Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom det meste av postene her så virker det som at veldig mange får feil når dem skal ta backup av BIOS'en. Har aldri hørt om noen problemmer her før. Er dette noe som er vanskelig å få til eller?

Det er ingen problem å ta backup av original Bios:

 

flashrom.exe -S 0 navnpåbios.bin

 

Til dere som evt. vil flashe tilbake til 12 pipelines, bruk GigaBytes flashtool til å gjøre dette:

 

GVF11.exe -P -F 0 navnpåbios.bin

 

da det kun er GigaByte flashtool'en som flasher hele biosen, og således kan lukke de 4 pipelinenene...

 

Verre er det ikke... :yes:

 

Og det er en grunn til at folk får varme- og stabilitetsproblemer etter flashing, da det sannsynligvis er en feilet XT-kjerne dere forsøker å flashe, og derfor ikke klarer standard XT-PE hastigheter...

 

Så min anbefaling til dere er:

 

Sjekk at kjernen klarer ca. 40-50MHz mer enn original XT-PE hastighet (ca 560-570MHz) med 12 pipelines, FØR dere flasher, da er det større sannsynlighet for at det vil gå stabilt på 520MHz med 16 pipelines.

 

Dette fordi det blir mer varme av 16 vs. 12 pipelines.

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det er en grunn til at folk får vame- og stabilitetsproblemer etter flashing, da det sannsynligvis er en feilet XT-kjerne dere forsøker å flashe, og derfor ikke klarer standard XT-PE hastigheter...

Tror det har fint lite med akkurat det å gjøre, problemet er heller at Gpu`en ikke klarer 520Mhz. Når det gjelder varmen så skaper 16 Pipes mere varme enn 12.

Lenke til kommentar
Når det gjelder varmen så skaper 16 Pipes mere varme enn 12.
Dette fordi det blir mer varme av 16 vs. 12 pipelines.

Det var jo det jeg sa da???

 

Tror det har fint lite med akkurat det å gjøre, problemet er heller at Gpu`en ikke klarer 520Mhz.

Og det har fint mye med det å gjøre, varmen er en god grunn til at kjernen ikke klarer std. XT-PE hastighet som er 520MHz...

Lenke til kommentar

Mitt kort (powercolor x800pro vivo) funker fint som XT nå, game 4 timer med doom3 i strekk, så jeg tør si det er stabilt også.

 

Klokket core til 550 med ATItool før jeg flashe. Har ikke testet oc'ing etterpå.

 

 

Noen som kan anbefale en bra vannblokk til x800 kort, har et Exos system liggend, hadde vært kult å bruke det til noe fornuftig.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
går det greit å flashe til XT med standard PRO kjøling?

Selve flashingen er ikke et problem, men det er å få xt pe hastighet. Det er visst mange som klarer dette, og til og med enda bedre med stock kjøling. Jeg har selv sapphire x800 pro vivo, men klarer ikke denne hastigheten. Rekorden min er 500/560 stabilt. Jeg har bestilt VGA Silencer, passiv kjøling til minne og Artic Silver 5. Da bør jeg passere stock xt pe hastighet. :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
går det greit å flashe til XT med standard PRO kjøling?

Selve flashingen er ikke et problem, men det er å få xt pe hastighet. Det er visst mange som klarer dette, og til og med enda bedre med stock kjøling. Jeg har selv sapphire x800 pro vivo, men klarer ikke denne hastigheten. Rekorden min er 500/560 stabilt. Jeg har bestilt VGA Silencer, passiv kjøling til minne og Artic Silver 5. Da bør jeg passere stock xt pe hastighet. :)

Ja, du får holde oss oppdatert på hvordan det går. Jeg har selv et x800pro vivo kort som max klarer 500/560 stabilt på 16 pipes.

Lenke til kommentar
Hvilket VIVO kort er sikrest til å flashe for å åpne de siste 4 pipelines ? Har ikkje lyst å bestilla ett kort åsså får eg feil kjerne, derfor spør eg hvilket kort er sikrest å bestille ?

Tar jeg ikke helt feil så er det en bondegård med folk som sitter på Sapphire X800 Pro her. De 40-60 kortene de hadde inne på komplett i denne uken forsvant rimelig kjapt :)

 

Så Sapphire kortet er et sikkert valg for softmodding.

 

Edit: Inneforstått at jeg snakker om Sapphire X800 Pro VIVO

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar
Hvilket VIVO kort er sikrest til å flashe for å åpne de siste 4 pipelines ? Har ikkje lyst å bestilla ett kort åsså får eg feil kjerne, derfor spør eg hvilket kort er sikrest å bestille ?

Tar jeg ikke helt feil så er det en bondegård med folk som sitter på Sapphire X800 Pro her. De 40-60 kortene de hadde inne på komplett i denne uken forsvant rimelig kjapt :)

 

Så Sapphire kortet er et sikkert valg for softmodding.

 

Edit: Inneforstått at jeg snakker om Sapphire X800 Pro VIVO

ikke for å mase, men det har vel blitt nevnt en hel del ganger at det er navnet på kjernen som er nøkkelen til vellykket softmod...

 

med vellykket, så menes det å faktisk kunne kjøre XT-hastighet med XT-bios..

 

folk må skrive ned navnet på kjernen sin, før de skråsikkert kan si noe-som-helst.

Lenke til kommentar
Hvilket VIVO kort er sikrest til å flashe for å åpne de siste 4 pipelines ? Har ikkje lyst å bestilla ett kort åsså får eg feil kjerne, derfor spør eg hvilket kort er sikrest å bestille ?

Tar jeg ikke helt feil så er det en bondegård med folk som sitter på Sapphire X800 Pro her. De 40-60 kortene de hadde inne på komplett i denne uken forsvant rimelig kjapt :)

 

Så Sapphire kortet er et sikkert valg for softmodding.

 

Edit: Inneforstått at jeg snakker om Sapphire X800 Pro VIVO

ikke for å mase, men det har vel blitt nevnt en hel del ganger at det er navnet på kjernen som er nøkkelen til vellykket softmod...

 

med vellykket, så menes det å faktisk kunne kjøre XT-hastighet med XT-bios..

 

folk må skrive ned navnet på kjernen sin, før de skråsikkert kan si noe-som-helst.

Å hvordan finne jeg navnet på min kjerne?

Lenke til kommentar

mitt kort er flasha til 16 pipes og atm kjører jeg xt pe hastighet og har ikke hat problemer med det (ikke det at jeg har spilt så mye krevende heller) men jeg lurer sånn generelt hvilken tempratur skal kortet tåle?

 

 

Edit: Var litt rart før flashing fikk jeg høyere hastighet uten artifacts med atitool enn med powerstrip det er jo egentlig litt rart?

Endret av Beeee183
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...