Gå til innhold

BenQ: 16x DVD-brenner med DL-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Så hvis du kun brenner på den ene siden, med DVD+R, så brenner du i 16X. Og kun 2.4X hvis du vil brenne Dual Layer. Brenner den da 16X på første laget og 2.4X på andre eller 2.4X på begge?

 

Forresten, klarer alle vanlige DVD-spillere i dag (TV-DVD-spillere) å lese av DL? :S

Lenke til kommentar
Brenner den da 16X på første laget og 2.4X på andre eller 2.4X på begge?

 

Forresten, klarer alle vanlige DVD-spillere i dag (TV-DVD-spillere) å lese av DL? :S

2.4x på begge, siden den brenner på en annen måte..

 

Alle DVD-spillere leser plater som er kjøpt i butikk med to lag, som de fleste nye filmer er, så teknologien er på plass. Skal virke uten problemer også med brente plater.

Lenke til kommentar

Dere skriver ofte i artiklene deres at en kan regne med at produkter oppgitt med US dollar kan ganges med 10 for å finne omtrentlig pris i norske kroner.

 

Det blir jo omtrent 1500 kroner det. Ikke søren om den er verdt det. Da kjøper jeg heller en NEC 2510 (modell) spiller.

 

Er det mulig at prisen blir lavere? Kanskje noe nærmere NEC 2510 (en 12x brenner) sin pris? :love:

Lenke til kommentar
Dere skriver ofte i artiklene deres at en kan regne med at produkter oppgitt med US dollar kan ganges med 10 for å finne omtrentlig pris i norske kroner.

 

Det blir jo omtrent 1500 kroner det. Ikke søren om den er verdt det. Da kjøper jeg heller en NEC 2510 (modell) spiller.

 

Er det mulig at prisen blir lavere? Kanskje noe nærmere NEC 2510 (en 12x brenner) sin pris? :love:

Jeg føler sjøl at prisen i dollar som regel ender opp med prisen ut i fra dollarkurs på nettbutikkene, kanskje litte grann over. Altså kan du gjerne gange med 7-8 i stede. Vi er ganske rimelige på eletronikk i Norge og i tillegg ligger prisen på nettet ganske lavt i forhold til butikker som Benq kanskje regner med.

 

Men du synes det var dyrt? Kjøpte den første 12x-brennern som kom ut, jeg. Sanyo, SCSI-basert til den nette sum av 3500,-

Lenke til kommentar
Min nec1300 gjør alt jeg trenger... dual layer media er svinedyrt uansett. Når dual layer får RW støtte skal jeg vurdere å oppgradere. Så det skjer ikke stort her for tiden, bortsett fra en gradvis hastighetsøkning for de som har det travelt når de brenner...

Så NEC 2510 har ikke Dual Layer RW støtte. Interessant. :eek:

 

Tror du de får til å lage det i det hele tatt da? Har de planlagt det?

 

BlueRay og de greiene tar vel over lenge før det kommer kanskje...

:hmm:

Lenke til kommentar

Er det slik at man må brenne DVDen i kun én omgang dersom man bruker DL? Altså at man ikke i ettertid kan fylle på nye data (om den har plass tilgjengelig)?

Mener å ha lest dette.

 

Eller var det sånn at man "bruker opp" begge lagene i de aktuelle sektorene man brenner på når man brenner første gang?

Slik at man kan brenne i flere omganger men at plata "fylles fortere opp".

 

?

Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 30/06/2004 : 18:15

  QUOTE (G @ 30/06/2004 : 17:11)

Så NEC 2510 har ikke Dual Layer RW støtte. Interessant. 

 

 

 

Nec 2510 har DL støtte. For mer info om den sjekk denne siden.

 

Bestillte selv NEC 2510 tidligere idag. hadde aldri trodd at man måtte opp i så grapsemyepenger for DL plater.

Lenke til kommentar
Så NEC 2510 har ikke Dual Layer RW støtte. Interessant.  :eek:

Nec 2510 har DL støtte. For mer info om den sjekk denne siden.

 

På den annen side ser jeg ikke helt poenget med å Dual Layer enda, når hastigheten er så lav. Venter heller til hastigheten på Dual Layer brenning øker, samt det begynner å komme rimelige DL-plater.

Unnskyld hvis jeg har skapt litt forvirring. Jeg tok for gitt at dere forstod poenget mitt med RW betegnelsen på Dual Layer. Med RW mener jeg da ReWriteable.

 

Dual Layer betegnelsen heter jo DVD +R9.

 

Om det også innebærer overskriving vet ikke jeg. Kanskje overskrivbar Dual Layer plater hetende DVD+RW9, eller hva tror dere?

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Men, ærlig talt, denne brennern har vel vært diskutert på forumet i nesten to uker, er i prisguiden også, flere nettbutikker har den/venter den inn i disse dager. :no:

Jeg kan ikke se akkurat dette modellnummeret ligge hos noen webbutikker i Produktguiden:

 

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19178

 

Hva mener du egentlig?

Er det denne du sikter til:

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36627

 

 

Merk at modellnummeret er annerledes (1600A). Jeg vet ikke hvorfor, og hva forskjellene måtte være.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...