Gå til innhold

Hvor mange PCI kort har du i maskinen


Buddy

Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?  

123 stemmer

  1. 1. Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?

    • 1
      37
    • 2
      28
    • 3
      13
    • 4 eller flere
      22
    • ingen
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MøkkaPC'n: 2 stk:

* 1 ekstra skjermkort (PCI) til 2-skjermoppsettet og

* 1 nettverkskort

(Har også et ISA lydkort i den)

 

GodPC'n som jeg nettopp solgte: ingen

 

NyPC'n som bestilles nærmere jul: 2 stk:

* 1 trådløst nettverkskort

* 1 TV-kort

 

(Skulle gjerne sett av begge deler var integrert på et mini-ATX hovedkort eller i et SFF-system)

Lenke til kommentar

Ser at folk har begynt å poste igjen på tråden, viser jo fortsatt at micro-ATX hadde vært en plattform som produsenter og importører burde satse mer på, for "voksne" folk ønsker gjerene et lite kabinett så stille som mulig, men samtidg litt muligheter når det gjelder tilleggskort. For det er virkelig mange flotte m-atx kabinett som desverre ikke er å få tak i norge. Særskilt gjelder det kabinett for musikk/film (HTPC) hvor gaming ikke er i høysetet.

Lenke til kommentar
386 var en gammal type CPU sokkel

 

Ikke helt riktig, 386 var en prosessortype, Både AMD og Intel lagde 386. Dette var lenge siden, ikke så lenge etter IBMPC slo igjennom, og visse ting var litt mer standardisert.

 

Hjemme har jeg en 386sx40 altså 40 mhz, den sporter hele 16mb ram. Den har også 16bits lydkort og 2x CD-ROM.

Lenke til kommentar
386 var en gammal type CPU sokkel

 

Ikke helt riktig, 386 var en prosessortype, Både AMD og Intel lagde 386. Dette var lenge siden, ikke så lenge etter IBMPC slo igjennom, og visse ting var litt mer standardisert.

 

Hjemme har jeg en 386sx40 altså 40 mhz, den sporter hele 16mb ram. Den har også 16bits lydkort og 2x CD-ROM.

Mulig jeg bommer nå, men mener så bestemt at det var Intel som hadde 386. Riktignok solgte Amd 386 cpuer med deres merkenavn, men de var vel produsert av Intel?!? Husker jeg feil?

Endret av zaico
Lenke til kommentar
386 var en gammal type CPU sokkel

 

Ikke helt riktig, 386 var en prosessortype, Både AMD og Intel lagde 386. Dette var lenge siden, ikke så lenge etter IBMPC slo igjennom, og visse ting var litt mer standardisert.

 

Hjemme har jeg en 386sx40 altså 40 mhz, den sporter hele 16mb ram. Den har også 16bits lydkort og 2x CD-ROM.

Mulig jeg bommer nå, men mener så bestemt at det var Intel som hadde 386. Riktignok solgte Amd 386 cpuer med deres merkenavn, men de var vel produsert av Intel?!? Husker jeg feil?

Både Intel og AMD hadde 386 CPU(Husker ikke om cyrix hadde 386). Intel, AMD og Cyrix hadde 486 CPU

 

Intel fikk ikke bruke nummer til patentnavn, så derav kom navnet Pentium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...