Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder som kjent på med utforming av ny tråd for metal.

 

For å unngå for mye sjangerhoring og uenigheter tenkte vi at vi holder oss til 8 eller 9 hovedsjangere. Black, Death, Doom, Folk/Viking, Heavy/Traditional, Power, Progressive, Speed/Thrash, (Nu-Metal?)

 

Er det en helt åpenbar sjanger vi har utelatt nå som vi simpelthen ikke vil klare oss uten?

 

Så også at en her oppe ikke ønsket å ha med albumguides i førsteinnlegget. Det vi har tenkt er kun å nevne bandet, sjanger og gi link til guiden, altså ikke noe repost eller store utredninger om guiden. Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
1) Backstage begynte som noe helt annet og gir derfor leserne et fullstendig feilaktig bilde av hva tråden dreier seg om i dag.

 

"Backstage - Diskuter og anbefal metal" er ikke dette beskrivende nok?

Jeg snakket først og fremst om trådens innhold, ikke tittelen (den blir behandlet nedenfor). Backstage burde egentlig vært stengt da det ble bestemt at praksis skulle stadfestes som regel, ettersom mange lesere antakelig ikke vil sjekke ut tråden og søke gjennom den fordi det står at det er en metaltråd. Ved stenging skal navnet endres til noe mer veiledende, så leserne ikke feiltolker tråden.

 

2) En sjangertråd for metal er meget populært og bør derfor ha et meget godt startinnlegg, for å gagne mest mulig lesere.

 

Nok en gang, endre første innlegget her. Med info om at de første 100 sidene eller hva det er handler om også andre ting enn metal.

 

3) Forfatteren av et startinnlegg av den typen burde få "æren" av å vedlikeholde det i "sin egen" tråd.

 

Javel.

Poenget er å hindre buffere. Hvis trådstarter er en ildsjel som brenner for metal, er det bedre at vedkommende redigerer trådens førsteinnlegg og mottar tilbakemeldinger, framfor at det må gå gjennom en moderator.

 

4) Backstages angivelige aktivitet i forhold til antall innlegg gir et feilaktig bilde i og med at mye av musikken som har blitt diskutert ikke er metal.

 

Må du vel hundre sider bakover ellerno, tror ikke det er mange som sitter å leser så langt tilbake.

Du skulle bare visst hva som blir bumpet av gamle tråder, og da er det ingen grunn til å tro at ingen leser det gamle, også i denne tråden.

 

5) Backstage inneholder mye off-topic og personangrep (i de gamle innleggene). Når den er åpen kan det gi feil signaler.

 

Vel, dette er tross alt metaltråden, ikke dansebandtråden.

Med all respekt, hva har det med saken å gjøre?

 

6) Backstage har et lite beskrivende navn og er i særstilling, noe vi må få bukt med.

 

Uhm, er "Backstage - Diskuter og anbefal metal" misvisende/lite beskrivende? Forklar.

Backstage begynte først som vår generelle tråd, men utviklet seg så til metaldominanse først de facto, så de jure. "Backstage" signaliserer heller ikke utelukkende om metal, det kunne like gjerne vært hvilken som helst annen sjanger som involverer konserter. Navnet bør være presist beskrivende.

 

7) En ny tråd har samme muligheter for å være en sosial myldreplass, men med sterkere fokus på det "faglige" ved å ha et godt gjennomført startinnlegg og, ikke minst, en "fresh start."

 

Forsåvidt enig, jeg ser bare ikke pointet. Rett og slett. Blir interessant å se hvem som kommer til å bruke den nye tråden da, hvis de samme fortsetter og noen nye kommer til er det vel ikke noe problem igrunn.

9608953[/snapback]

Hvorfor skulle ikke "de gamle" fortsette å bruke en ny tråd? Finnes det så infantile mennesker?

Lenke til kommentar

He-he. River litt i hjerteroten å sette det opp der, ja. Kanskje vi skal la det gå under "Annet"

 

Uansett: Er ikke mange minuttene igjen før den nye tråden blir stablet på beina nå! Har ikke fylt ut mye enda, så det kommer til å bli åpent spillerom for anbefalinger av band til de sjangere som er satt opp - så skal jeg oppdatere så kjapt jeg kan. :)

Lenke til kommentar
He-he. River litt i hjerteroten å sette det opp der, ja. Kanskje vi skal la det gå under "Annet"

 

Uansett: Er ikke mange minuttene igjen før den nye tråden blir stablet på beina nå! Har ikke fylt ut mye enda, så det kommer til å bli åpent spillerom for anbefalinger av band til de sjangere som er satt opp - så skal jeg oppdatere så kjapt jeg kan. :)

9614782[/snapback]

 

Husk å ha med Myspace/hjemmeside link til hvert band.

Lenke til kommentar
Jeg snakket først og fremst om trådens innhold, ikke tittelen (den blir behandlet nedenfor). Backstage burde egentlig vært stengt da det ble bestemt at praksis skulle stadfestes som regel, ettersom mange lesere antakelig ikke vil sjekke ut tråden og søke gjennom den fordi det står at det er en metaltråd. Ved stenging skal navnet endres til noe mer veiledende, så leserne ikke feiltolker tråden.

 

Altså, den burde vært stengt, men dette er vel ikke akkurat nazi land, det hver jevla nazi regler skal følges hvert jevla nazi sekund.

For de som vil ha tak i andre ting en metall men ikke leter 100 sider lenger bak, de har jo musikkcafeen. Ork.

 

Poenget er å hindre buffere. Hvis trådstarter er en ildsjel som brenner for metal, er det bedre at vedkommende redigerer trådens førsteinnlegg og mottar tilbakemeldinger, framfor at det må gå gjennom en moderator.

 

Kan jeg forstå. På den annen side er ctrl v ctrl c er jo også vrient da.

 

Du skulle bare visst hva som blir bumpet av gamle tråder, og da er det ingen grunn til å tro at ingen leser det gamle, også i denne tråden.

 

Javel, men drit i aktiviteten da, når jeg ser tilbake skjønner jeg ikke hvorfor vi tar opp dette, da det er samma f hvor mye som har skrevet, metalltråd skal det være uansett.

 

Med all respekt, hva har det med saken å gjøre?

 

Jeg mener at litt off-topic og personangrep bør kunne oversees. Hvis disse personangrepene sender ut så gærne signaler får du gå bakover og slette de da.

 

Backstage begynte først som vår generelle tråd, men utviklet seg så til metaldominanse først de facto, så de jure. "Backstage" signaliserer heller ikke utelukkende om metal, det kunne like gjerne vært hvilken som helst annen sjanger som involverer konserter. Navnet bør være presist beskrivende.

 

Backstage i seg selv er ikke spesielt beskrivende, men nå heter tråden noe mer, gjør den ikke?

Folk kan da lese, de har da tross alt kommet seg inn hit.

 

Hvorfor skulle ikke "de gamle" fortsette å bruke en ny tråd? Finnes det så infantile mennesker?

 

Yeapp, kanskje. kanskje ikke.

 

Beklager tidvis ordbruken.

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Husk å ha med Myspace/hjemmeside link til hvert band.

9614846[/snapback]

 

Yep Torpern, det var planen. Legger enkelte steder til youtube linker o.l også, om det blir foreslått.

 

Innser at et par minutter var litt vel optimistisk for å få opp en ny tråd, det innebærer en god del koding før den er klar. Gi meg en times tid. :)

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Altså, den burde vært stengt, men dette er vel ikke akkurat nazi land, det hver jevla nazi regler skal følges hvert jevla nazi sekund.

For de som vil ha tak i andre ting en metall men ikke leter 100 sider lenger bak, de har jo musikkcafeen. Ork.

For det første, det gagner ikke din sak å være direkte usaklig og holde en uhøflig tone som du gjør her. Det du skriver henger ikke sammen heller.

 

Kan jeg forstå. På den annen side er ctrl v ctrl c er jo også vrient da.

Men man skal ikke være avhengig av moderatorene på slike ting. Det kan jo bli vanvittig mye mas på moderatorene ved slike saker, akkurat som vi ikke har nok å gjøre fra før av.

 

Javel, men drit i aktiviteten da, når jeg ser tilbake skjønner jeg ikke hvorfor vi tar opp dette, da det er samma f hvor mye som har skrevet, metalltråd skal det være uansett.

Så var det dette med dårlig tone og usammenhengende argumentasjon...

 

Jeg mener at litt off-topic og personangrep bør kunne oversees. Hvis disse personangrepene sender ut så gærne signaler får du gå bakover og slette de da.

Vil du ha en debatt over dette, ta det opp generelt i Tilbakemeldinger om forumet. Moderatorene jobber etter retningslinjene, noe som alle skal følge, spesielt når det gjelder personangrep. Og for mitt vedkommende er det lettere at en ny tråd blir startet enn at jeg må gå gjennom tusenvis av sider (det holder med at jeg gikk gjennom tusenvis av tråder tidligere i sommer). En ny, frisk start for oss alle.

 

Backstage i seg selv er ikke spesielt beskrivende, men nå heter tråden noe mer, gjør den ikke?

Folk kan da lese, de har da tross alt kommet seg inn hit.

Men det ignorerer andre, sentrale deler av min argumentasjon. Uansett er det viktig at en ny tråd får et nytt navn for å understreke bruddet og signalet om en ny start for alle.

 

Yeapp, kanskje. kanskje ikke.

 

Beklager tidvis ordbruken.

9614893[/snapback]

Noen ganger kan det lønne seg å telle til ti før man formulerer sitt svar...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...