Gå til innhold

Er dette rett av mpx?


Anbefalte innlegg

Da sier du også at du ikke har noe imot å betale full nypris for en vare som er synlig brukt?

 

Hvis du ikke vil det, så anser du varen som forringet. Og da er lovens krav oppfylt.

Tull og tøys. Varen er ikke forringet, det er salgspotensialet som er forringet.

 

Det er en grunn til at alle seriøse websjapper har en "demoside" der de selger slike produkter.

 

Hadde MPX brukt nepa litt så hadde de latt vedkommende returnere dette skjermkortet og kjøpt et annet i stedet, for så å selge det brukte kortet til en pris som de ikke taper penger på. Dermed har de tjent penger på kunden i stedet for at han skal klage sin nød her inne / ikke handle der mer.

 

-KJ

Ja. Jeg hadde tenkt å la de sende meg et x800pr eller 6800gt istede, så jeg skulle betale mellomlegget. Men nå føler jeg for å kjøpe en annen plass...

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på det som at man ikke har lov å teste tingen for så å levere den tilbake hvis man ikke er fornøyd. Jobber selv i en butikkjede hvor vi tar inn mye bytte og reklamasjoner og hvis en kunde har kjøpt f.eks en trådløs telefon testet denne og ikke er fornøyd selv om alt er i orden tar jeg ikke den tilbake igjen, dette pågrunn av at jeg aldri vet hvordan kunden har behandlet den selv om den ikke har synlige feil

Lenke til kommentar

Du skriver at du har brukt angrefristen før...Har du gjort dette nylig hos MPX?

 

Jeg snakket med kundebehandler for et nettfirma som sa at det er en del mennesker som tror at angrefristen er en låneordning. Gang etter gang sender de samme personene produktene tilbake. Dette skjedde ved retur nr.2 fra meg til dette firmaet. Ved en del press per telefon gikk de med på anvendelse av angrefrist.

Lenke til kommentar
Du skriver at du har brukt angrefristen før...Har du gjort dette nylig hos MPX?

 

Jeg snakket med kundebehandler for et nettfirma som sa at det er en del mennesker som tror at angrefristen er en låneordning. Gang etter gang sender de samme personene produktene tilbake. Dette skjedde ved retur nr.2 fra meg til dette firmaet. Ved en del press per telefon gikk de med på anvendelse av angrefrist.

Ikke nylig, er vel 1-2 år siden

Lenke til kommentar

Ok. Da er jeg enig. MPX skal ta imot kortet.

 

Det eneste jeg er litt usikker på er de 10% de krever for administrasjon. Det samme er vanlig på jernvarehandler osv, men der står det skilt ved kassa at dette kan bli krevd ved retur av varer.

Jeg vet dette er litt annerledes, men det er sikkert mulighet for å bruke de samme reglene?!?

Lenke til kommentar
Jeg ser på det som at man ikke har lov å teste tingen for så å levere den tilbake hvis man ikke er fornøyd. Jobber selv i en butikkjede hvor vi tar inn mye bytte og reklamasjoner og hvis en kunde har kjøpt f.eks en trådløs telefon testet denne og ikke er fornøyd selv om alt er i orden tar jeg ikke den tilbake igjen, dette pågrunn av at jeg aldri vet hvordan kunden har behandlet den selv om den ikke har synlige feil

Hadde aldri i verden satt mine fot inn i butikken din hvis jeg hadde fått den behandlingen.

Når man kjøper en vare som for eksempel en trådløs telefon så er det 2 vidt forskjellige ting å få testet varen i butikken og hjemme. Det kan tenkes at forholdene hjemme faktisk er så ille at varen ikke vil fungere i det hele tatt, derfor så må den byttes mot en bedre modell for eksempel, det din butikk praksiserer er jo rett og slett en total mangel på fornuft.

 

I dette tilfellet så mener jeg uansett at trådstarter har alt på sitt rette og bør få tilbake 100% - Porto.

 

Administrasjonsgebyr? : Mener at di ikke kan ta det hvis det ikke står i selve kjøps avtalen som du godtok ved kjøpet, og er veldig usikker på om det er lov i det hele tatt.

 

Edit : Sakset dette fra Mpx sine sider :

11. Angrerett

”Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

All produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for transporten tilbake til oss.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

Produktet sendes tilbake til oss i tilnærmet ny stand, inkludert originalt emballasje, manualer, kabler mv., sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt. Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser, som kinobilletter, eller for varer som forringes raskt, som for eksempel blomster.”

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Uhm. Kortet ditt er ganske bra det.

Men at du har dropp i cs er en allmen bug med dette kortet.

Og du vil faa akkurat like mye dropp med x800xt\pro.

Det du maa gj0re er aa ha en bra cpu. En skikkelig driver, En god cfg. Og ikke minst ha installert chipsett drivere til hovedkortet.

Det finnes et hav av cs fps guides paa nettet som garantert vil l0se dine problemer.

 

Maa beklage aa si at i dette tilfellet tar du feil. Det er du og ikke kortet som har et problem.

 

Feks:

http://www.fragbite.com/?articleID=102

Det er en guide til ditt spesifikke kort.

Pr0v den f0rst du.

 

http://www.fragbite.com/?articleID=103

Den samme guiden paa engelsk..

 

Og hvis du trenger litt mer info. Er en mer utfyllende guide her:

http://www.fragbite.com/?articleID=123

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Loven er ganske så klar her, du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottok pakken. Du har full anledning til å prøve produktet i denne perioden , har ikke produktet synlige skader skal du ha pengene igjen . Dette er prisen de må betale for å drive postordresalg og dermed kan ha mindre med betjening og lokaliteter enn en vanlig butikk.

Så JA du har krav på pengene tilbake UTEN noen avkorting .

Lenke til kommentar

Da risikerer jo folk å få kjøpt en hel del brukte varer, noe som inkluderer ram og andre pc-komponenter fulle av merker etter kunders pølsefingrer og kundene har som regel aldri hørt om statisk elektrisitet.

 

Men man ser jo på hver enkelt sak selfølgelig å prøver å gjøre kunden fornøyd.

Lenke til kommentar

Derfor legges returnerte varer i demovareseksjonen. Og de som kjøper demovarer vet at det er sjanse for at noen andre har hatt det du kjøper, og brukt det, eller esken er åpnet, at en flatskjem har en død pixel og sånne feil.

 

Og MPX prøver som noen sa tidligere å lure deg. Hvis du fikk med angrefristskjema har du to uker les på det, fordi alt står der, men fikk du derimot IKKE med skjemaet så har du 3 måneders full returrett. Men det er jo vanskelig å få bevist at de ikke sendte med et angrefristskjema da...

 

edit:Snekkern var ute før meg :blush:

Endret av wiggles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Disse varene skal selges som demovarer til red pris,dette er som sagt litt av prisen de må betale for å selge på postordre,vil de ikke det får de starte vanlig butikk med de kostnadene det medfører .

Kan du forklare det utsagnet der?

Hvorfor må en webshop (postordre) akseptere angrerett, mens en butikk ikke må akseptere? Eller står webshop(postordre) og "vanlige" butikker likt i så måte (lovmessig).

Det er vel veldig klart at dersom *du* skulle drive en webshop..eller butikk, så ville du ikke se med vennlige øyne på en som stadig "låner" varene dine?

Dvs. de bestiller/kjøper og så angrer og returnerer varer som åpenbart kan være "knotet" med.. Vi snakker her faktisk om varer som er følsomme for statiskt elektrisitet..

Greit nok å ha "demosalg" (Mpx er dårlig i så måte), men hva er mest lønnsomt tror du?

Å selge alle varene sine til full pris.. eller drive utlånsvirksomhet.. og selge tildels til godt under innkjøpspris (demovare)?

Svaret er vel innlysende..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Angrerettsloven

§1: Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukerel når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved FJERNSALG eller salg utenfor fast utsalgssted.

 

Når du handler hos en webshop så har du ikke sett varen du får, og sett at du kjøper et kabinett som så veldig bra ut på et bilde, men så glemte du å lese det med liten skrift under, at kabinettet ikke leveres med de 8 kathodene og 16 viftene som det var bilde av. Da vil du sikkert angre på kjøpet fordi det ikke var så bra som du trodde. Og da er det ganske greit å kunne levere tilbake varen.

 

Jeg synes selv det er kanon å kunne kjøpe demovarer.

Lenke til kommentar

Tl1000s : Forskjellen mellom utsalg på vanlig butikk (over disk) og webshop (postordre) er måten det gjøres på, i vanlig butikk har du mulighet til å se og prøve varen mens du ikke har det ved postordre.

 

Tvilsomt at noen i det hele tatt orker å bruke penger på å kjøpe varer for å så returnere di og holde på denne måten i flere år. Blir dyrere enn å leie / eie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tl1000s : Forskjellen mellom utsalg på vanlig butikk (over disk) og webshop (postordre) er måten det gjøres på, i vanlig butikk har du mulighet til å se og prøve varen mens du ikke har det ved postordre.

 

Tvilsomt at noen i det hele tatt orker å bruke penger på å kjøpe varer for å så returnere di og holde på denne måten i flere år. Blir dyrere enn å leie / eie.

Takker for svar..

Var vel det jeg trodde ja.., men jeg som kjøper det meste som demovare.. har nå hørt av kundebehandler(e) at de ikke akkurat lovpriser de som benytter angreretten. :p

Lenke til kommentar
hmmm eg brukte da min (eller kompett sin) 21" lcd skjerm i jula, fikk den på angreretten. Var ikkje fornøyd med den... kom døde pixler for kvar dag eg brukte den.

Det er da en helt vanlig reklamasjon, fordi varen ikke er i den stand den skal være, ikke angreretten.

 

En skjerm som får flere og flere døde pixels er ganske enkelt defekt.

Lenke til kommentar

Dette er akkurat det samme som jeg opplevde når jeg skulle levere tilbake min LCD skjerm. Men de tok heller å løy og sa at de fikk skjermen i helt forjævlig tilstand. De mente den var skitten og fettete (!) og dermed brukt, og nektet meg angreretten. Når jeg fikk den tilbake så var den helt plettfri, akkurat som jeg leverte den inn. Hørte aldri noe om 10% mindre på prisen og så var det i orden heller.

 

Kontaktet Forbrukerombudet og de mente at dette var tull i fra MPX og sa at det eneste jeg trengte å gjøre var å levere inn klageskjema så skulle dette gå fort unna. Vel, jeg hadde ikke spesielt lyst å være uten skjerm i et par måneder (vet hva forbrukerombudet mener med fort) så jeg beholdt heller skjermen. Folk kan si hva de vil på om MPX på pris og utvalg, men på service og spesielt angrerett så er de noen...! :realmad:

 

EDIT: Glemte å nevne at jeg sendte 3 mailer som jeg aldri fikk svar på og hver gang jeg ringte så blei jeg sendt videre til noen som kunne hjelpe meg til jeg ga opp!

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kontaktet Forbrukerombudet og de mente at dette var tull i fra MPX og sa at det eneste jeg trengte å gjøre var å levere inn klageskjema så skulle dette gå fort unna. Vel, jeg hadde ikke spesielt lyst å være uten skjerm i et par måneder (vet hva forbrukerombudet mener med fort) så jeg beholdt heller skjermen. Folk kan si hva de vil på om MPX på pris og utvalg, men på service og spesielt angrerett så er de noen...! 

 

Vel.. dette forklarer vel hvorfor Mpx ikke har mye til demovare-salg.. :thumbdown:

PS-Data derimot.. er tydeligvis noe greiere å ha med å gjøre.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...