Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ut ifra det jeg har sett, går det fint an å bruke mindre LCD-skjermer, f.eks. de du får fra www.mp3playerstore.com. Prosjektøren blir mindre, men så er ikke oppløsningen på disse små skjermene noe å hoppe i taket for.

Hei,

 

Pr dags dato er det ikke lønnsomt å bruke mindre skjerm, fordi fresnel linsene blir "styggdyre". På Lumenlab forum er det snakket om "flere hundre" dollar!

Det er mulig jeg tar feil, men det har vistnok noe med produksjonen av linsene å gjøre.

 

Janders

Oslo

Lenke til kommentar

Da skal jeg sktive et kjapt inlegg.

 

Ja, det går ann å ødelegge lcd skjermen hvis man ikke er forsiktig nok, men hvis man er forsiktig så går det nok bra. Hvis man er usikker åssen man går frem, er det jo bare å spørre seg fram.

 

Lumenlab utvikler nå en ny guide åssen man lager en midre pj. Denne vil bli klar om kort tid. Jeg vil råde alle som er ute etter en mindre pj å vente på denne guiden. Den vil bli klar om kort tid. Jeg trenger ikke en ultraportabel projektor, så for meg var det ingen grunn til å vente på denne guiden.

 

Neste update blir å lage en "ramme" til lcd skjermen, eller å lage "boksen". På mandag drar jeg på en 18 dagers ferie til danmark og tyskland. Det er uvist om jeg får laget en update til da, men det ser vi. Har en beinhard jobb ved siden av som også krever litt tid. :)

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Takk for al gode tilbakemeldinger, alltid hyggelig :yes:

Da ville jeg bare fortelle dere at det blir en update før jeg drar på ferie, dvs at jeg skal få prøvd å lagd updaten i morra.

 

Fikk også mail fra lumenlab.com

 

$99 1 ballast

$7.99 1 uv filter

$6.99 1 mogul base

$5 1 reflector ( Brains used one)

$62.98 1 lens kit

$40 1 EYE lamp + shipping to us

$50.80 shipping (Global Express)

 

$ $272.76 total.

 

Det vil si at det hele kom på 1825 NOK. Ble litt overasket da frakta kom på bare 50.80 $. Det vil si 342 NOK, som jeg synes er MEGET billig. Må prøve å få satt inn penga FØR jeg drar på ferie, slik at jeg får delene til jeg kommer hjem. :)

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Beklager, updaten var desverre ikke muilig og gjennomføre til i dag. Grunnen til dette var at limpistol blei ikke sterk nok til det jeg skulle lime sammen. Jeg må kjøpe silikon, men siden butikkene er stengt i dag så gikk ikke det. Skal nå være borte i 3 uker. Gir dere en update da. Beklager, men jeg trodde det var gjennomførbart å gi dere en update i dag. Må bare beklage :(. Vi får skylde på varmepistolen :p .

 

Ha en riktig god sommer folkens, ser dere om 3 uker. :) . Ohh, gleder meg til danmarkstur og en tur til tyskland (for å ikke snakke om noen gamp på autobanen) . Skal også i bryllup.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Hei,

 

Når det glelder å på delene hjem fra USA kan det være et problem.

En av leverandørene til dette Projectet (Han som leverer lampene) leverer ikke varer utenfor USA.

Jeg er ikke så sikker på at Brainchild (fra Lumenlab) vil påta seg å sende en lampe til hver ogen av Oss her oppe i Nord.

Løsningen er derfor denne: http://www.magnum.no/! Les det som står der, og se om det kan brukes for Oss.

 

(jeg satser stort på at det blir en tur til USA i høst, og kjøper alt jeg trenger da!!)

 

Johnny

Oslo

Lenke til kommentar

Kongeprosjekt :w00t:

 

Anngående skjerm.. kanskje litt i siste laget å si dette på en fredag, da det er ukens tilbud på komplett.no, men bedre sent enn aldri...

 

De selger en BenQ 17" LCD FP767 v2 TCO99

med 500:1 kontrast, 16ms respons tid til 2795,-

 

kanskje ikke akkurat den skjermen som står spesifisert i guiden, og vet ikke om denne er så lettvint å demontere for å så montere inn i prosjektoren osv.. men tenkte kanskje noen var interesert i å vite det =)

 

Ellers, lykke til

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...