Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sepultura er grisekos. Thrash på sitt beste.

 

Beneath the remains \m/

8095883[/snapback]

Har bare hørt et album med Derrick Greene (Against), det var ikke helt det store. Sjekker nå ut siste albumet på myspace, første låta minner om Meshuggah, slett ikke så ille. Ser at deres siste album blir referert til som deres beste på ti år, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe det, hva som ligger ute på myspace virker litt kjedelig. Sepultura døde etter Roots (da Max forlot bandet), skjønner ikke Metal Archives hvor albumet får 32% :hmm:

Lenke til kommentar
Sepultura døde etter Roots (da Max forlot bandet), skjønner ikke Metal Archives hvor albumet får 32% :hmm:

8099523[/snapback]

 

Omtalene på Metal Archives er jo blottet for troverdighet. Det er nok med karakteren 1 eller 0 der, eventuelt "ja/nei". Mange som legger ut om hvor skuffet de er, hvor middelmådig plata er osv. for deretter å gi karakter 79% elns.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Sepultura er dødt selv om Max dro. Det er litt som å si at Metallica døde i 1986 når Cliff tok repern. Det er så mange år siden de bytta vokalist nå, og live knuser de fremdeles, Derek synger de gamle låtene veldig bra. Må bare få vekk skylappene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Må si at nyeste til Dark Tranquillity sitter som faen!  Sangmessig veldig lik Damage Done med pianospill,og produksjonsmessig veldig lik Character.  Bandet har ikke utviklet seg på nuen måte, og det er en positiv ting.

 

4/5

8099125[/snapback]

 

Å si at de ikke har utviklet seg på noen måte blir litt feil i mine ører. Fiction er et naturlig steg etter Character. Sangene er roet litt ned, men piano og synth er brukt mye mer, noe som gjør låtene mer atmosfærisk. Vokalmessig er det også brukt "cleans", samt kvinnevokal, noe jeg ikke kan komme på DT har gjort før. De har tatt elementer fra gamle album, beholdt en god dose Character + lagt til nytt stoff på Fiction, noe jeg mener er en utvikling.

Lenke til kommentar
Må bare få vekk skylappene.

8099624[/snapback]

Liker hverken Sepultura post-Max eller Soulfly, siste gode utgivelse fra den kanten var Roots (1996).

 

Når det gjelder både Metallica, Megadeth, Slayer og Anthrax så har de skuffet meg de ti siste årene. De gamle er ikke bestandig best, fra midten av nitti til det nye milleniumet sto det dårlig til med thrash'n.

 

Her er noen gode album:

Sadus - Elements of Anger (1997)

Tankard - Disco Destroyer (1998)

Testament - Demonic (1996) og særlig The Gathering (1999) med Lombardo.

VoiVod - Phobos (1997).

 

Kommer i farta ikke på så mye annet fra den perioden (96-99)

 

Edit: Ustedalen: Symfo-BM.

 

PS: Hold alt inne, skriv desimal kode under, slipp alt.

 

æ - 145 - Æ - 146

ø - 0248 - Ø - 0216

å - 134 - Å - 143

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Edit: Ustedalen: Symfo-BM.

 

PS: Hold alt inne, skriv desimal kode under, slipp alt.

 

æ - 145 - Æ - 146

ø - 0248 - Ø - 0216

å - 134 - Å - 143

8100671[/snapback]

 

Sikker på det? Dimmu Borgir omtales som Symphonic Black Metal, og jeg vil si at Aneroxia Nervosa er mye hardere og mer "black" enn Dimmu.

 

Og de desimal kodene dine er bare irriterende, det tar lang tid å skrive det slik og det er mye enklere å skrive uten æ-ø-å. Når jeg er hjemme derimot, skifter jeg tastaturspråk.

Lenke til kommentar
Sikker på det?

Nei, hørt de bare live engang i påvirket tilstand.

 

Og de desimal kodene dine er bare irriterende, det tar lang tid å skrive det slik og det er mye enklere å skrive uten æ-ø-å.

8100723[/snapback]

Jau, tenkte at det ikke bare er meg som irriterer seg over ae o aa.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Vokalmessig er det også brukt "cleans", samt kvinnevokal, noe jeg ikke kan komme på DT har gjort før

8100518[/snapback]

 

Ja det har kanskje vært en utvikling, men ser ingen nye elementer. Er noen Clean deler på "Punish My Heaven" men ikke på samme måte. Mener også å huske at kjerringa til Stanne har sunget på enkelte sanger før.

Lenke til kommentar

De turnerte sammen med Manowar i 1989, en stor "double headliner"-turne på 49 datoer i Europa og japan. Mye av den eldre musikken er mere bluesy boogie-rock enn powermetal vil jeg si. Hits som Wheels of Steel eller Strong arm of The Law f.eks.

 

Og ting fra Power & The Glory er som å høre eldre Iron Maiden bare med røffere vokal.

Biff sier i et intervju at det var MANGE band på tidlig 80-tall i NWOBHM-genren som ville klore seg oppover til toppen (verdensturneer), så det gikk nesten like mye på flaks som dyktighet. Det var bare snakk om å bli dratt med på turne av de riktige bandene som Motorhead e.l. som allerede var store. Det var så mange aktører at det rett og slett ikke var plass til mediokre eller dårlige band i scenen. Saxon sier de hadde vel 50% flaks mtp den enorme suksessen i starten. De turnerte med Motorhead og Rush bl.a.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Då er Illusions/Chemical Exposure mykje betre. Alt anna eg har høyrd av Sadus har skuffa etter å ha høyrd den. Særleg vokalen. Syns ikkje den blir psycho nok på dei andre skivene.

8102721[/snapback]

Jau, men jeg snakket om skiver gitt ut mellom 1996 til og med 1999.

 

Edit:

Håhåååhåå. Du har reservert 1 billett(er) til SAXON + MASTERPLAN

8102731[/snapback]

Nei, hakke så mye penger, av Saxon er "The Eagle Has Landed" og "Power & the Glory" mine favoritter. Masterplan synes jeg er litt kjedelig, da gidder jeg ikke reise 65 mil (t/r) og blåse av ett par høvdinger ;)

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...