Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skryteliste2k! Meeen Dying Fetus, Bloodbath, Nile, Decapitated er steintøfft, men å kalle Opeth for Death metal i dagens form er vel å ta hardt i? Isåfall burde man spesifisere de tidligere tinga. Eller gi faen.

8836819[/snapback]

 

Det er progressiv deathmetal men innslag av progrock og rolige akkustiske partier.

 

~Noen som har lyst til å anbefale meg litt go' doom? Er åpen for det meste, men hadde vært fint med noe i retning funeral doom.

 

Gode doom band:

 

Black Sabbath

Earth

Electric Wizard

Goatsnake

 

(noen av de grenser litt til stoner og men)

Lenke til kommentar

I morgen har jeg framføring i norsk. Oppgaven var å spiløle av en norsk sang hvor de sang på norsk. Da ble det så klart Dimmu borgir jeg valgte. Og sangen er Hunnerkongens sorgsvarte ferd over steppene.

 

Langt navn... *trekke pusten for å si det*

 

Hva tror dere? Jeg legger også teksten på overhead :D

Lenke til kommentar
Vet ikke om Nyhus (som jeg tror har størst anlegg for det) har postet dette ennå, kom nettopp innom musikk-delen. Men uansett.

 

The Innocence of the Three-faced Saviour

 

Gleder meg som en unge.

8837260[/snapback]

Selvfølgelig har jeg det ;)

 

Men alltid kos at andre gjør det i tillegg. Fett å se litt oppmerksomhet rundt The Hate.

8837576[/snapback]

Fant det ikke, men gadd ærlig talt ikke lete så lenge.

 

Fant fram noe Ulver i dag, lenge siden sist. *Nostalgi*

Lenke til kommentar
(Masse band)

8836402[/snapback]

Du glemte Autopsy og Bolt Thrower. ;) To av de desidert feteste DM-banda.

 

Skiva "Mental Funeral" av Autopsy. Av Bolt Thrower er det meste fett, men f.eks. "War Master" eller "The IVth Crusade" er greie å starte med.

 

~Noen som har lyst til å anbefale meg litt go' doom? Er åpen for det meste, men hadde vært fint med noe i retning funeral doom.

8837428[/snapback]

Sjekk ut diSEMBOWELMENT. Fett som fy. Bare ei skive, så det er ikke så mye å sjekke ut.

 

Edit: Må også nevne Boris. De har veldig mye rart i diskografien sin, men du kan starte med "Amplifier Worship". Fin blanding av drone og endel annet rart.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
I morgen har jeg framføring i norsk. Oppgaven var å spiløle av en norsk sang hvor de sang på norsk. Da ble det så klart Dimmu borgir jeg valgte. Og sangen er Hunnerkongens sorgsvarte ferd over steppene.

 

Langt navn... *trekke pusten for å si det*

 

Hva tror dere? Jeg legger også teksten på overhead :D

8837609[/snapback]

kommer an på hvor konservativ den som bedømmer deg er ;)

 

btw hvilken klasse går du i? høres ikke akkurat ut som en eksamens-oppgave

Lenke til kommentar

Abbath er morsom også. Husker han og Demonaz var "konstabler" på Tinnitus en kveld, holdt på å le meg ihjel når de kritiserte ihjel musikken de hørte på. Konstabel er en spalte der kjente musikere får gi karakterer til 3 nye metal-låter.

 

Også har han DYYYYP snakkestemme.

Lenke til kommentar
Abbath er morsom også. Husker han og Demonaz var "konstabler" på Tinnitus en kveld, holdt på å le meg ihjel når de kritiserte ihjel musikken de hørte på. Konstabel er en spalte der kjente musikere får gi karakterer til 3 nye metal-låter.

 

Også har han DYYYYP snakkestemme.

8837987[/snapback]

 

Olve har den barskeste latteren i værden!

Lenke til kommentar
~Noen som har lyst til å anbefale meg litt go' doom? Er åpen for det meste, men hadde vært fint med noe i retning funeral doom.

 

Esoteric og Tyranny er to av mine favoritter innenfor skikkelig sirupdoom, grimt, seigt og dystert.

 

Ellers kan jeg vel nevne Fallen, Shape of Despair, Reverend Bizarre, Nadja, Atavist, Wall of Sleep... noen eksempler å begynne med ihvertfall

Lenke til kommentar

Prøv noe med Evoken. Det er den seigeste og mest majestetiske doomen jeg har hørt. Quietus er den beste skiva. Seige trommer, tykke synth-tepper og dyp vokal med masse romklang på. Helt himmelsk.

 

Candlemass må du vel ha hørt allerede. Hvis ikke, er plata Nightfall å anbefale. Det er ikke growledoom, vokalisten har en ekstrem opera-aktig vokal, helt konge.

 

Fant video:

http://www.youtube.com/watch?v=EI_KROlCBeM

 

Sangen At The Gallow's End er sinnssyk, men fant ikkeno video av den.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...