Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Krig og Fred - Leo Tolstoy

 

Hva synes du så langt? Hvis du ikke er ferdig, da.

 

Den er oppbyggende og kompleks. Så det virker spennende. Har kommet til s. 215.

Han har jo vært veldig skrytt av, også av andre store forfattere som Wittgenstein og Wolf.

Det skal visstnok være stor litteratur.

Lest den selv? Evt hva syntes du?

 

Jeg har vært borti en del Dostojevskij. Så Idioten på teater. Den var veldig bra spilt av Per Christian Ellefsen. Forbrytelse og Straff var også like engasjerende. Leste den på bok. Også har jeg lest Opptegnelser fra de dødes hus, som var interessant og spennende. De Besatte, som var heller intrikat og vanskeligere. Kanksje mere kjedelig bok.

Endret av 7pace7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Sitter å leser The Calculus Gallery av William Dunham. Veldig spennende å se hvordan noe som vi tar forgitt i dag har utviklet seg over tid. Anbefales så langt.

Lenke til kommentar
Krig og Fred - Leo Tolstoy

 

Hva synes du så langt? Hvis du ikke er ferdig, da.

 

Den er oppbyggende og kompleks. Så det virker spennende. Har kommet til s. 215.

Han har jo vært veldig skrytt av, også av andre store forfattere som Wittgenstein og Wolf.

Det skal visstnok være stor litteratur.

Lest den selv? Evt hva syntes du?

 

Jeg har vært borti en del Dostojevskij. Så Idioten på teater. Den var veldig bra spilt av Per Christian Ellefsen. Forbrytelse og Straff var også like engasjerende. Leste den på bok. Også har jeg lest Opptegnelser fra de dødes hus, som var interessant og spennende. De Besatte, som var heller intrikat og vanskeligere. Kanksje mere kjedelig bok.

 

Det er fint å høre. Jeg har ikke lest den selv, men jeg blir nok å gjøre det i løpet av nærmeste fremtid. Forbrytelse og Straff av Dostojevskij var både en smertelig og nydelig opplevelse. Jeg følte meg til tider riktig uvell etter å ha lest enkelte deler, og når litteratur får meg til å føle det jeg leser på kroppen, mener jeg at det er uhyggelig godt skrevet.

Lenke til kommentar

jeg leser "Asken og æren" av Elizabeth George :) ca midt i rekken av krimbøkene om Thomas Lynley og *Barbara Havers.. veldig bra bok. bra skrevet og intresant å lese, men litt lang så den tar litt tid å lese..

også har jeg mange bøker som venter på å bli lest da.. ;)

 

noen som har lest "Salvaroeña" av Cecilia Samartin? den siste boken fra hun som skrev Señor Peregrino og Drømmehjerte.. :) Har lest de to første så lurer på om den tredje er liike bra?

Lenke til kommentar

Resolution Robert B. Parker

 

Første western fiksjons boka jeg har lest. etter 2 dager er jeg 120 sider inn.

Boka er veldig rar og veldig anderledes enn det jeg har lest før, jeg har nettopp lest HMS suprise hvor hvert kapitel er 30 sider og tar deg flere dager å komme gjennom, i Resolution er hvert kapitel 2-5 sider og tar deg 3 minutter å lese. Det går veldig fort gjennom boka, og 90% av boka er dialog, innimellom kommer det korte beskrivelser, men de er nettopp det korte. Boka tok seg opp flere hakk, når Virgil Cole kom inn i boka og han og Hitch begynner sine korte med dype samtaler, veldig spesiel dialog som er veldig underholdene.

Tror ikke det tar mange dager før jeg blir ferdig med denne. Og gleder meg til å lese videre

Lenke til kommentar

Akkurat nå holder jeg på å lese en samling av indianske myter og legender fra Nord-Amerika. Boken heter "Jorden - Vår Mor" og er i serien "Verdens Hellige skrifter". Står ikke noen forfatter på boken, men den er oversatt av Arne Ruste, Wera Sæther, Jon Bing; Alf van der Hagen, Else Færden, Klaus Hagerup og Tor Åge Bringsværd til norsk. Er ganske intressant og er litt artige forklaringe i mytene på hvordan ting var og ble til. Lesingen går ganske bra, det er nesten som å lese en bok med mange småhistorier.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Resolution, tok bare 4 dager å lese 320 sider, fantastisk bok som handler om en spesiel type mennesker man egentlig ikke har i samfunnet i dag, du finner noe av dem i elte soldater, men de var vanligere før.

 

Evret Hitch og Virgil Cole gjør det de gjør, fordi dem gjør det bedre enn andre, dette er det å drepe, de har kalde hoder når de må ha, de er raske til å trekke osv. De har sterk moral, men ikke nødvendigvis samme moral som resten av befolkingen.

 

De har ikke noen problemer med å redde noen for å så senere måtte skyte dem. men de ville ikke la en tyrant ta over en liten by. og de slår ikke damer.

 

Boka er som sagt nesten bare dialog, men dialogen er briljant og man gleder seg hver dag til å lese videre.

Vil faktisk si dette er den beste fiksjons boka jeg har lest

Lenke til kommentar

Eg les Victoria. Av Knut Hamsun. Eg veit ikkje kor mykje som er nødvendig å nevne om den. Det er jo ein utruleg kjent bok. Av god grunn. Det er ein av dei beste bøkene eg har lest, uansett sjanger. Den beste kjærleikshistorien eg har lest. Ein historie som er like aktuell no som den var då den blei gitt ut. Anbefales på det varmeste til folk i alle aldre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...