Gå til innhold

Det regner og jeg MÅ ha meg et nytt strategispill!


Anbefalte innlegg

Combat Mission is supejb! Dette er perfekt hvis du vil ha spill som du skikkelig må sette deg inn i. Mye å lære = Veldig lang spilletid fordi man lærer stadig noe nytt.

 

Hvis du liker turnbased da. Selv om dette er et spill der man gir ordrer for ett og ett minutt frem igjennom da. Altså, man gir troppene ordrer, trykker "ferdig", det går et minutt, så kan man gi nye ordrer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rakk ikke å lese noen av innelegene, untatt det første da... Jeg syns at Command & Conquer Genrals (Zero Hour) er veldig bra, spiller det mye. Men jeg vet ikke om noen andre spill enn WC3 i sånn "magi sjanger (Genre???) " WC3 er greit det, sikkert et topp spill, har spilt det noen ganger men er ikke så ille stort fan av slike MAGI greier.... CS og CCG Z:H er mer meg.... ;)

 

Dritt med regnvær! Er overskyet og ikke så varmt hos meg heller... :( Er forskjølet i tillegg jeg da, brøt ut på det VÆRSTE FØRSTE DAGEN i sommerferien :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Rakk ikke å lese noen av innelegene, untatt det første da... Jeg syns at Command & Conquer Genrals (Zero Hour) er veldig bra, spiller det mye. Men jeg vet ikke om noen andre spill enn WC3 i sånn "magi sjanger (Genre???) " WC3 er greit det, sikkert et topp spill, har spilt det noen ganger men er ikke så ille stort fan av slike MAGI greier.... CS og CCG Z:H er mer meg.... ;)

 

Dritt med regnvær! Er overskyet og ikke så varmt hos meg heller... :( Er forskjølet i tillegg jeg da, brøt ut på det VÆRSTE FØRSTE DAGEN i sommerferien :cry::cry::cry:

Spiller du noe Zero hour online? Det er jo fett :cool:

Lenke til kommentar
Våknet nå  Fint å se at så mange tar seg tid til dette!

 

Hva nøyaktig er turnbased? Er det noe aka CIV, Heroes of mm, der du kan gå så og så langt?  Kjøpte War Of The Ring igår! Var på tilbud  Synes det er ganske greit tidsfordriv..

 

 

Total war en ein blanding av turn based og real time. Medieval: Total War er det nyeste. Speller du det så er det et svært kart av Europa og nord afrika, delt på 96 provincer eller no. Det er for det meste turn based, men når to armyer møtes, eller du skal siege ett slott, går det tell real time. Bare Tenk det derre massive programet som ble brukt tell å lage ringenes herre slagene, bare litt mer brukervenlig.

 

Hvis du har en SABLA bra pc så kan du ha opp tell 16000 man på brettet samtidig.

 

Men spellet er morro utenom slagene også, du må trade og bygge gårder for å holde økonomien oppe, pluss at du må lage en masse bygninger for å få nye og bedre units. Ikke for å nevne diplomat delen, du må skaffe deg alliancer og greier.

 

Les en preview etteller annet sted.

Hvis du liker EKTE strategi så er detta kansje det beste..

Men diplomati-delen i Medievel suger hardt. Aièn bryter alle allianser, du kan ikke sende dine egne styrker inn i dine alliertes land for å hjelpe dem, AIen hjelper deg så og si aldri i angrep.... kunne sagt tusen ting som gjør Total War mye dårligere enn ett spill: Hearts of iron!!!

 

Dette er strategi på sitt beste. I motsetning til Total war er det ikke hver sin tur, men en klokke som er felles for alle spillerne. Det er en langt mer interresant tid(1936-1947), du kan lage fredsavtaler, sende ekspedisjonsstyrker til allierte, forlange provinser hvis du er stor og sterk( Tyskland krever Tjekkia og Østerrike).

I tillegg kan man spille multiplayer.

 

Stol på meg, kjøp Hearts of Iron :w00t: . Offisiell side: www.paradoxplaza.com

Lenke til kommentar
zeOx[' date=29/06/2004 : 19:44] Hvis du liker magi og litt innviklet strategi, er Warcraft 3 anbefalt på det sterkeste. ingen over, ingen vedsidenav.

Jeg suger noe helt vanvittig i slike spill. Knekte CDen og prøvde forgjeves å slite istykker coveret før jeg kastet spillet i søpla for noen dager siden. Skal aldri kjøpe noe slikt igjen :!: har bare ikke evne til å tenke strategisk i noen særlig grad..

Lenke til kommentar

Jeg synes RoN var et veldig bra spill. Muligens det ikke er det mest avanserte strategispillet, men veldig underholdende.

Cossacks synes jeg også er morsomt. Har spilt det siden det kom og det hender fremdeles at jeg drar det frem fra skuffa på kjedelige dager.

Simcity 2000 var et av mine favorittspill en stund. bare litt synd at man ikke har uendelig plass å bygge på :p

Civilization er en sjanger for seg selv. Både dem og Call 2 Power er bra. Men da må man like turnbased. Jeg syntes det var ok. Slappe av med røyk og kaffe og planlegge min neste trekk :)

Lenke til kommentar

Valget er veldig enkelt:

C&C Generals med tilleggspakken Zero Hour. I tillegg programmet aceton som hindrer cheaters og sørger for balansering mellom de 12 forskjellige armyene du kan velge.

Dette er et rts som har units som idag er i bruk, spesielt den amerikanske siden,nevner f.eks: mother of all bombs, fuel air bomb, raptor-jagerfly, commance-helikopter, humvee, A10-fly osv, osv...

Det er med andre ord basert på units som du kan kjenne igjen og det gir det en extra piff :p Ikke om trylleformler, trollmenn og annet idiotisk fjolleri som hører hjemme i et eventyr...

Lenke til kommentar

1. Hvis krig er det viktigste: Hearts of Iron. Strekker seg fra 1936-1948. Du kan spille ca 200 land,de fleste er selvsagt ikke noe særlig artig å spille( Haiti!)

 

2. Hvis empire byging er det viktigste så har jeg følgende forslag:

- Victoria hvis du vil ha et virkelig komplisert spill. Strekker seg fra 1836-1920. Kan spille ca 150 land. Der er det artig å spille små land. (Texas, Hawaii) Obs er veldig komplisert, må ha mye tid til rådighet for å sette seg inn i spillet.

 

- EU2. Et gammelt og godt spill. Relativt enkelt å sette seg inni( sammenlignet med Victoria)Strekker seg fra 1419-1820. Kan spille ca 150 land i hele verden ( Crew, Surinam. Frankrike,Norge, Meckleburg bare fore å nevne noen) Et greit og artig spill.

 

- Crusader kings. Strekker seg fra 1066-1453. Her spiller du et dynasti. Det finnes ca 1000 dynasti du kan velge blant. Du kan velge om du vil være konge, hertug eller greve. Alle kristne land i europa er spillbare. Et enkelt spill og sette seg inni, men vanskelig å spille. Krever innsats. Save game fra CK kan konverteres til EU2.

 

Alle spill er fra Paradox. Alle paradox spill foregår i real time med mulighet for pause og variere farten.

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...