Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svartskog, du mener altså helt oppriktig at vi kun skal ha en stor smørje? Jeg har vanskelig for å se hvordan det er noe bedre enn sjangerhoring. Enkelte steder kommer vi til å bare måtte sette en slags "dermed basta" når det gjelder plassering av band.

 

Sjangerhoring er uansett en del av denne tråden, vi har hatt en del av det og mer skal det bli, like it or not! ;p

Lenke til kommentar
Hvorfor? Det er idioti på høyt nivå å stenge en av forumets absolutt mest sosiale tråder. Få heller en bruker til å lage en ny forside til tråden og la denne stå. Noe annet vil være tullete.

9607329[/snapback]

Så flott at du bruker slike overbevisende argumenter, som vanlig. Ord som "idioti" er du visst utrolig glad i å prakke over på motdebattantene, noe som er en svært uredelig og uheldig diskusjonsteknikk.

 

Ingen har lagt ut noen gode motargumenter hittil. Det kommer til å bli opprettet en ny tråd og mulighetene er de samme der, men tråden har samtidig et mye bedre utgangspunkt og inneholder kun metal, i motsetning til denne.

 

Bra at Anathema viser engasjement! Kudos :w00t:

Lenke til kommentar

Denne debatten om vi skal ha en ny tråd eller ikke har virkelig skapt en splid mellom metalheadsa her. Jeg er virkelig usikker på hva jeg egentlig mener. Jeg synes Anathemas førsteinnlegg virker veldig bra og ryddig og Cuns argument om at det er flere hundre sider med all slags musikk her i Backstage er også et godt poeng. Jeg skjønner også godt de som ikke vil rive opp den gode sosiale praten vi har her. Og vi trenger vel heller ikke å ha med alle albumguidene i førsteinnlegget. Det har jo Cun en egen tråd for pluss at albumguider også har fått sin helt egne kategori.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

Argumenter for:

 

1) Backstage begynte som noe helt annet og gir derfor leserne et fullstendig feilaktig bilde av hva tråden dreier seg om i dag.

2) En sjangertråd for metal er meget populært og bør derfor ha et meget godt startinnlegg, for å gagne mest mulig lesere.

3) Forfatteren av et startinnlegg av den typen burde få "æren" av å vedlikeholde det i "sin egen" tråd.

4) Backstages angivelige aktivitet i forhold til antall innlegg gir et feilaktig bilde i og med at mye av musikken som har blitt diskutert ikke er metal.

5) Backstage inneholder mye off-topic og personangrep (i de gamle innleggene). Når den er åpen kan det gi feil signaler.

6) Backstage har et lite beskrivende navn og er i særstilling, noe vi må få bukt med.

7) En ny tråd har samme muligheter for å være en sosial myldreplass, men med sterkere fokus på det "faglige" ved å ha et godt gjennomført startinnlegg og, ikke minst, en "fresh start."

 

:)

Lenke til kommentar

1) Backstage begynte som noe helt annet og gir derfor leserne et fullstendig feilaktig bilde av hva tråden dreier seg om i dag.

 

"Backstage - Diskuter og anbefal metal" er ikke dette beskrivende nok?

 

2) En sjangertråd for metal er meget populært og bør derfor ha et meget godt startinnlegg, for å gagne mest mulig lesere.

 

Nok en gang, endre første innlegget her. Med info om at de første 100 sidene eller hva det er handler om også andre ting enn metal.

 

3) Forfatteren av et startinnlegg av den typen burde få "æren" av å vedlikeholde det i "sin egen" tråd.

 

Javel.

 

4) Backstages angivelige aktivitet i forhold til antall innlegg gir et feilaktig bilde i og med at mye av musikken som har blitt diskutert ikke er metal.

 

Må du vel hundre sider bakover ellerno, tror ikke det er mange som sitter å leser så langt tilbake.

 

5) Backstage inneholder mye off-topic og personangrep (i de gamle innleggene). Når den er åpen kan det gi feil signaler.

 

Vel, dette er tross alt metaltråden, ikke dansebandtråden.

 

6) Backstage har et lite beskrivende navn og er i særstilling, noe vi må få bukt med.

 

Uhm, er "Backstage - Diskuter og anbefal metal" misvisende/lite beskrivende? Forklar.

 

7) En ny tråd har samme muligheter for å være en sosial myldreplass, men med sterkere fokus på det "faglige" ved å ha et godt gjennomført startinnlegg og, ikke minst, en "fresh start."

 

Forsåvidt enig, jeg ser bare ikke pointet. Rett og slett. Blir interessant å se hvem som kommer til å bruke den nye tråden da, hvis de samme fortsetter og noen nye kommer til er det vel ikke noe problem igrunn.

Endret av Ministry
Lenke til kommentar

Det er jo fritt frem for alle brukere å opprette en tråd. Hvis behovet er der, så kan vel noen bare gjøre det. Har aldri skjønt meg på denne naziholdningen til diskusjon.no angående tråder. Tråder er, tradisjonelt sett, brukerstyrt på et forum. Men her må det diskuteres i det vide og det brede som om en tråd er like viktig som en egen forumkategori.

Lenke til kommentar
1) Backstage begynte som noe helt annet og gir derfor leserne et fullstendig feilaktig bilde av hva tråden dreier seg om i dag.

 

"Backstage - Diskuter og anbefal metal" er ikke dette beskrivende nok?

9608953[/snapback]

Det cun mener her er at Backstage startet som en tråd som skulle representere all slags musikk, alá musikkcaféen vi har i dag.

Lenke til kommentar

Hvorfor er dere så opptatt av sjanger egentlig? Betyr det noe?

 

Du hører en sang av et band du aldri har hørt om, du syns den er sinnsykt digg.. MEN så finner du ut at dette er Nu-metal. Og som den ihugga Black Metal fan du er så hater du naturligvis alt som har med Nu-metal å gjøre. Liker du fremdeles sangen?

(Ikke at jeg tror noen Black Metal fans vil digge en Nu-metal sang, men dere skjønner kanskje poenget.)

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...