Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Old Mans Child er for meg en B-utgave av Dimmu.

8130775[/snapback]

Om du mener de er et kopiband tror jeg du surrer, da begge begynte i 93. Om du mener musikkmessig, så drev vel Galder med OMC sin nåværende musikkstil før Dimmu begynte med det. Mener du kvalitetsmessig, har jeg intet motargument. Men jeg er uenig med deg.

Lenke til kommentar

Med B-utgave av Dimmu mente jeg at musikken er i samma gata som Dimmu, bare mindre spennende. Om OMC starta før eller ikke forandrer selvsagt ingenting.

Det er ingenting i veien med verken riffene eller vokalen, men musikken i seg selv har kort levetid hos meg. Det finnes utallige band der ute som lager mer spennende, utfordrende og/eller stemningsfull BM enn OLC. Og akkurat som Dimmu kan det vel knapt kalles Black Metal lengre. Men som vi alle vet blir dette en smakssak ja, hehe.

Lenke til kommentar
Augury er så ballefett!

 

Space-metal eller no, artige saker  :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=WszqR8sgQAw

8130883[/snapback]

Space Metal er nå egentlig en sjanger The Kovenant fant på for å "skille seg ut". Mulig det der ligner, litt for dårlig opptak til at jeg orker høre nok til å dra sammenligninger. Har de noe myspace side eller noe?

8130934[/snapback]

 

Jeg gir faen, for de synger om aliens og sånn derfor kaller jeg det space-metal greier.

 

http://www.myspace.com/augury

 

Hør på Beatus, drit rå!

Lenke til kommentar
De kaller seg selv " Death Metal / Black Metal / Progressive" da.

 

Hører nå, virker ganske så okey.

8131783[/snapback]

 

Det er myspace.. Det er ikke akkurat så mye du kan velge mellom...

 

 

Men om jeg skal kalle de no så blir det vel Ekperimentell-Prog-death metal eller no.. Med verdensrommet som utgangspunkt og tekster.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at OMC er mindre spennende enn Dimmu Borgir. Ærlig talt så er det bedre synes nå jeg, selv om Dimmu har noen utrolig fete sanger som f.eks Raabjorn Speiler Draugheimens Skodde. Det er en fantastisk bra sang!

8131283[/snapback]

 

Ganske fet sang ja, men jeg liker Glittertind enda bedre :)

Lenke til kommentar
Ganske fet sang ja, men jeg liker Glittertind enda bedre :)

8132116[/snapback]

Glittertind er meget bra den også. Jeg liker veldig godt For All Tid albumet.

 

Kunne du ikke anbefale meg noen fine plater å starte med?  :)

8132202[/snapback]

Jeg har desverre bare hørt de sangene som er på myspace, men jeg tror jeg skal bestille noen på Half.com etter at Kampfar albumene har kommet i posten.

 

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.. HELSIKE så rått riff på starten!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...