Gå til innhold

Hva synes dere om Nightwish?


Kjobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes Nightwish er kjipt, kjipt kjipt, for å være ærlig. Det vil si, jeg liker ikke powermetal (ikke ta "er nightwish-powermetal?"-debatten her, please) i det hele tatt. Men er kanskje spesiellt den enerverende operastemmen som gjør at jeg virkelig ikke liker det. :shrug:

sitat fra offisell Nightwish siden: " the finnish Symphonic Metal Band"

:p

Lenke til kommentar

Synes Nightwish er helt genialt, de gutta kan virkelig spille + Tarja kan synge. I starten synes jeg også at stemmen/opera-opplegget ødela mye, men antar musikken bare har vokst på meg etterhvert som jeg har hørt på, spesielt musikken bortsett i fra vokalen til tider er så utrolig bra. Synes nå de har flere geniale enn dårlige sanger, og live er de også sinnsykt gode (fikk tak i Nightwish - From Wishes To Eternity på DVD, ekstremt bra). Spesielt trommisen (Jukka Nevalainen) ligger ganske høyt på min favoritt topp-10 trommisliste akkurat nå.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Personlig så syns jeg at Nightwish er et genialt band, da det ikke er særlig mange som spiller samme musikk (Les: Rhapsody, Fairyland, Dark Moor og Thy Majestie (og kanskje Beto Vazquez)), noe som gjør dem ganske så unik. Tarja har en enestående stemme, men musikken blir ganske så ensformig etter hvert. Konge live da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...