Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Ja, du har faktisk helt rett!  :hmm:

8113201[/snapback]

Men! Dimmu har alltid appelert til meg på den måten at jeg elsker STOR musikk. Musikk som er breiere enn hva man har godt av. Pluss at de sparker rumpe live. Trist at Hellhammer er trommis på de nye greiene. Han har en tendens til å få et normalt sett veldig buldrende instrument til å høres ut som pinneslag i asfalten med anslag fra "miste melpose i gulvet"

8113221[/snapback]

Helhammer is the shit! Syns det er litt falskt, om jeg skal kalle det det, av han, med tanke på at han satt samme Mayhem gutta og gjorde narr av dem på Lydverkets dokumentær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og hører på skiva nå og jeg må si det er større enn Death Cult Armageddon, men jeg syns at tromminga ødelegger en del. Stortrommene blir for smale og ride'n ligger for langt frem i lydbildet. Skarpen er for tynn. Tammene er forsåvidt greie, men kunne trengt litt mer "room" eller "overhead". Bruken av mer overhead der ville også fått frem mer cymbaler, hvilket også ville hjulpet.

 

Partiene med Simen på vokal er like fantastiske som de alltid har vært i alle band han har sunget i.

 

Resten av bandet gjør en bra jobb på å være Dimmu Borgir, hvilket vil si i konstant bevegelse mot en større og mer ekstrem form for BM.

Lenke til kommentar
Er Simens stemme mye på den skiva? Om ja så må jeg høre, den mannen erigerer meg

8113717[/snapback]

Ikke mye, desverre, men han har sine små partier i hver sang, så vidt jeg har hørt. Har ikke hørt gjennom skiva enda.

 

Fun Fact: Han og Shagrat så på russetoget her da jeg var russ.

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Har Hellhammer også denne gangen lånt plastikkbøttene til gatemusikantene i New York? :-\

8114566[/snapback]

Han har heldigvis klart å få en litt rundere lyd i settet sitt enn på mayhems nyere utgivelser, men alikevel rimelig tynn plastikkbøtte, ja.

8114700[/snapback]

 

Trigging, trigging og atter trigging!

Lenke til kommentar

Det er vel sånn cirka 10 forskjellige "best of" til Black Sabbath, alt ettersom hva folk regner som "best"..med ozzy, etter ozzy osv.

 

101 Live Proof med Pantera kan regnes som best of, den kom i 1996 rett etter Far Beyond Driven. Etter det dabbet hele bandet av for min del. Det er 14 klassikere i liveformat med kanonbra lyd og trøkk. Cemetary Gates er ubeskrivelig bra i liveversjon der.

 

For å finne best of-skiver til de andre bandene, sjekk ut nettsidene deres. Eller rett og slett bare søk på bandnavnet + discography.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...