Gå til innhold

Maxtor OneTouch 200/250 GB


Anbefalte innlegg

Min maxtor 250gb extern døde.

 

Brukte firewire i det den døde.

Men testa seffølgelig med usb etterpå også.

Eg spurte om eg kunne få ein Western Digital 250 extern harddisk i retur, og det gjekk bra!

Vurderer også å kjøpe meg en av disse Maxtor modellene, men må si jeg begynner å tvile etter å ha hørt om alle disse feilene..

 

 

Så derfor begynner jeg å vurdere andre merker, og den eneste jeg kan se som konkurerer med maxtor atm er vel Westen Digital's eksterne modeller..

 

ser at 'Cornel' byttet til en slik modell og vil veldig gjærne høre om hvordan denne fungerer i forhold til Maxtor disken.. ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm har ikkje flytta like masse på WD disken som den andre, men litt blei det (kammeraten flytta til Bergen)

 

Men WD disken fønker knall den! den var litt større, og kortleser er jo eit stort pluss om du har bruk for det. (den fungerer dog kun med usb tilkobling, ikkje firewire)

 

Litt genialt at det er USB hub i den også, slik at når du stikk på besøk til noken, så kan du f.eks plugge ut usb printern og sette printern i harddisken og den som stod i printern i harddisken, så slepp ein og bak maskina heile tida.

 

Synes også at kabelen er litt stor og klumpete, greit nok at den bruker strøm! men ein så feit 220v ledning trengs ikkje (samme som man bruker til pc/skjermer)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i fjor høst en 200GB intern Maxtor, denne døde etter 2 uker. Fikk ny av komplett, denne varte ca 1mnd og så døde denne også. Ba derfor komplett om heller å få et annet merke i retur, og da fikk jeg en WD. Denne har fungert utmerket siden. Det er lenge til jeg kommer til å handle en Maxtor disk igjen.

Lenke til kommentar

Har en Maxtor 5000XT (250GB, 5400Rpm) som for noen dager siden sluttet å virke (bad sectors) ,Fikk til å formatere den med quick format, (vanlig grundig formatering gikk ikke ) men det løste ikke problemet.

 

Prøvde også å hente tilbake data med R-Studio, men fikk et ukjent antall Bad sectors meldinger (mere enn 500)

 

Leverte den inn der jeg hadde kjøpt den de fant ingen feil, å ville derfor ikke sende den til maxtor, så jeg fikk disken tilbake selv om det ER feil på den, da jeg kom hjem prøvde jeg for sikkerhets skyld å legge inn noen GB med data på den, men fikk feilmelding ganske kjapt...

Maxtor.jpg

 

Så nå har jeg fyllt ut RMA skjema hos maxtor, å sender inn diske selv :mad:

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar

Jeg har en Maxtor 200gb i en e-magic usb2/firewire-ramme. Bruker usb2-interfacet. Denne virket fint inntil for 3 uker siden, da begynte viften å fuske når jeg satte den på. Den stabiliserte seg i normal fart etter et minutt eller to, men det er vanvittig irriterende.

 

Så, forrige helg, var jeg på besøk hos en kompis, og kopierte over 20GB på ene 50GB-partisjonen. Når jeg kom hjem, greidde ikke windows (2000) å lese partisjonen. Jeg kjørte chkdsk, som satte sammen filene "feil" eller noe slikt. Alt ser ut til å stemme på partisjonen, men filene virker ikke lenger... Trur komplett skal få en liten mail om dette.....

 

Er det forresten håp om å få satt filene rett sammen igjen, eller er det bare å formattere hele dritten?

Lenke til kommentar

Fikk Mail fra Maxtor...

 

if the file system of your hard drive is not recognised or it's not possible to format the drive, please follow the steps below to rectify the problem:

 

1. Remove all existing partitions from the drive.

2. Re-partition the drive but do not use the full disk space, leave approx. 100-200MB unpartitioned.

3. Format the drive.

 

Please note: Under Windows 2000/XP FAT32 partitions over 32GB can not be formatted through disk management.

 

Maxtor recommends the use of NTFS when partitioning under Windows 2000/XP, unless the drive is to be used under different operating systems as well.

 

NOTE: Some viruses can also damage the file system or master boot record of hard drives. Please always make sure that your virus software is up to date and your system is not infected.

 

External hard drives only:

Please make sure to always disconnect the drive through the icon in the taskbar before shutting down windows to prevent this issue from re-occurring.

 

If you have any questions please don't hesitate to contact us. In order to allow us to deal with all enquiries as efficiently and accurately as possible we would ask that you include any previous emails when replying to us.

 

Kind Regards,

 

Ian McHardy

Technical Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Maxtor OneTouch II kommer nå. Jeg har lenge tenk på en slik OneTouch, men er litt betenkt pga alle feilene som er beskrevet her. Så nå venter jeg like godt til 2'er er her. Har forøvrig hatt en mengde Maxtor (Quantum) disker opp igjennom tiden, og aldri hatt noe problem med dem. Nå er det også kanskje slik at for hver en som klager over problem med disken sin, så sitter det x antall brukere som ikke har problemer....

Ser for meg at disse eksterne er kjekke for backup, lagring av foto etc, men da bør de være driftsikre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har en maxtor Onetouch 200 gig.

Kjøpte den på mpx for ca. 10 måneder, og den virker helt greit. Jeg bruker den som spilldisk/lagring og har aldri hatt problemer med den.

 

(kjører usb 2.0, Gjennomsnittlig temperatur på den er på ca 30-45c)

(blir litt nervøs når jeg leser tråder som denne...*ser ned på disken og forsikrer meg om at den ikke har stoppet imens jeg postet*)

Lenke til kommentar

Har hatt Maxtor OneTouch 250GB i ca 1. år nå. Enormt mye data har blitt lagret og flyttet rundt på disken siden da. Jeg har til og med reist mye med disken og har aldri hatt noen problemer med den. Bruker utelukkende USB2.0 til den.

 

Vurderer nå å investere i en ekstra harddisk og har da ingen betenkeligheter med å handle en ny maxtor.

 

Må samtidig si at jeg er svært skuffet over utviklingen av disker. De største jeg kommer over (unntatt LaCies monstre) er på 300GB. For to år siden var 250GB det største man fikk. Hva er grunnen til dette? Er det en sperre for dagens teknologi å lage større disker uten å utvide diskens fysiske størrelse? Har ventet en god stund med å kjøpe i håp om at det skulle dukke opp en 500Gb eller større. Noen som vet litt hva nærmeste fremtid vil bringe?

Lenke til kommentar

jeg er den glade eier av 3 Maxtor Onetouch disker

 

2 x 250 7200 og en 200 7200, kjører disse på Firewire og har til dags dato ikke hatt problem med noen av de, den elste er vel snart 2 år tenker jeg.

 

har drevet å flyttet alle diskene både til kompiser, jobb etc.. aldri noe problem.

 

Happy med mine disker jeg ja...

 

T.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte 2x250GB Maxtor OneTouch ett par år tilbake. Brukte FW som tilkobling, inntill i vår da PSU'en tok knekken på hovedkortet mitt, og Komplett bytta den ut med et Asus uten støtte for FW. Iløpet av ett halvt år etter kjøpet hadde den ene disken hatt 2 fatale kræsj der jeg måtte bruke GetDataBack for å få tilbake dataene (hadde bare 30GB ledig og disken var full så det ble mye svinn der :cry: ). Jeg er av den late typen så istedet for å sette igang en lang prosess med å få ny disk, så reformaterte jeg disken og fortsatte å bruke den. Den andre disken har jeg ikke hatt problemer med men jeg stoler ikke helt på den heller.

 

Bortsett fra ett par ganger jeg har tatt de med til venner så har de stått på stedet hvil. Hadde ett uhell med den ene der den falt i bakken, men merkelig nok var det den jeg til dags dato ikke har hatt problemer med :hmm:

 

Kan forøvrig nevne at jeg bruker de til lagring, men dataene på de blir ikke flyttet så mye på.

 

Mulig det er bare jeg som har vært uheldig med mine kjøp, men jeg har ihvertfall fått en mental sperre mot å kjøpe eksterne disker. Kjøpte et eksternt kabinett som jeg putta i en hd inni, som et alternativ, men etter ett par uker måtte jeg slå den i bakken gjenntatte ganger for at den skulle virke, så den ligger nok på et mørkt vått sted på søppelfyllinga nå :evil:

Lenke til kommentar

orka ikke lese igjennom alt så jeg vet ikke om noen har nevnt dette, men de første onetouch harddiskene kom med plast-deksel, etterhvert fikk disse en vifte ... uten at dette hjalp noe .. disken ble fortsatt for varm. For rundt 1- 1 1/2 år siden så ble dette problemet fixet med å bytte ut plasten med alu. Et problem med eksterne disker er mangelen på luftgjennomstrømning og kjøling, samt støt osv .. Dette er generelt for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...