Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for anbefalingene.  Skal sjekke ut  Deathkey og noe Aggrotech

9607348[/snapback]

 

Urgh, jeg finner ikke nettsiden til Deathkey lenger. Men det var i alle fall en slags ekstrem powernoise møter aggrotech møter black metal-greie han drev med, med tekster som tydeligvis dreide seg om kullsvart nihilisme, rasehat etc. Musikken han lagde må være nærmest umulig å høre på over lengre perioder.

 

Uansett, angående aggrotech, så anbefaler jeg :Wumpscuts: Embryodead-album, Suicide Commandos Bind, Torture, Kill-album og den siste plata til Grendel (Harsh Generation). Det burde være greie utgangspunkt fir aggrotech :)

Lenke til kommentar
mente selvfølgelig å si at jeg fikk tak i..  fikk den for 150kr

 

Edit : Kan noen her anbefale meg noe har industriell musikk? Tenker da på Industriell Black eller death, eller EBM.  Liker/har hørt om: MeZZerschmitt, Blacklodge, Aborym, Black Hole Generator, oOo, Diapsiquir, V.E.G.A

9606650[/snapback]

 

Thorns er noe industrial, og anbefales sterkt fra min side. =)

Lenke til kommentar

Allright, slik vi har gjort det nå er å sette opp følgende hovedpunkter

 

1. Generelle sites for metal

 

2. Metal merch / cd sites

 

3. Sjangerer, introduksjon og bandanbefalinger (Her har vi valgt å nevne ca 5 band per sjanger som er noenlunde representative. Planen er å la alle de som henger i tråden utvide denne listen ut i det uendelige, med anbefalinger. (Kommer til å holde den godt oppdatert)

 

Vi har valgt å nevne 8 undersjangere: Thrash, Death, Black, Folk, Doom, Heavy, Power, Avant-Garde, Progressive og Nu-Metal. (Dette vil også ha rom for å utvides etterhvert, feks inndeling i sympfonisk og så videre.)

 

4. Albumguides skrevet av forumbrukere for metal band

 

 

Noe vi har glemt, eller dere føler vi bør ha med?

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
4. Albumguides skrevet av forumbrukere for metal band

9608008[/snapback]

 

gøy formulering..

 

Dette kommer til å ende opp i en million undersjangre, og en masse sjangerhoring. Hvorfor ikke bare ha en sjanger ; Metall, og alt som går derunder

9608054[/snapback]

 

Hehe, ja den var litt lei den formuleringen der. Kom ikke på noe bedre i farten, forbedring søkes.

 

Ang. det du sier å bare putte alt under metal. Dèt ville blitt et fryktelig rot! Når brukere ser etter anbefalinger fra feks Black metal, og det står 500 forskjellige bandnavn med tilhørende Myspace linker, hvordan skal han vite hva som er BM?

 

Er klar over at det kan komme til diskusjoner om hva som hører til hva, men det må vi nesten bare ta som det kommer. Mange band passer inn flere steder, og det gjør det vanskelig.

 

 

Legg til Alternative Metal i den genreinndelingen plx.

9608061[/snapback]

 

Unnskyld, Alternative Metal? Den sjangeren er helt ny for meg, faktisk aldri hørt om en gang. Kan du skrive en introduksjon på ca 50-70 ord på hva dette dreier seg om samt 5 band som er representative for sjangeren så skal jeg legge det til med det samme. :)

Lenke til kommentar
Legg til Alternative Metal i den genreinndelingen plx.

9608061[/snapback]

 

Unnskyld, Alternative Metal? Den sjangeren er helt ny for meg, faktisk aldri hørt om en gang. Kan du skrive en introduksjon på ca 50-70 ord på hva dette dreier seg om samt 5 band som er representative for sjangeren så skal jeg legge det til med det samme. :)

9608089[/snapback]

 

Ikke siter meg på dette, men blir ikke f.eks. Tool ofte definert som alternative metal?

 

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_metal

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar

Altså, med Alternative Metal tenker man vel heller på band som er svært vannskelig å putte i noen bås.

 

Anyway, kan man ikke bare legge dette fantastiske første innlegget i denne tråden ? Uansett funker det da bra sånn det er nå, gjør det ikke? Jeg vil ha argumenter mot at det ikke funker bra nå!

 

 

btw, headbangers journey var da ingen spesielt god dokumentar, nærmere bullshit.

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...