Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Har du hørt Iced Earth Mads-b? Knall band, men som har tapt seg etter avgangen til Barlow imo. Liker ikkje vokalen til Owens.

9244810[/snapback]

Fantastisk band, sjølv har eg sansen for både Barlow og Owens. Eg har ikkje høyrd noko særleg av platene med Adam og Greely enno. Uansett eit band som Mads-b bør sjå nærmare på.

Den nyaste musikkvideoen

.

 

Alive in Athens med Barlow. Live frå Wacken med Owens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ed Hunter: Jepp, jeg har hørt iced earth :)

 

De har noen meget fine sanger. Jeg plukker dem med omhu, dog, siden jeg hørte litt "knurring" første gangen jeg prøvde. ^^

 

Noodles: jeg tror du har sett feil på smaken min :) Jeg leter ikke etter noe som er "kult" eller "hipt". Jeg gir blanke i om noen har en "kul" stemme. Jeg vil at de skal synge "plain", om du skjønner hva jeg mener.

 

Og jeg skal si meg enig. Painkiller og Retribution er absolutt metall, men sangen You've got another thing coming er ikke det, og merkelig nok er det min yndlingssang hos Judas Priest. Kanskje bak Breaking the Law. Det kan ha noe med vokalen å gjøre ;)

 

Du kan si "uansett hvor kresen du er" så mye du vil for meg, for jeg likte det ikke. ^^ Jeg kan jo utdype mer: Jeg hører en del på Iron Maiden, men bare bærbart, så det scrobbles ikke. Dickinson blir for gnålete for meg, men alle de andre platene er geniale :)

 

EDIT: Ooh.. Masterplan MKII kom ut i februar, hvorfor sa ingen noe? men.. de har skiftet vokalist :( Mike DiMeo høres hes ut :/

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje akkurat kor kult eller hipt Judas Priest er, knalltøft er det iallefall og det er det som tel. Du kan jo kanskje sjekke ut platene med Ripper Owens (Iced Earth-vokalisten som Ed Hunter ikkje har sansen for), Jugulator og Demolition. Utifrå last.fm-profilen din burde Judas Priest vore perfekt for deg, men liker du det ikkje så liker du det ikkje...

Lenke til kommentar

Knalltøft er ikke det som teller til meg, dessverre. Ikke hvor teknisk gode de er heller. Jeg gir blanke i om musikken er så sær at du må smugle skiva ut av platesjappa i en brun papirpose. Det som betyr noe for meg er hvor mye "gåsehud" jeg får når jeg hører. Det funker som regel som et mål ^^

 

Tim Owens var stilig nok han. Førsteintrykket var vel: Wow, Blind Guardian? *sjekke wikipedia* nei.. ka farsken? Han synger en del bra sanger, så jeg blir vel sittende å plukke ut låter jeg synes er bra.

 

Jeg sjekket denne:

og konkluderte med at de høyeste tonene ble litt for "masete". (den blir bra etter ca. ett minutt) Men jeg fant noen bra også.

 

Jeg har dog litt mer sansen for band der jeg liker alle sangene. Det er litt lettere å kjøpe skive da ;)

 

Hoho, jeg leser over hva jeg skriver og tenker: wow, jeg høres ut som et troll ^^

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Han er kraftig, ja, men Michael Romeo er tjukkare... Den klassiske plata til Dio er jo Holy Diver viss du ikkje har den, elles har han levert eit par knallskiver i Master of the Moon, Magica, Strange Highways og Killing the Dragon. Han har også gode live-plater som dekkjer karrieren betre med songar frå Black Sabbath og Rainbow (begge banda er å anbefale). Det første bandet til Dio, Elf, er også å anbefale dersom du skulle snuble over plater av dei.

 

Symphony X heldt generelt eit veldig høgt nivå, utanom kanskje den første plata. På debuten har dei bl.a. ein annan vokalist. Elles er det meste bra, spesielt V: The New Mythology Suite og The Odyssey. Den nye, Paradise Lost, er også verd å sjekke ut. Viss du er heldig finn du ein limited edition med live-DVD.

 

(Masterplan har eg ikkje peiling på...)

Endret av noodles
Lenke til kommentar

Tror kanskje Andeby kunne like alt annet av Satyricon enn Rebel, men kanskje jeg tar feil av smaken hans, på den annen siden kan man jo forandre den også. Anyway, de to nyeste albumene er ikke spesielt populære, men er ikke så forferdelig dårlige som enkelte skal ha det til. Altså Volcano og Now, Diabolical.

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Tror kanskje Andeby kunne like alt annet av Satyricon enn Rebel, men kanskje jeg tar feil av smaken hans, på den annen siden kan man jo forandre den også. Anyway, de to nyeste albumene er ikke spesielt populære, men er ikke så forferdelig dårlige som enkelte skal ha det til. Altså Volcano og Now, Diabolical.

9251897[/snapback]

Jeg har tenkt litt på Now, Diabolical. Jeg har hørt et par sanger fra den og likte det jeg hørte :) Det er også et pluss at jeg fant den til 90,- på platekompaniet (nettbutikk).

Men det kan hende du tar litt feil av smaken min, siden jeg egentlig kan like det meste, bare det er musikk som er bra i min ører.

Alt fra death metal til helt vanlig rock, og mer. Bare rap og techno/trance jeg ikke klarer :p

Lenke til kommentar
Orker ikke lete gjennom 1050 sider, men har noen her hørt UneXpect? Avant-garde metal band, skal visstnok være ganske kjent for sitt album ''In a Flesh Aquarium'' (som forøverig er et kjempealbum) til tross for sin sære sjanger.

 

Gidder ikke finne frem til en eventuell myspace side, men hva synes dere om bandet? Og er det noen som vet om debutten er like interessant som den andre plata? Må si jeg er mer eller mindre forelsket i dette bandet nå.

9223492[/snapback]

 

Bassisten Chaoth med den store fjøla er vel i Unexpect.

 

chaoth.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt litt på Now, Diabolical. Jeg har hørt et par sanger fra den og likte det jeg hørte :) Det er også et pluss at jeg fant den til 90,- på platekompaniet (nettbutikk).

Men det kan hende du tar litt feil av smaken min, siden jeg egentlig kan like det meste, bare det er musikk som er bra i min ører.

Alt fra death metal til helt vanlig rock, og mer. Bare rap og techno/trance jeg ikke klarer :p

9252138[/snapback]

 

 

Hmmh, du liker sikker Rebel etterhvert også, den er bare annderledes.

 

 

Bing; leggetid, natta alle sammen.

Lenke til kommentar
Kan nokon hinte meg i retning av band som brukar bass aktivt som instrument, og ikkje berre backing, type Cynic/Atheist, for å gje eksempel på eit par band som gjer det.

9252679[/snapback]

Spiral Architect.

 

Fusion-metall som drar mye inspirasjon fra bandene du nevnte, men Spiral er nok ennda mer kaotiske enn de du nevnte. :p

 

Hjemmeside:

http://www.spiralarchitect.com/

 

Uoffisiell Myspace:

http://www.myspace.com/unofficialspiralarchitect

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...