Gå til innhold

Jeg har et R9800PRO som suger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey,

Har siden desember hatt et Radeon 9800PRO. Ettersom jeg ikke spiller så mye annet har jeg ikke lagt noe merke til at det ikke skal mye til før det blir hakkete...

Men nå har jeg begynt å spille en god del andre, mer krevende spill. F.eks. BF:V.

Jeg må ha på "low graphics" og lav oppløsning. Hva kan være feilen? Jeg er desperat! Jeg har et PowerColor Raden 9800PRO 128MB med Arctic Cooling VGA Silencer. HJELP!

pain

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket andre spill hakker det i?

Er ikke BF:V et av de spillene i likhet med Far Cry som krever veldig mye ram. Har til dags dato ikke hakket i noen spill, utenom far cry. Har selv et r9800pro kort fra hercules.

Skrevet
Vel, til å begynne med kan du installere nye drivere til skjermkort...

... men det skrev du ikke i første post... ( :roll: )

Deretter bør du innstallere chipsett-drivere.

Skrevet

Jeg bygde sammen med en venn en Shuttle igår/idag (til han). Denne hadde et FX5700 og twinmos 512MB RAM... han klarte høyeste på graphics (eller high) og nesten høyeste oppløsning. Og radeon 9800PRO er jo mye bedre! ARGH!

Skrevet

Prøv eventuelt å oppdatere biosen, bios-driverne, og div. andre hovedkort drivere.

du kan jo sikker bare dra til hjemmesiden dems å hente nyeste hk drivere.

prøv også å skru på agp fastwrite i biosen prøv også sjekk om init display står på agp, istedet for pci.

Skrevet
Prøv eventuelt å oppdatere biosen, bios-driverne, og div. andre hovedkort drivere.

du kan jo sikker bare dra til hjemmesiden dems å hente nyeste hk drivere.

prøv også å skru på agp fastwrite i biosen prøv også sjekk om init display står på agp, istedet for pci.

Tusen takk for informativt svar, skal prøve diverse stuff =)

Men jeg tør nesten ikke oppdatere BIOS, *scary*.

Skrevet

nyeste patchene 1.01(som fikser bugs ved bruk av aa til ati radeon), og 1.02(som fokuserer mere på gameplayet), begge disse patchene har utgjort en DEL bugs når det gjelder bfv, gamer mye selv og bruker ati radeon 9700pro.

har aldri merket noe annet en texture feil i bfv, og tror ikke noe annet kan redde fps'en en drivere og bios-settingsene.

Skrevet

Testa Hitman 2 nå, funka fett med high. Men et annet problem jeg får i Hitman (...) er at det kommer sånne rare lyder innimellom når jeg brukr musa (knitrelyder, på en måde) Åssen får jeg fixa detta?

Skrevet

Kjør DXDiag.exe og sjekk om DirectDraw, Direct3D og AGP Texture Accelereation er Enabled (under display-tab)... hvis ikke kan d hende du har glemt å installere som nevnt tidligere, chipset drivere / agp drivere.

Skrevet
Testa Hitman 2 nå, funka fett med high. Men et annet problem jeg får i Hitman (...) er at det kommer sånne rare lyder innimellom når jeg brukr musa (knitrelyder, på en måde) Åssen får jeg fixa detta?

muter alle lydkanaler du ikke bruker.

Skrevet

Sånn, da var BIOS flashet! Tok den nyeste... Skal sjekke ut BF:V nå, passe spent...

Men etterpå skal jeg slette både skjermkortdriver og hovedkortdriver (jeg har vel ikke fler?...) Og installere nyeste. Må være forsikret over å ha fjernet de ordentlig. Åssen burde jeg fjerne disse driverne? Program?

Skrevet

Som Mr-zin nevner, du bør installere siste patchene til BFV. Versjon 1.00 av BFV gjør at 9800 pro hakker og man får forskjellige artifacts, man måtte ta en del manuelle instillinger for å fjerne dette. Patch 1.01 rettet opp problemet. Versjon 1.02 retter bare en bug som gjør at BFV av og til hopper rett ui i desktop'en. Patch 1.1 kommer i løpet av sommeren med bl.a nytt kart ++

Skrevet
Fortsatt lagg :cry:

Skal fjerne alle mulige drivere nå ass ARGH! DRITT KJØP!

Haha, r9800pro er absolutt ikke noe drittkjöp, det er det vel heller bf:v som er ;)

Skrevet
Fortsatt lagg  :cry:

Skal fjerne alle mulige drivere nå ass ARGH! DRITT KJØP!

Haha, r9800pro er absolutt ikke noe drittkjöp, det er det vel heller bf:v som er ;)

;)

Spillet var en stor nedtur for meg, får håpe BF 2 er bedre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...