Gå til innhold

Hva er dine beste bokanbefalinger? [No Spoilers]


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen bøker til meg?

Er ute etter noe assassins creed historie( mystikk og historie blandet isammen).

vet ikke hvordan jeg skal forklare meg helt. Vertfall noe historisk som blir blandet med noe konspirasjonsting feks.

 

takker for de som klarer å hjelpe meg! :D

 

Tom Egelands "Bjørn Beltø" serie. Mye bedre enn Dan Brown!

Må helt klart prøve å leses en gang.

 

 

A song of ice and fire anbefaler jeg sterkt! Dere som vil ha den på norsk kan begynne med: I vargens tid, Kampen om jerntronen, og kongenes kamp(?)

 

Wheel of time er også veldig bra men bok 7-10 er bare bullshit etter min mening.

 

The first law triologien.

 

Bartimeus-triologien.

 

De fire og han som gjør galt verre (Genialt xD)

 

Inheritance cyclus. (Mange sier dette er herming etter ringenes herre. Det kan godt være, men jeg liker disse bedre pga jeg kommer meg aldri gjennom ringenes herre, kommer bare til gamleskogen eller Tom Bombadil :S)

Lest Bartimeus, og har (nesten) blitt tvunget wheel of time på meg av min lokale bibliotekar :D Bartimeus er en veldig bra bokserie! Ikke så uvanlig å ikke komme gjennom Ringenes Herre, i alle fall når man kommer til periodene når Sam og Frodo går over slettene i Mordor! Uutholdelig kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale Thure Eriks Lunds Compromateria. Det er ei bok jeg har holdt på med ei stund nå, men fremdeles ikke kommet meg gjennom. Boka er veldig vakker, språket har en helt særegen rytme som forsterkes av Lunds egne sci-fi ord. Handlingen er lagt til en fremtidsverden som blir kontrollert av noe som kalles Compromateria. Så vidt jeg har forstått så er dette en slags overnaturlig datakraft som kan påvirke evolusjonen som kontrollerer "menneskenes" språk og er en slags gud/diktator. Ting henger på mange måter ikke på greip i denne boka, men det er heilt OK, for du føler likevel at boka prater til deg på sin helt særegne måte.

(føler meg litt dum nå som jeg svarer på et 6 år gammelt innlegg)

 

Det er på samme måten med mange andre bøker av han. Må gjerne lese langt for å forstå noe, for meg gikke det mye bedre etter første boka, siden jeg da var "trent" opp i hans måte å skrive på. Elsker også hvordan han bruker hermetegn :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

A Song of Ice and Fire - George R.R Martin

 

- A Game of Thrones

- A Clash of Kings

- A Storm of Swords

- A Feast for Crows

- A Dance with Dragons

- The Winds of Winter - Kommer

- A Dream of Spring - Kommer

 

Tar handling i landet(Verdenen?) Westeros.

Kapitlene er delt opp i perspektiv til hver av hovedpersonene.

 

Fult av rare skapninger og spesielle ting, kjærlighet, tortur og vold, sex og voldtekt og kanibalisme.

Endret av Zoku
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Lurer på om none kunne ha anbefalt meg noe mørk grotesk fantasy? Lest A song of ice and fire btw.

Patrick Rothfuss - The Kingkiller Chronicle

R. Scott Bakker - Prince of Nothing

Glen Cook - The Black Company

Scott Lynch - The Gentleman Bastard Sequence

Mark Lawrence - The Broken Empire Trilogy

Guy Gavriel Kay - Tigana

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

De fire siste ting ligger i postkassen når jeg kommer hjem, og skal sikkert fortæres ila helgen tenke jeg.

Har ikke fått med meg noen hype, gikk bare inn på iTunes topp 10 liste, og sjekka hva som lå der.

Har hatt lesestopp et års tid etter masteroppgaven ble levert, så har ikke lest av egen fri vilje på en stund.

 

Hadde som sagt ingen forventninger, så boka trengte ikke å leve opp til noe.

Storyen er det litt å utsette på, du sitter igjen med en del spørsmål etter bok 1, jeg mener jeg vil ha svaret på. Ikke slike spørsmål man sitter igjen med som får deg til å hige etter bok 2, men spørsmål som burde vært besvart.

 

Utover det, skaper boka sitt eget lille postakopalystiske univers, men en blanding av middelalder og moderne landskap/byer og skikkelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...