Gå til innhold

Hva synes dere om Nightwish?


Kjobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte Nightwish bedre før enn nå, synes de gamle albumene er bedre enn det de koker sammen i "Once". De har kanskje blitt mer komersielle nå enn det de var.

 

Jeg har en live film av dem fra et sted i Finland, og jeg må si at jeg ble dypt skuffet over filmen. Det eneste som dro filmen opp var gitaristen Mattii Hetta, eller hva han nå heter...

 

Men dette er jo kun en konsert, alle kan ha en dårlig dag på scenen.

 

Ble også en smule irritert da jeg leste VG her om dagen, det stod noe sånt: "Once" er en blanding av finsk rock og opera. Dette ligner også mye på Evanescence. <--- Dette er jo helt feil!

 

Det er Evanescence som ligner på Nightwish, og ikke motsatt! Hørte på Nightwish i 8 klasse, og hørte først Evanescence da jeg begynnte på videregående.

Lenke til kommentar
Er det bare noe jeg innbiler meg eller er den størrste Nightwish fan-skaren fjortisser? :) (Ikke her men generelt.)

Nei, det er vel ikke riktig. Jeg er 35 og har hørt på metal siden 1983 da jeg ble omvendt med Judas Priest - screaming for vengance. Men det er jo mulig at en del fjortisser hører på nightwish siden de nå er blidt "listepop".

 

Velger å kalle nightwish for symfonisk powermetal. Ett annet bra band i samme stil er Edenbridge.

Lenke til kommentar

Synes det er synd at de har blitt for kommersielle i det siste, det siste albumet deres likte jeg ikke i det hele tatt. Noe av det gamle de har laget er sinnsykt bra spør du meg. Favoritter er She Is My Sin, Sacrament of Wilderness og The Kinslayer. Anbefaler forresten å "få tak" i ( :p ) Crimson Tide/Deep Blue Sea, som er en liten live-instrumental låt. Har enda ikke møtt en fyr som har hørt den og ikke likt den. Men ellers er jeg enig i mye som er sagt, de har for mange like sanger og blir fort kjedelig å høre på. Men de har allikevel sanger som jeg ofte har hørt/hører på.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Egentlig en tråd som har utartet til mere og mere tøv. Musikksmak og meninger er akkurat som r-høl, det har alle. Man går ikke rundt og disser andre for r-hølet deres, så da gjør man det heller ikke for musikksmaken. Det kan ikke være slik at man ikke tør si sin smak i en slik tråd, for man er redd for å bli flamet. Når det gjelder aldersbestemt smak, så er det bare noe tøv, det sier vel mere om alderen til de som poster her, enn om alderen til de som liker Nightwish. Jeg er stort sett åpen for all slags musikk, og har også sansen for noe av Nightwis's musikk, dog ikke alt, og jeg er 35+++++, og har likt rock fra jeg begynte å høre på Slade/Sex Pistils/Ramones/Deep Purple/Saxon etc. som fjortiss. Har altid likt rock, og er nokså objektiv i forbindelse med musikk, selv om enkelte band faller bedre i smak enn andre i mine ører. Om man er objektiv, så kan man egentlig kun utale seg om sin egen smak vedrørende musikk, og ikke diskutere hvorvidt Nightwish er gode artister, for uansett om man liker dem eller ikke, så er de gode musikere, og vokalisten er god til å synge. Men man MÅ ikke like dem for det, det er en smakssak.

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som bryr seg om hva de andre forumbrukerene mener om musikken de måtte like?

Skulle man ikke kunne diskutere saker og ting med andre, hadde vi hatt det fryktelig kjedelig på diskusjonsforumet. :)

 

:ermm: 

Synes nw er helt ok musikk å høre på, men om noen ikke liker det eller liker lp så er det deres sak så kan ikke folk som ikke liker musikken lage en tråd som heter "la oss disse nw" slik som i tråden la oss disse lp.

 

Klart de kan. Tråden var laget i hensyn til å ta litt tak i hva JEG mener om Linkin Park, grunnet i bl. annet "dobbeltsporet", om du tar deg tid til å se hva som i det hele tatt står i første post, da. Ser virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Egentlig en tråd som har utartet til mere og mere tøv. Musikksmak og meninger er akkurat som r-høl, det har alle. Man går ikke rundt og disser andre for r-hølet deres, så da gjør man det heller ikke for musikksmaken. Det kan ikke være slik at man ikke tør si sin smak i en slik tråd, for man er redd for å bli flamet. Når det gjelder aldersbestemt smak, så er det bare noe tøv, det sier vel mere om alderen til de som poster her, enn om alderen til de som liker Nightwish. Jeg er stort sett åpen for all slags musikk, og har også sansen for noe av Nightwis's musikk, dog ikke alt, og jeg er 35+++++, og har likt rock fra jeg begynte å høre på Slade/Sex Pistils/Ramones/Deep Purple/Saxon etc. som fjortiss. Har altid likt rock, og er nokså objektiv i forbindelse med musikk, selv om enkelte band faller bedre i smak enn andre i mine ører. Om man er objektiv, så kan man egentlig kun utale seg om sin egen smak vedrørende musikk, og ikke diskutere hvorvidt Nightwish er gode artister, for uansett om man liker dem eller ikke, så er de gode musikere, og vokalisten er god til å synge. Men man MÅ ikke like dem for det, det er en smakssak.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...