Gå til innhold

Maxtor OneTouch 200/250 GB


Anbefalte innlegg

:no:

 

Hei hopp!

Min Maxtor 5000DV 200GB FW/USB bestemte seg for å dø i går. 271004.

Likevel er den noen krampestrekninger når jeg setter i strømmen. Det "kviner", smeller og ymse andre mystiske lyder som bare ikke kan beskrives.

 

Den er litt over 1år gammel, og nå leter jeg bare etter kvitteringen.

 

Jaja... 190GB ut i lufta.

 

Svarte hell...

 

Noen som vet om det er håp??

 

Vi skal alle dø, men ikke akkurat nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant selv ut nå at disken min ikke var defekt. Brant meg en CD med Knoppix (operatissystem (linux)) som kjøres fra CD-rom'en. Ikke noe innstalleres. Starte opp med det og koblet til disken. Der var alt sammen. Eneste problemet er at med Knoppix kan man ikke lagre noe data noe annet sted. Måtte derfor overføre den GB med data som jeg trengte ut av disken til en web-server jeg leier.

 

Prøv det folkens. I det minste verdt forsøket!

 

svas

Endret av svas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, litt sent dette kanskje, men min aller kjære maxtor hadde absolutt lyst til å være ekkel i dag. 19.11.04. Fikk den opp som noe helt annet en hva jeg hadde tidligere. Men jeg kom meg ikke inn på den for å lese info, bruker, eller brukte den som lagringsplass. Og ja, jeg har flyttet litt på den tidligere.

Den har absolutt fungert bra, altså, hittil til i dag da vel å merke.

Prøver med GetDataBack akkurat i dette øyeblikk, så vi får se om den får leve en stund til. Har ikke noe spesielt negativt å si om Maxtor, alle de jeg har/hatt fungerer meget bra.

 

-VisCounT-

Lenke til kommentar

Har hatt en Maxtor Onetouch 300 GB på skolen i 1.5 år nå, har blitt drassa med rund over alt, elever har lånt, gått i gulvet, alt mulig stygg behandling, men den surrer å går hele tiden. Er alltid påslått også.. Værste av alt, er at den nå er i bruk som backup-disk :p

 

Men, som sagt, er helt eksemplarisk her..

Lenke til kommentar

Min maxtor 250gb 500dv virker fortsatt fint, 1,5år gammel. Vært med rundt jorden to ganger. Den kan finne på å kræsje om disken blir for full, eller om den må jobbe med for mange skrive opperasjoner samtidig.

Håper bare jeg kan finne ut hva som er feil, så skal nok komplett få låne den. Men det er plutselig bare noe som skjer. Skjedde seff første gang når en kompis av meg lånte den.

 

Jeg er veldig forsiktig med å bevege den når strømmen er på. Tror det er essensielt for levetiden.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stykk Maxtor OneTouch 160 gig disker, den første konket etter et halvt år.. Ingen lyder eller andre indikasjoner, en dag var bare 160 gig borte og disken var umulig å formatere, sendte inn og fikk en ny..

 

Denne jeg har nå har konket 4 ganger over en periode på 1 år, nesten samme, dataen bare forsvunnet, reformatere.. Prøvde å sende den inn men fikk den tilbake i retur med beskjed om at den fungerte glimrende.. Konket sist for et par uker siden, med noen forferdelige lyder.. Virker som den fungerer greit nå, men det varer neppe, stoler ikke en dritt på disken lengre og gleder meg til jeg får råd til å kjøpe en ny drive.. Da havner denne i veggen !

 

Trøtt så jeg skriver elendig med garrantert masse skrivefeil..

Endret av Sicho
Lenke til kommentar

Min maxtor onetouch 200 funker fortsatt like bra som da jeg fikk den, har hatt den litt over et år nå, aldri opplevd problemer. Og den har blitt flytta på en DEL. Den ble brukt bla. når jeg var i militæret i fjor og når jeg har vært ute og reist ellers. Bruker den nå faktisk siden jeg ikke klarer å sove, skal stå på ski for første gang på en stund i morra så jeg har litt mark i ræva tror jeg :). Disken har bare blitt brukt til film omtrent. Har også vanlige interne harddisker fra maxtor som jeg er veldig fornøyd med. Hittil er inntrykket om maxtor ganske bra :)

Lenke til kommentar

Min Maxtor OneTouch 200GB externa hårddisk fungerade fint ända tills igår då vi tog med den till en kompis för att lägga över några filer. Och helt plötsligt fungerar inte hårddisken längre när vi kopplar in den till vår egen dator! Den kommer upp i utforskaren i Windows, men när vi försöker accessera den får vi felmeddelandet "The request could not be performed because of an I/O device error".

 

Windows "Computer management" säger att hårddisken är "healthy" men när man ser på "Properties" för hårddisken får man upp följande:

MaxtorHarddrive.JPG

 

Vi kör WindowsXP men kompisen har Mac. Kan det ha varit detta som orsakat problem? (hårddisken är formaterad i FAT). Har för övrigt prövat både med USB och firewire kabel, men inget fungerar. Det verkar inte heller vara något fel på datorns USB port.

 

Någon som har en ide??!!!

Lenke til kommentar
Min Maxtor OneTouch 200GB externa hårddisk fungerade fint ända tills igår då vi tog med den till en kompis för att lägga över några filer. Och helt plötsligt fungerar inte hårddisken längre när vi kopplar in den till vår egen dator! Den kommer upp i utforskaren i Windows, men när vi försöker accessera den får vi felmeddelandet "The request could not be performed because of an I/O device error".

 

Windows "Computer management" säger att hårddisken är "healthy" men när man ser på "Properties" för hårddisken får man upp följande: 

MaxtorHarddrive.JPG

 

Vi kör WindowsXP men kompisen har Mac. Kan det ha varit detta som orsakat problem? (hårddisken är formaterad i FAT). Har för övrigt prövat både med USB och firewire kabel, men inget fungerar. Det verkar inte heller vara något fel på datorns USB port.

 

Någon som har en ide??!!!

Nøyaktig det samme skjedde her. Samme disk, samme filsystem, samme problem (ikke Mac, riktignok). Skjedde helt spontant mens den stod tilkoblet i PCen sin.

 

Holder på med GetDataBack nå, og foreløpig er det mye bad sectors.

 

Og der fikk jammenmeg GDB også en I/O error....

 

Og der hang hele dritten seg...........

 

hmm.... denne kan bli kjip ettersom det er mye private bilder osv på disken, og den er kjøpt i USA.....

Endret av seretur
Lenke til kommentar

Så det kan alltså fungera att få tillbaka en del av datan på hårddisken med GetDataBack? Hur lång tid kan man räkna med att det tar (läs: är det värt besväret?). Vi har/hade cirka 140GB på hårddisken.

 

Jag tror jag ska hålla mig undan Maxtor i fortsättningen...

Lenke til kommentar

Da tok min maxtor onetouch 250Gb kvelden.. For noe makkverk. Funka helt fint igår kveld. Skrudd på idag og funker ikke. Såvidt jeg får kontakt med disken, har greid å redde det viktigste. Men skal ikke ha denne typen igjen. Rett bort til mamoz imorgen og sende den inn. Må jo være noe helt utrolig feilprosent?

 

mag

Lenke til kommentar

Skumle saker dette her... har en 300GB ekstern Maxtor som har fungert helt feilfritt til nå. Noen kameraet, samt sjefen der jeg jobber, har også en ekstern Maxtor disk som også har fungert helt fint. Har hatt de en god stund alle sammen. Men når feilprosenten er så stor, blir man skeptisk. Vel... vi har stort sett det samme på disken alle sammen (untatt sjefen), så krasjer min, så er det meste av dataene inntakt uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har maxtor one-touch, som har fungert akkurat som den skal i 7 mnd. I dag fikk jeg derimot et problem, som jeg håper noen på forumet kan hjelpe meg med. Jeg har et annet proble fra før, som gjør at jeg må starte i sikkerhetmodus fra tid til annen. Men nok om det. Jeg gikk derfor inn i biosen og valgte default optimized ett-eller-annet. Etter det leses ikke maxtor lenger.

 

I total commander får jeg beskjed om error! drive not found, og i windows explorer :"disketten i stasjon X er ikke formatert. formatere nå?". Maxtor er fra dag en formatert til ntsc. (eller noe lignende)

 

Jeg tror jeg må gjøre noe i bios, men før jeg prøver mer vil jeg se om noen her har samme erfaring og\ eller kan gi meg noen tips ang. hva jeg bør gjøre.

 

På forhånd takk.

Endret av tom watt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...