Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Hvorfor spøre en som er ny til musikken om tips?

8132469[/snapback]

I og med at han syntes det var skamfett, så trodde jeg han hadde hørt det et par album eller tre. Leste siden før og oppdaga først nå han var ute etter anbefalinger selv. Så så ...

 

Loerand: Takker :thumbup: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kampfar, Naglfar ... Kreativitetfar. Ikke nok med det: Fant ut det var tre forskjellige utgaver av Naglfar; et svensk, et norsk og et tysk. Wæh :(

8132825[/snapback]

Ikke hørt om noe norsk band, men det tyske heter vel 'Nagelfar'.

 

Kampfar er forresten et av de mange navnene på Odin, mens Naglfar er et skip fra norrøn mytologi.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt mye av helga på å slite meg gjennom Saxon's diskografi..det var mange tunge tider, som f.eks. glamperioden da de nesten hørtes om som en blanding av Poison, Bon Jovi og Motley Crue.. Triple vokalharmonier og huffameg. Tilogmed en pianoballade som Elton John spilte på! Men jeg kom ut på den gode siden, det de ga ut på slutten av 90-tallet og utover er fortsatt knall metal. Så det blir de 3-4 (1980-1984) første skivene, så de 3-4 siste (1997->). Resten kan man nesten hoppe over, selv om det er enkelt-hits fra de andre platene også. I dette tilfellet over 20 skiver. Nuvel..sikkert ingen som bryr seg likevel. Jeg liker nå engang å sette meg inn i ALT materialet til band jeg liker, ikke bare platene som regnes som "best of".

Jeg er trøtt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Liste over nye band som må sjekkes ut (igrunn for meg selv, men ta en titt)

Koldbrann

Endstille

Naglfar

Ragnarok

Elite

Helheim

Manegarm

Kathaarsys

Berserk

Enthral

The Legion

 

Dette er perfekt musikk etter min smak. Jeg tror jeg søren meg må få bestilt noen cder av disse, og gå mer på undergrund konserter. Det er tydeligvis ekstremt mye bra der ute som jeg aldri har hørt om!

Lenke til kommentar

Tatt fra linken Ustedalen henviste til:

 

Det er dessuten svært opplysende å se på noen av LP-titlene :

"Hotter than Hell" betyr varmere enn Helvete.

"Dressed to kill" betyr Kledd til drap.

"Destroyer" betyr Ødelegger.

"Creatures of the night" betyr Mørkets skapninger.

 

En annen gruppe kalte seg IRON MAIDEN, (jernjomfru) etter et ekstremt torturredskap. Denne gruppen har en dødningeskikkelse som symbol på sine omslag, som alltid er av den blodige sorten. En av platetitlene er "The Number of the Beast". Det tallet er som alle vet dyrets tall 666.

 

 

Hahaha, kan ikke gjøre annet enn å le. Kristne idioter, kan ikke si hvor mye jeg hater det vrøvlet deres om at metal er satanistisk/djeveldyrkende.

Lenke til kommentar
Hvorfor spøre en som er ny til musikken om tips?

8132469[/snapback]

Å nei så fælt, hadde han ikke mastergrad i *navn på band her*¨?

8135966[/snapback]

Nå er du dum, hvis du leser så hadde han bare sjekket ut sangene på myspace, så hvorfor skulle man be om albumtips fra han.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...