Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva gjør polisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget forvirrende denne ulovelig mopedkjøringa.

 

Noen sier man får 3200kr i bot, klipt skiltet,trimsettet blir dratt inn + at du må godkjenne mopeden. (Og det kommer på rullebladet)

 

Andre sier at man "bare" får 2300kr i bot og inndratte skilt og at det kommer på rullebladet.

 

Merkelige greier dette.

Lenke til kommentar
Meget forvirrende denne ulovelig mopedkjøringa.

 

Noen sier man får 3200kr i bot, klipt skiltet,trimsettet blir dratt inn + at du må godkjenne mopeden. (Og det kommer på rullebladet)

 

Andre sier at man "bare" får 2300kr i bot og inndratte skilt og at det kommer på rullebladet.

 

Merkelige greier dette.

det VAR 1500kr i bot, det har steget til 3200.-kr nå. dette er jeg 100% sikker på, om de kan indra trimmsettet ditt, er lite trolig, men det vel kansje ikke umulig hvis du ligger i 100km i en 30sone med barnehage i nærheten!

 

hørte om en bekjent som fikk sin NSR 125ccm inndratt av politet fordi han kjørte fra dem ca 4ganger på en dag!

Lenke til kommentar

forenkla forelegg havner ikke på rullebladet, men politimannen kan anmelde deg for å være jævlig, da havner det på rullebladet, men det er skjelden att dem gidder. boten for trim er 3200 kr, de kan kreve att du levere inn trimmen faktisk men du har også krav på å få den tilbake så vidt jeg vet. skilta blir som regel klippt å det koster vel 900 kr å få dem tilbake + att du må vise peden orginalt.

Lenke til kommentar

Mitt tilfelle:

 

Klipte skilt, 1500,- i bot (før m.a.o), mistet moppelappen i 3 mnd, måtte vise mopeden på biltilsynets verksted. Fikk beholde alle deler, politiet plomberte heller ikke motoren.

Moppelappen fikk jeg igjen etter 2 mnd, da min far ringte politikammeret og: "nå blir han snart lærling, så da må han ha tilbake mopedførerbeviset så han kommer seg på jobb!" Kom i posten etter tre dager! :thumbup:

Ett godt tips er å si minst mulig når purken tar deg, ikke klag eller noe så blir du iallefall ikke mislikt.

 

Forøvrig burde trimming av moped være lovlig, mopeder på offentlig vei derimot burde være forbudt...

 

 

mvh

Plukk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

vet at hjemme i gamle dager (les: når jeg var ung for 4år sidnen) så destruerte dem trimmedeler , dette ved og bårre et SVÆRT hull i sylinderen og gjerne hele motoren fra topp til bunn hvist man komm på kontroll med trimm etter og ha blitt inkalt til kontroll

 

kan jo bare vært sånne rykter og da men alle som kjørte moppe var redd for dette

Lenke til kommentar
Noken som har ein link til korleis han lager slik turtalsperre på ein tsx?

En kammerat av meg sier at det er veldig vanskelig, hvis ikke umulig å få turtallsperre til tsx. Grunnen var vistnok at det hadde noe med at det måtte være elektrisk tenning for å kunne montere det på.

 

Jeg kan ikke noe om dette, så ikke skyt meg om det er feil! :p

 

Men hvis det er noen som vet noe mere.. Fortell det gjerne! :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...