Gå til innhold

Maxtor OneTouch 200/250 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Maxtor OneTouch 200GB externa hårddisk fungerade fint ända tills igår då vi tog med den till en kompis för att lägga över några filer. Och helt plötsligt fungerar inte hårddisken längre när vi kopplar in den till vår egen dator! Den kommer upp i utforskaren i Windows, men när vi försöker accessera den får vi felmeddelandet "The request could not be performed because of an I/O device error".

 

Windows "Computer management" säger att hårddisken är "healthy" men när man ser på "Properties" för hårddisken får man upp följande: 

MaxtorHarddrive.JPG

 

Vi kör WindowsXP men kompisen har Mac. Kan det ha varit detta som orsakat problem? (hårddisken är formaterad i FAT). Har för övrigt prövat både med USB och firewire kabel, men inget fungerar. Det verkar inte heller vara något fel på datorns USB port.

 

Någon som har en ide??!!!

Nøyaktig det samme skjedde her. Samme disk, samme filsystem, samme problem (ikke Mac, riktignok). Skjedde helt spontant mens den stod tilkoblet i PCen sin.

 

Holder på med GetDataBack nå, og foreløpig er det mye bad sectors.

 

Og der fikk jammenmeg GDB også en I/O error....

 

Og der hang hele dritten seg...........

 

hmm.... denne kan bli kjip ettersom det er mye private bilder osv på disken, og den er kjøpt i USA.....

Samme har skjedd med meg. Først med 5000DV 200GB og så med onetouch 200GB. Min andre onetouch er nå på veg til meg i posten, men stoler ikke på maxtor lenger.

Lenke til kommentar

Nå har min ett år gamle Maxtor OneTouch 200gb fått ett nytt liv.

Men denne gangen huser Maxtor kabinettet en Western Digital på 250gb

Og denne suser avgårde uten feil.

 

Og på dem som lurer på å bytte harddisk, så går dette som en lek.

Dette er min jule presang til meg selv i år,hehe

 

Ha en god lillllejuleaften.

Lenke til kommentar

Maxtor onetouch er bare en vanelig hardisk i ett eksternt kabinett...

harddisken inni tåler støt og slag og vibrasjoner like lite som diskene

internt i maskinen.. kanskje dere burde passe litt bedre på diskene deres så

går det bedre :thumbup: Jeg har aldri opplevd harddisk kræsj etter at jeg sluttet og ta med harddisker til venner for å kopiere osv...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Då folkens, har eg sendt endå ein Maxtor 200GB-disk til de evige jaktmarker.. .. og sender den snart videre til komplett...

 

Nå har disken stått på i ca. 24h, med kontinuerlige skrive/leser-operasjoner.

Sjekka disken i dag tideleg, og då var overflaten på kabinettet så varmt at det var ubehageleg å ta på den. No er den kald. .. og platene i disken har stoppa... Ops...

 

Møkkadisk!

Lenke til kommentar
Då folkens, har eg sendt endå ein Maxtor 200GB-disk til de evige jaktmarker.. .. og sender den snart videre til komplett...

 

Nå har disken stått på i ca. 24h, med kontinuerlige skrive/leser-operasjoner.

Sjekka disken i dag tideleg, og då var overflaten på kabinettet så varmt at det var ubehageleg å ta på den. No er den kald. .. og platene i disken har stoppa... Ops...

 

Møkkadisk!

Mine tre disker lever heldigvis enda. Har faktisk ikke hatt en eneste problem med disse nå på ett år. :w00t:

 

Men ser på forumet at folk har problemer med andre type eksterne disker også, så jeg tror folk har rett i at behandlingen betyr noe i denne sammenheng. Mine har stått pent og pyntlig i skapet ved siden av pc'en siden jeg pakket dem ut fra esken. :D

Lenke til kommentar

Den forrige disken som døde fekk svært fin behandling.

Denne har vært med på nokre kurs og sånt, men ikkje meir enn den bør tåle. Den står alltid i ro når den går, og den blir alltid slått av skikkeleg før den blir flytta på.

 

Men eg trur temperaturen har myje å sei. Den har vært svært varm...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mistet kontakten med Maxtor OneTouch II (300GB) kjøpt hos Komplett i november.

Kommer ikke opp i Windows Explorer lenger. Har ca. 150GB med stabile data på den, liten skriveaktivitet. Disken står stille i stativet, har IKKE vært flyttet.

Etter mottak reformaterte jeg fra FAT til NTSC.

Desperat etter å redde dataene nå. Men GetDataBack finner heller ikke disken !

Leser at jeg kan forsøke å skru ut 3.5" disken og montere som interndisk. Da ryker vel garantien, men men. Et forsøk verdt.

Kontaktet Komplett som svarte kort at jeg enten kan bytte disken hos de, eller kontakte IBAS e.l. for (dyr) data recovery. Altfor dårlig service når de fortsetter å selge et produkt med et KJENT problem. Må jo etterhvert bli en belastning for Maxtor dette. Og det BØR også bli en belastning for Komplett. Harddisken er vel PC'ens mest kritiske komponent, og følgelig bør leverandør&selger ta dette mer alvorlig ! Diskene bør markedføres med at de ikke bør benyttes til lagring av viktige data som ikke er lagret en annen plass.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Må vist desverre melde meg i klubben. :mad:

 

Min Maxtor 250GB (FW/USB2.0 5000XT 5400RPM, 9ms, 2MB cache, UDMA133) har tatt kvelden. Får ikke noen kontakt den. Den vil ikke "spinn" opp. Bare veldig svak summelyd med jevn tikking. Noen tips om hva problemet kan være?

 

Har sendt e-mail til forhandler der jeg spør om lov til å åpne kabinettet for å prøve å redde datafilene (putte harddisken i PCen...). Evnetuelt sende den til et "recovery" firma før jeg sender den tilbake til forhandler på garantien. (kjøpte den i okt 2003). Er spent på svar....

 

Kan opplyse om at jeg ikke har fartet land og strand rundt med den. Den har stått i ro nesten hele tiden. Feilen kan ihvertfall ikke ha oppstått pga ytre påvirkning.

Lenke til kommentar

Har tilsammen tre eksterne Maxtor:

 

* 250GB 5000XT (7200 rpm) - to år

* 300GB OneTouch - 1 1/2 år

* 300GB OneTouch II - 1/2 år

 

Bruker FW som tilkobling. Har ikke hatt problemer med data som har forsvunnet, men har hatt kommunikasjonstrøbbel når flere disker står tilkoblet samtidig. Varierende bruk fra sporadisk til 24/7. Stort sett får de stå i ro, men får bli med på noen lufteturer innimellom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd Get data back men fekk opp masse bad sectors. Feilmeldingen jeg får er:"H:\ is not accessible. The File or directory is corrupted and unreadable".

Er det mulig å gjøre noe selv her eller er det best å levere til pc verksted?

Sente support melding til maxtor men der fikk jeg beskjed om å formatere hdd`en. Men da forsvinner vel alle de bildene som jeg gjerne vil beholde?

HJELP!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har problem med min nye Maxtor One touch II 300 GB. Fikk instalert den mot min stasjonære maskin, gikk helt flott. La over litt musikk og noen filmer som jeg skulle ha med meg til laptopen. Men når jeg skulle instalere den på laptopen kom det en "alarm" lyd fra disken. Alarmen kommer bare jeg slår på disken uten USB eller FW tilkoblet. Når jeg koblet den til Stasjonære maskinen finner XP "ny maskin vare" og at det er en en Maxtor One Touch II, men noe mere skjer ikke.

 

Noen som har hatt dette problemmet og evt hvordan fikset dere det?

 

Var ikke mye hjelp å lese på FAQ på Maxtor sine sider. :no:

 

HD har ikke vært flyttet på og er kun 1 uke gammel. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...