Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Genrer blir ALDRI folk enige om, derfor syns det er noe forbanna tull å på død og liv klassifisere alt mulig inn i undergenre. "DIMMU ER IKKE BLACK METAL!"  "ENSLAVED ER VIKINGBLACKMETAL IKKE BLACK METAL!111"

 

Bare helt tåpelig. Det er musikken som teller, ikke hvilken fordømt genre bandet plasseres i.

8844483[/snapback]

 

What he said ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drudkh

Katatonia

Novembers Doom

Borknagar

Empyrium

Woods of Ypres

My Dying Bride

 

Edit2: Woods Of Ypres er uansett verdt å sjekke ut. God meliodøs BM med litt doom elementer. Anbefaler demoen "Against the Seasons: Cold Winter Songs From the Dead Summer Heat" (langt navn ftw)

 

Novembers doom er også brukbart.  litt mer Deathdoom

 

Ok, skal ta en titt på de i fet skrift, de andre har jeg hørt.

 

Har Woods of Ypres kvinnelig vokal, eller inslag av det?

Lenke til kommentar
Norwegian black metal er en form for black metal som ble skapt i Norge. Det betyr ikke at band fra utlandet ikke kan havne i samme sjanger. Blir som jeg sa før, du kan spille melodic death metal selv om du ikke er fra Gøteborg/Sverige.

8845618[/snapback]

Åja, tenkte på det som norske band jeg, og ikke den norske "stilen".

Lenke til kommentar
Norwegian black metal er en form for black metal som ble skapt i Norge. Det betyr ikke at band fra utlandet ikke kan havne i samme sjanger. Blir som jeg sa før, du kan spille melodic death metal selv om du ikke er fra Gøteborg/Sverige.

8845618[/snapback]

 

 

Siden det er Norsk, kan ikke andre land komme under som sjanger.

 

Siden det er Norsk er det unikt. Det er selfølgelig ikke alle norske band som kommer under "true norwegian black metal" sjangeren

 

Var noen svenske band som prøve seg med " swedish black metal men det ble latterlig.

 

Siden det var norge som kom med den andre bølgen av black metal og det ble kallende "true norwegian black metal" så blir det for domt at andre land skal kalle musikken sinn får Norsk.

 

DU finner spor i Italia. Band som spiller bm. De lærer seg norsk og synger på norsk men alikevell blir det for domt at de skall kalle det " true norwegian black metal"

 

Det er en grunn får at norge er kjent får sinn musikk

 

Edit: ja det ble litt grovt skrevet

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig, men i dette tilfellet dreier det seg vel mer om selve sounden? Band fra f.eks Italia, for å bruke ditt eksempel, kan klare å lage et sound som ligner på det de norske banda skapte på 90-tallet. Sånn sett kan de jo sette TNBM-merkelappen på musikken sin for å gi et intrykk av hva de spiller, særlig siden det i dag ikke finnes grenser for hva som kan kalles Black Metal.

Greia er bare at CoF virkelig, virkelig ikke burde settes i samme kategori som Darkthrone, ikke på grunn av nasjonaliteten, men på grunn av at sounden deres er mer forskjellig enn hva jeg har ord for.

Endret av Kaospike
Lenke til kommentar
Den sjanger-lista var gaytarded!  Black sabbath "Early metal"?  er det engang en sjanger? Scorpions, Priest, Accept, og Dio Power Metal? CoB thrash? Opeth Goth?

Überteit liste. :)

 

EDIT:
Kan noen anbefale meg band i samme gata som Agalloch?

Har ikke hørt Agalloch, men Last.fm sier:

Drudkh

Katatonia

Novembers Doom

Borknagar

Empyrium

Woods of Ypres

My Dying Bride

 

Edit2: Woods Of Ypres er uansett verdt å sjekke ut. God meliodøs BM med litt doom elementer. Anbefaler demoen "Against the Seasons: Cold Winter Songs From the Dead Summer Heat" (langt navn ftw)

 

Novembers doom er også brukbart. litt mer Deathdoom

8844438[/snapback]

Jeg vil ikke si at noen av bandene ligner veldig mye, men jeg kan anbefale alle bandene på lista, unntatt de to siste som jeg ikke har hørt noe særlig fra. Jeg kan ikke få understreket nok hvor bra Drudkh er, det er blitt favorittbandet mitt ved siden av Emperor. Herlig stemning hele tiden, utrolig vakre melodier, flotte riff og knall vokal. :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...