Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Har prøvd det meste og ingen av disse kremene/sprayene/pillene har fungert i noen særlig grad til meg. Det eneste jeg føler har hjulpet en del til meg er å leve sunt og kutte helt ned på colaen. Vil påstå at over halvparten av kvisene mine forsvant et par uker etter at jeg startet å spise sunt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt VEEEELDIG problem med kviser.. har litt endå, men i forhold til det jeg hadde er ingen ting!

 

jeg har hvert hos hudlege gått på tabletter, hudkremer osv.. Men det siste halvåret har jeg bare sluttet og bruke noe.. Så har jeg ikke hatt noe enormt med problemer derreter.. Men nå har jeg startet på eg nytt proddukt som heter:

 

spotless deep cleansing

http://www.google.no...29,r:4,s:0,i:76

 

og

spotles oil-free matifying

http://www.google.no...9,r:10,s:0,i:89

 

Jeg har brukt det nå i 2-3 uker og har bare fått mer kviser av dette.. Noen som har brukt dette og kan komme med info? takker for svar! :)

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

Kan jeg dele antibiotika-kuren i to?

 

Jeg har fått resept på tetracyclin. 2 bokser a. 100 tabletter.

Nå som sommeren nærmer seg og boks 1, snart er tom, vurderer jeg å spare den andre boksen, slik at jeg kan ta den til høsten. (Problemet er alltid værre etter sommeren)

 

Er dette noe jeg kan gjøre?

Andre som synes det er drøyt at legen faktisk utskriver en 3 måneders antibiotikakur?

Lenke til kommentar

Kan jeg dele antibiotika-kuren i to?

 

Jeg har fått resept på tetracyclin. 2 bokser a. 100 tabletter.

Nå som sommeren nærmer seg og boks 1, snart er tom, vurderer jeg å spare den andre boksen, slik at jeg kan ta den til høsten. (Problemet er alltid værre etter sommeren)

 

Er dette noe jeg kan gjøre?

Andre som synes det er drøyt at legen faktisk utskriver en 3 måneders antibiotikakur?

jeg synes 90% av antibiotikaen leger skriver ut er drøyt..

 

man må se litt på andre ting før man propper i seg så kraftige saker som antibiotika, husk det dreper også gode bakterier..

 

jeg har hatt VEEEELDIG problem med kviser.. har litt endå, men i forhold til det jeg hadde er ingen ting!

 

jeg har hvert hos hudlege gått på tabletter, hudkremer osv.. Men det siste halvåret har jeg bare sluttet og bruke noe.. Så har jeg ikke hatt noe enormt med problemer derreter.. Men nå har jeg startet på eg nytt proddukt som heter:

 

spotless deep cleansing

http://www.google.no...29,r:4,s:0,i:76

 

og

spotles oil-free matifying

http://www.google.no...9,r:10,s:0,i:89

 

Jeg har brukt det nå i 2-3 uker og har bare fått mer kviser av dette.. Noen som har brukt dette og kan komme med info? takker for svar! :)

du burde få en facemapping finne ut hvordan hud du har, ofte kan produkter som er imot kviser skape mer kviser da huden din ikke tåler det..

 

beste er naturlig ting og ikke ting som er fylt med skadelig kjemikalier.

Lenke til kommentar

Ok, har nå fått henvisning til hudlege av fastlegen min, hvis noen med litt erfaring har lyst til å svare på noen av spørsmålene mine hadde jeg blitt veldig glad. :)

 

1. Hva er prisen på en kur med roaccutan?

2. Jeg har aldri hatt veldig mye kviser på en gang, men har helt siden tenårene alltid hatt noen kviser til enhver tid. Føler jeg aldri blir kvitt dem. Er nå 23. Problemområdet er ansikt + skuldre. Er det noen som meg som har tatt kuren? Blir det veldig mye verre før det begynner å bli bedre?

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Ok, har nå fått henvisning til hudlege av fastlegen min, hvis noen med litt erfaring har lyst til å svare på noen av spørsmålene mine hadde jeg blitt veldig glad. :)

 

1. Hva er prisen på en kur med roaccutan?

2. Jeg har aldri hatt veldig mye kviser på en gang, men har helt siden tenårene alltid hatt noen kviser til enhver tid. Føler jeg aldri blir kvitt dem. Er nå 23. Problemområdet er ansikt + skuldre. Er det noen som meg som har tatt kuren? Blir det veldig mye verre før det begynner å bli bedre?

 

På forhånd takk. :)

 

Begynner å bli noen år siden jeg tok roaccutan, men kan prøve å hjelpe til litt. Prisen i seg selv er ganske dyr, men man får dekket mye av prisen av staten. Spør når du kommer til hudlegen.

Jeg var vel litt som deg, hadde aldri så mange kviser av gangen, men var alltids 1-5 kviser rundt om. Dum som jeg var, pleide jeg å pelle og klemme på dem, og har nå masse arr, spesielt på skuldrene. Husker ikke om det ble verre før det ble bedre, men bedre ble det hvertfall! Anbefaler ALLE som sliter med kviser å ta roaccutan.

Lenke til kommentar

Første punkt er gratis: rydd opp i dietten!

 

Kutt ut stekt mat, oljer, karboniserte drinker. Når du har problemer med huden, som du, så er the usual suspekt glutenallergi, så kutt all gluten (alle kornprodukt).

 

Spis mye EGG, SMØR, kylling (med skinn), biff, sau, sjømat, GRØNNSAKER, frukt, bær...

 

For optimal helse trenger du alle 90 essensielle næringsstoff. Dette kan du få gjennom multivitamin-mineraltilskudd og essensielle fettsyrer.

 

Mineraler bør være i planteform! Ta kontakt på PM om dere vil ha tips om gode produkt som er mulig å få i Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Begynner å bli noen år siden jeg tok roaccutan, men kan prøve å hjelpe til litt. Prisen i seg selv er ganske dyr, men man får dekket mye av prisen av staten. Spør når du kommer til hudlegen. Jeg var vel litt som deg, hadde aldri så mange kviser av gangen, men var alltids 1-5 kviser rundt om. Dum som jeg var, pleide jeg å pelle og klemme på dem, og har nå masse arr, spesielt på skuldrene. Husker ikke om det ble verre før det ble bedre, men bedre ble det hvertfall! Anbefaler ALLE som sliter med kviser å ta roaccutan.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Isotretinoin#Adverse_effects

hvis jeg hadde 10-20 kviser som aldri ble borte så kanskje, men dette stoffet er ikke noe spøke med.

Lenke til kommentar

Jeg har slitt mye med kviser, men bare i ansiktet.

Nå er jeg på min andre måned på tablettene isotretinoin (samme som roaccutan). Jeg har allerede nesten blitt helt fin i huden, litt smått rundt om kring, men dette kommer alt til å være borte innen kuren min er ferdig (i april).

Skaff deg en time hos hudlege > Fortell om problemet, > få isotretinoin.

 

dere må for all del ikke tro på alt dere leser på nettet om tablettene om bivirkninger...

Lenke til kommentar

Første punkt er gratis: rydd opp i dietten!

 

Kutt ut stekt mat, oljer, karboniserte drinker. Når du har problemer med huden, som du, så er the usual suspekt glutenallergi, så kutt all gluten (alle kornprodukt).

 

Spis mye EGG, SMØR, kylling (med skinn), biff, sau, sjømat, GRØNNSAKER, frukt, bær...

 

For optimal helse trenger du alle 90 essensielle næringsstoff. Dette kan du få gjennom multivitamin-mineraltilskudd og essensielle fettsyrer.

 

Mineraler bør være i planteform! Ta kontakt på PM om dere vil ha tips om gode produkt som er mulig å få i Norge.

 

Det der er jo en myte. Selvfølgelig er det flere fordeler ved å leve sunt enn å ikke gjøre det, men det er ikke påvist noen sammenheng mellom kosthold og kviser. Noen kan nok reagere på en viss type mat, men i utgangspunktet så påvirker verken usunn eller krydret mat talgproduksjonen.

Lenke til kommentar

Det der er jo en myte. Selvfølgelig er det flere fordeler ved å leve sunt enn å ikke gjøre det, men det er ikke påvist noen sammenheng mellom kosthold og kviser. Noen kan nok reagere på en viss type mat, men i utgangspunktet så påvirker verken usunn eller krydret mat talgproduksjonen.

Mat kan påvirke hormonene i kroppen, som eks mye usunn mat eller mat med mye sprøytemidler som igjen kan føre til kviser..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

At du får kviser av kostholdet er bare en myte..

 

Ta kontakt med lege for tabletter om det er ille + noen andre ting som har hjulpet meg:

 

bruke shampoo uten parfyme og prøve å ikke få noe shampoo på huden, bare håret.

bytte putetrekk oftere, og dusje ut voks før du legger deg

ikke ta deg selv i ansiktet

 

 

Bare noen tips, men det som virkelig hjelper er tabletter fordi kviser kommer innenfra da hjelper det ikke med ansiktsrens og kremer

Lenke til kommentar

At du får kviser av kostholdet er bare en myte..

 

Ta kontakt med lege for tabletter om det er ille + noen andre ting som har hjulpet meg:

 

bruke shampoo uten parfyme og prøve å ikke få noe shampoo på huden, bare håret.

bytte putetrekk oftere, og dusje ut voks før du legger deg

ikke ta deg selv i ansiktet

 

 

Bare noen tips, men det som virkelig hjelper er tabletter fordi kviser kommer innenfra da hjelper det ikke med ansiktsrens og kremer

så du tror ikke at hormonell ubalanse kan gjøre at man får kviser ?

 

man blir hva man spiser..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du får kviser av kostholdet er bare en myte..

 

Ta kontakt med lege for tabletter om det er ille + noen andre ting som har hjulpet meg:

 

bruke shampoo uten parfyme og prøve å ikke få noe shampoo på huden, bare håret.

bytte putetrekk oftere, og dusje ut voks før du legger deg

ikke ta deg selv i ansiktet

 

 

Bare noen tips, men det som virkelig hjelper er tabletter fordi kviser kommer innenfra da hjelper det ikke med ansiktsrens og kremer

 

Jaså? Så kosthold og kviser har ingen sammenheng, og kroppen mangler en tablett? Idioti.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20338665

 

Dermatologists can no longer dismiss the association between diet and acne. Compelling evidence exists that high glycemic load diets may exacerbate acne.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...