importfortolling" står det at det:

 

Sendingen stoppes pga. manglende tolldokumentasjon. Mottakeren vil normalt bli kontaktet. Sendingen videresendes når tilstrekkelig dokumentasjon foreligger og Tollvesenet har godkjent fortollingen

 

Hva er feil? Er dette normalt? Er det noen som har peil?

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Han som har sendt pakken har ikke lagt med informasjon om hva som er i pakken og da kan ikke tollvesenet fortollet det før de har åpnet og sett hva det er i pakken.

De vil antageligvis ringe deg og spørre om tilatelse til åpne pakken eller noe.

Når de har gjort det og sett hva som er oppi "foreligger tilstrekkelig tolldokumentasjon" og pakken vil bli sendt til deg (du må så klart betale toll på pakken, vet ikke hva det er, men prisen har gått ned til rundt 75 kr eller no).

 

Gleder meg til du får pakken og fortsetter. konge prosjekt :w00t:

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

UPDATE

 

BEKLAGER DE DÅRLIGE BILDENE :dontgetit:

 

Lerret:

Som sagt, jeg fikk kjøpt meg en billig rullgarin på ikea. Den heter tupplur, og finnes bare i butikken. Jeg valgte den litt gråaktige fra tips fra avforum.no. Jeg er litt usikker på om jeg skal rammespenne rullgardinen. Den er på 2m*2m. Jeg monterte den på veggen, og må si at resultatet ble meget bra.

 

Picture%20049%20(Small).jpg

 

Lcd skjermen.

For å ikke ødlegge "uniten" som sitter nær lcd skjermen, valgte jeg å lage en aluminiums plate til å feste den på.

 

Picture%20042%20(Small).jpg

 

Første gangen jeg skulle ferste lcd skjermen til alum. rammen med varmepistol gikk det heller dårlig. :mad: . Limet var ikke sterkt nok. Jeg gikk så i butikken for å kjøpe silikon. Jeg kjøpte en tube fra jernia:

 

Jeg "limte" det så sammen. Jeg passet på å ikke komme over skjermen, eller pixlene. Resultatet ble slik:

 

Picture%20054%20(Small).jpg

 

Dette tror jeg holder. Fikk testet om lcd skjermen virket. Det gjorde den. :thumbup:

 

Tv box.

I danmark fant jeg noe smart :D . En tv boks som hadde:

*Tv tuner

*Uttak til LCD skjerm og CRT skjerm

*Inntak til pc video signal (gjennom grafikk kort)

*Inntak til f.eks playstation, xbok osv

*Fjernkontroll ( eller troll troll som jeg kaller det)

 

Den klarte oppløsninger opp til 1024*768. PERFEKT! Akkurat det lcd skjermen min var på :yes:

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

En liten update...

Pakken er blitt frigjort fra tollen i dag ;). Fikk brev i posten om ufortollet sending. Tar vel ikke mange dagene før pakken kommer til mit lokale postkontor. jahoo

 

Føye på edit: Har fikset litt mer på lcd skjermen. Dette kommer i neste update.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Skjer ikke verden her.. Så mye. Så jeg tar meg den frihet og poster litt.

 

Acer AL1521 skjermen ser meget bra ut. 400:1 kontrast, 1024x768, 0.297mm, DVI-D, 25ms.

Bra? Jeg vil da tro det utifra det jeg har lest om slikt..

Acer AL1512 ser bra ut og.. 450:1 kontrast.. Men ikke DVI.

 

Vet du om steder jeg kan få tak i ballast og det jeg trenger? Evt. nøyaktig hvilke produkter jeg trenger. Som i: det budsjettet du hadde, om du hadde noen spesielle ting funnet der..

Og noen andre steder enn lumenlab du kan kjøpe pære?

Det er 1002 og 1003 jeg vil ha fra lumenlab.com, iks?

 

Takker..

Lenke til kommentar

Veit at lumenlab.com, 1000bulbs.com, lightingunlimited.com og rs-components.no selger ballast og lampe. Lumenlab.com er det eneste stedet som de selger linsene vi trenger som jeg veit.

 

Forresten, en ting: Jeg har nå fått pakken ! Fyrte opp ballasten og pæren for å skjekke om pæra fungerte etter den lange transporten. Ja! den fungerte! Det jeg må prøve å få gjort nå er å lage en "kasse" som alt skal settes sammen i.

Lenke til kommentar

Hei Tha,

 

Jeg driver med å samle deler til min projektor. Blir sannsynligvis til å kjøpe et par lamper imorgen. Kanskje også en passende LCD-skjerm, hvis jeg finner en.

 

Hvilke deler var det du kjøpte hos Lumenlab?

Jeg vurdere sterkt å kjøpe Linsene og el.ballasten.

 

Ble det mye tolltull og greier? Hvor mye ekstra kostet tollregninga?

Er naturlig nok litt skeptisk til norske tollregler og pakketollen...! :)

 

Jeg tror du vil klare å lage en glimrende projektor! Håper å få til et bra resultat selv...

 

 

StereoId

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...