Gå til innhold

250W psu @ 6800,x800


Anbefalte innlegg

Dere som ønsker å putte en stakkars GT inn i en shuttle med en psu på 250 er dømt til å mislykkes, i alle fall på lengre sikt. Hvor bra tror dere det er for PSU å bli overbelastet? Tror dere at systemet kommer til å bli 100% stabilt? Bare for å ikke nevne eventuelle varmeproblemer...

Optimister :roll:

 

Ps : Synnes også at et x800pro kort blir litt for mye til en stakkars 250w psu...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som ønsker å putte en stakkars GT inn i en shuttle med en psu på 250 er dømt til å mislykkes, i alle fall på lengre sikt. Hvor bra tror dere det er for PSU å bli overbelastet? Tror dere at systemet kommer til å bli 100% stabilt? Bare for å ikke nevne eventuelle varmeproblemer...

Optimister :roll:

 

Ps : Synnes også at et x800pro kort blir litt for mye til en stakkars 250w psu...

Shuttle psu'er yter mye bedere enn f eks Q-tec Psu'er.

Tror Shuttle greier X800Pro/Xt bra.

Lenke til kommentar

Ok, det kan godt være at det fungerer uten problemer , men ta en liten titt på disse beregningene :

 

Atx Hk : 40 - 60w

1stk 256 modul ddr ram :10w , 2stk : 20watt, etc...

Amd Xp +3200 : 90w

Ati x800pro :90w

Geforce 6800gt 90-120w

Hd 7200rpm : 18w

Dvd-Rw : 35 -45w

Lydkort : 5w

Floppy : 5w

80mm vifte : 3w

Cpu vifte : 3w

 

Så la oss regne sammen : HK (50w) + Ram 512 (40w) + Cpu (90w) + Gpu (90w) + hd (18w) + Dvd-rw (35w) + Floppy (5w) + 80mm (3w) + Cpu vifte (3w),

 

Totalt = 334watts!!!

 

Selvsagt så er det sånn at dette er det maskinen har bruk for hvis alt brukes 100% samtidlig, i et vannlig scenario vil bruken være mindre, men alikevell så kan man få problemer hvis man bruker flere komponenter sammtidlig (brenner dvd og surfer på nettet sammtidlig som man har av i bakgrunnen).

 

Så la meg på nytt påpeke at det blir litt for optimistisk å tro at man kan ha et Geforce 6800 i en shuttle med 250W Psu uten at man før eller siden får problemer!

 

You have been warned!!! :dontgetit:

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
vel når jeg hadde ati 9800pro@xt og cd spiller på samme strøm kabel smeltet kabelen. så jeg er litt i tvil om 6800gt trenger vel 300w.

Jaha, du skrev jo litt lengre opp det jeg nettop quotet kirjogra, da kan du neppe si at du ikke har hatt en eller annen form for problemer med 250w da.

 

La meg påpeke på nytt at det er ikke noe i veien for at det skall kunne gå, men det er ikke sikkert at alt fungerer som det skal, eller at det oppstår problemer med tiden.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

SilentX PSU'n er det kvalitet over ikke noe Q-tec greier ;) Noen som vet hvor mange Watt et 5900 ultra trekker? har sett en som har et slikt i sin shuttle..

 

Jeg skal ha 2x512 brikker, 3200+, dvd-rw, 1x 200gb harddisk og skjermkort :p burde ikke bli så ille? :p

Lenke til kommentar
SilentX PSU'n er det kvalitet over ikke noe Q-tec greier ;) Noen som vet hvor mange Watt et 5900 ultra trekker? har sett en som har et slikt i sin shuttle..

 

Jeg skal ha 2x512 brikker, 3200+, dvd-rw, 1x 200gb harddisk og skjermkort :p burde ikke bli så ille? :p

Du får komme med tilbakemeldinger om hvordan det går vettu...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Er ikke realistisk å sammenlikne en shuttle-PSU med ATX psu ,

da shuttle powerene har størst focus på +12v .

 

Dette er spesifikasjonene på shuttle PC40:

+3.3V 18 A

+5V 19A

+12V 16A (18A peak)

 

Note: Total combined output of 3.3V and 5V is 105W (Max)

Note: Total combined output of 3.3V, 5V, and 12V is 250W

 

Power Supply Efficiency:

72% typical under full load

 

Chieftek 360w:

+3.3V 28A

+5V 35A

+12V 17A

 

noname 350w:

+3.3V 15A

+5V 25A

+12V 15A

Lenke til kommentar

Hm.. Jeg har:3ghz cpu, 250gb hd, plextor dvd-brenner(8x), 9800pro(som jeg nå har sendt tilbake), floppy :p hm.. det var vel det. iallefall går dette glatt med min 250W SilentX psu :p

Bare ikke 6800gt tar noe spesielt mer strøm enn 9800pro(noe jeg har fått med meg x800pro ikke gjør), så skal det vel gå fint :yes:

Lenke til kommentar

Ja det er det , "no name" psu'er anbefaler jeg folk å skygge unna .

Når det gjelder 250w ATX-psu sammenliknet med shuttle vil jeg anta

+12v til 12-14A (langt under shuttle powerenes +12v) .

En annen ting er jo at shuttle powerene er "tilpasset" hovedkortet

i en shuttle maskin og sikkert ikke ligger med overkapasitet som ikke trengs på +3,3v og +5v (slik mange atx psu'er gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...