Gå til innhold

Er dette rett av mpx?


Anbefalte innlegg

Skal sende tilbake et skjermkort til mpx, som jeg har hatt i 10dager. Har før benyttet meg av angreretten på 14 dager før, og da har jeg til og med brukt produktene(det har jeg forøvrig nå også).

Dette var hva jeg fikk som svar da jeg sendte mpx mail om returen:

 

Heisann!!

 

Det er ikke angrerett på varer som er brukt, og vi kan derfor ikke ta produktet i retur. Med angreretten

Så kan du ta opp produktet å se på det, og putte det ned i esken igjen. Du har jo brukt kortet.

 

Hvis vi skal ta det i retur, så avkorter vi prisen med ca. 10 %, og du har alt av tilbehør og eventuelt

Orginalemballasje, så skal jeg revudere saken.

 

Dette har jeg ikke hørt om før, at det er 10% prisreduksjon ved angreretten.

Hvordan kan de uttale at det er angrerett, men ikke på varer som er brukt? Når jeg kjøper et kort, skal jeg da sitte i 14 dager å se på det, og vurdere utseende? Hvor er logikken? :no: Jeg må jo prøve kortet, noe jeg gjorde, og jeg var ikke fornøyd!

Hva skal jeg gjøre videre? Er det i hele tatt noe å gjøre?

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noe feil på korte

?

Det yter dårlig, i f.eks. spill som Counter-Strike. Er vel nede i 60 fps. Et spill som ikke krever all verden...

 

Men det har egentlig ikke noe med saken og gjøre.. at jeg jeg ikke er fornøyd med kortet skal vel være grunn nok, noe jeg har erfart fra før.

Kort: ati radeon 9800pro

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

MPX er greie hvis de tilbyr deg alt untatt 10% tilbakebetalt. Dette er hva det vil koste MPX når de skal selge det videre som demovare.

 

Hvis kortet er i stykker får du nok nytt, men du skal ikke bruke skjermkortet for mye før angrefristen utgår...... dessverre... :dontgetit:

Lenke til kommentar
MPX er greie hvis de tilbyr deg alt untatt 10% tilbakebetalt. Dette er hva det vil koste MPX når de skal selge det videre som demovare.

 

Hvis kortet er i stykker får du nok nytt, men du skal ikke bruke skjermkortet for mye før angrefristen utgår...... dessverre... :dontgetit:

Angrefristen er ikke utgått... Den er på 14 dager, jeg har hatt kortet i 10-11 dager.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Vet ikke hvordan det skal tolkes i denne sammenhengen.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

altså!!!!!!! sorry..

 

men du har full angrerett! du kan ha et produkt å bruke det normalt i opptil 14 dager for å så angre. Noe annet er tull! tror kundebehandleren hos Mpx enten er ny, ikke vet eller prøver seg på en spansk en.

 

 

Du har rett på vært eneste kr og øre igjen. Det eneste du må betale er retursendingen til mpx. altså portoen for å sende kortet tilbake

Lenke til kommentar

Mye synsing og lite kunnskap her synes jeg? Et kjapt søk på Lovdata.no gir følgende resultat:

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

 

       Angreretten gjelder ikke

 

 

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

 

b)

varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

 

 

c)

varer som raskt forringes fysisk.

 

 

       Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Ergo har MPX en svært tynn sak i dette tilfellet. I og med at kortet ikke har blitt forringet av å ha blitt testet kan de ikke avkreve deg penger. Du må imidlertid betale portoen selv.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Vet ikke hvordan det skal tolkes i denne sammenhengen.

Er vare i samme stand?

 

Ja. Det er et skjermkort, og det fungerer som det skal. Svak ytelse i CS er allment kjent, og skyldes drivere.

 

Er vare i samme mengde?

 

Ja. Med mindre det har hatt en jomfrufødsel og blitt to, så er det vel fortsatt det ene kortet man mottok til å begynne med.

 

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, jeg ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Mye synsing og lite kunnskap her synes jeg? Et kjapt søk på Lovdata.no gir følgende resultat:

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

 

       Angreretten gjelder ikke

 

 

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

 

b)

varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

 

 

c)

varer som raskt forringes fysisk.

 

 

       Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Ergo har MPX en svært tynn sak i dette tilfellet. I og med at kortet ikke har blitt forringet av å ha blitt testet kan de ikke avkreve deg penger. Du må imidlertid betale portoen selv.

 

-KJ

Da sier du også at du ikke har noe imot å betale full nypris for en vare som er synlig brukt?

 

Hvis du ikke vil det, så anser du varen som forringet. Og da er lovens krav oppfylt.

Lenke til kommentar
Da sier du også at du ikke har noe imot å betale full nypris for en vare som er synlig brukt?

 

Hvis du ikke vil det, så anser du varen som forringet. Og da er lovens krav oppfylt.

Tull og tøys. Varen er ikke forringet, det er salgspotensialet som er forringet.

 

Det er en grunn til at alle seriøse websjapper har en "demoside" der de selger slike produkter.

 

Hadde MPX brukt nepa litt så hadde de latt vedkommende returnere dette skjermkortet og kjøpt et annet i stedet, for så å selge det brukte kortet til en pris som de ikke taper penger på. Dermed har de tjent penger på kunden i stedet for at han skal klage sin nød her inne / ikke handle der mer.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...