Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Working man - Natural Science er faenmeg like gennial som originalen(Rush). Devin Townsend har en fantastisk vokal!

 

edit:

Hva som er black, death, thrash, viking, kurder eller narkolanger metal interesserer meg ikke så veldig mye lenger. Det er uansett nok av folk på diverse forum som mer enn gjerne diskuterer kategoritilhørighet til tastaturet tar fyr...

9313417[/snapback]

- er du grutle? Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Noen som anbefaler meg en god plate av Trivium?

9316572[/snapback]

 

Stå heller over. Ekstremt stusseleg band.

9316640[/snapback]

 

Ok, da vet jeg det

9316655[/snapback]

 

Pfff. Jeg hørte litt på trivium før, og det var helt grei underholdning. Ikke akkuratt noe med sjel i arbeidet, men det er easy-listening. Har kun hørt førsteskiva, den er helt kurant. Sjekk ut bandet, det finnes sikkert samples noe sted, youtube elns. Deretter gjør du deg opp din egen mening, you might just like it.

 

Det har dessuten blitt mote å hate trivium, noe du muligens vil ha i bakhodet om du vil bli som Neslepaks ;)

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Hvem er det som har laget dem? Har de stått der siden vikingtida eller er det noe som er laget for turismen?

9317480[/snapback]

 

«Sverd i fjell» er et monument innerst i Hafrsfjord i Stavanger kommune. Monumentet er laget av skulptøren Fritz Røed fra Bryne og ble avduket av Kong Olav i 1983. Det er tre store sverd er satt ned i svaberget til minne om Slaget i Hafrsfjord i 872, da Harald Hårfagre samlet Norge til ett rike.

 

Det største sverdet representerer den seirende kongen, mens de to andre symboliserer de tapende småkongene. Minnesmerket er også et fredssymbol, sverdene er satt ned i fjellet for at de aldri mer skal brukes.

 

- Wikipedia

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Hvem er det som har laget dem? Har de stått der siden vikingtida eller er det noe som er laget for turismen?

9317480[/snapback]

 

«Sverd i fjell» er et monument innerst i Hafrsfjord i Stavanger kommune. Monumentet er laget av skulptøren Fritz Røed fra Bryne og ble avduket av Kong Olav i 1983. Det er tre store sverd er satt ned i svaberget til minne om Slaget i Hafrsfjord i 872, da Harald Hårfagre samlet Norge til ett rike.

 

Det største sverdet representerer den seirende kongen, mens de to andre symboliserer de tapende småkongene. Minnesmerket er også et fredssymbol, sverdene er satt ned i fjellet for at de aldri mer skal brukes.

 

- Wikipedia

9317516[/snapback]

 

Takker. Prøvde å søke litt selv men er ikke så god til å google og hadde egentlig ikke peiling på hva jeg skulle bruke som søkeord :)

Lenke til kommentar
Metal: A Headbanger's Journey besøker Sam Dunn et sted i Norge hvor det står tre svære vikingsverd. Hvor er dette?

 

post-118492-1187552669_thumb.jpg

 

Edit: La til bilde av sverdene

9317453[/snapback]

 

Dette er som nevnt ved Hafrsfjord, 200m unna madlaleiren hvor alle i luft og sjø går rekrutt ;) Det er også brukt i Amon Amarth's nyeste album "With Oden On Our Side"

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...