Gå til innhold

Smurfene og deres "smurfing".


Anbefalte innlegg

Så, jeg hørte "Smurfehits" i går, verste plata noen sinne, men det er ikke sakens kjerne. I flere av sangene dukket verbet "å smurfe" opp i flere sammenhenger. Setninger som "Jeg tenker på å smurfe med deg" (tatt fra "Drømmesmurfen"), forlater meg i den største forvirring. Hva i alle dager er "smurfing", og hvilke syrevrak har skrevet disse tekstene? Er det seksuelle undertoner, eller er smurfing bare "uskyldig" smurfemorro, og hva går i så fall dette ut på?

 

Diskutèr. rpoint.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fraglenes "fragling" ? Når vi først er i gang så kan jeg vel legge ut mine tanker om fraglene også.

 

Altså, i Fragleberget er det 3 "grupperinger", Arbeiderene (som jeg ikke husker navnet på), Fraglene, og trollene (som jeg heller ikke husker navnet på). Fraglene jobber ikke en skit, og later seg hele dagen, imens de nyter godene fra de hardtslitende arbeiderene. Samtidig sitter de få, men mektige, trollene på toppen av det hele, disse er det eneste i samfunnet Fraglene frykter. Minner litt om Nazi-Tyskland. Nederst har vi de insatte i arbeidleire, et undertrykket folk som lider unnder Fraglenes tyrrani, så har vi Fraglene, den gjennomsnittlige ariske tysker (en svært homogen rase, har DU sett en jødisk fragle?) som lever et nokså priviligert liv og opplever oppgang grunnet "jødegraglene" sitt harde arbeid. Disse er kun underlagt sine ledere, trollene, som naturligvis er et symbol på den nazi-tyske administrasjonen, men kongen (Hitler) i spissen. Den siste figuren heg vil trekke inn er "Hunden" som dukker opp av og til i serien, denne er det eneste trollene (les: nazistene) er redde for, representerer den kanskje Vesten, med Storbrittania og USA? Eller kanskje er det den store, sinte, Sovjet-bikkja? Kanskje alle?

 

:hmm:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Den enkle (og trolig mest sannsynlige) forklaringen er at "Smurfe" selfølgelig ikke har noen bestemt betydning. Det er et helt "åpent" verb, et slags "samleverb" hvor bertydningen av verbet bestemmes utifra kontekstualiteten.

 

Edit: Arbeider/bygger= Doser såvidt jeg husker :D

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ganske fancy observasjoner/teorier, må jeg si. :)

Jeg tror "smurfe med deg" er et tegn på at man vil være venn med personen; så og smurfe med noen blir å vise at man bryr seg om den (kose, klemme, rose). De som tenker i seksuelle baner her finner sannsynligvis noe seksuelt med jenter som spiser banan også. :p

Lenke til kommentar
Googla litt:

 

You have ever pondered why Smurfette was the ONLY female smurf (My esteemed colleague Chris presented a speech on how Smurfs represented homosexuality and communism...)

Kanskje Smurfine bare er en undertrykt kvinne brukt i orgier? :ermm:

 

OTTAR PÅ BANEN! ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor blir smurfene aldri eldre?

Ble han gamling-smurfen født gammel?

Hvorfor blir smufine aldri gravid?

Hva spiser smufene?

Hvorfor går smurfene aldri på do?

Hvorfor bor de ute, når de så fint sier at de "kan gjennom et nøkkelhull"?

Hvorfor ser vi aldri noen etniske smurfer?

Hvor gammel er smurfene når de kommer i stemmeskiftet?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir smurfene aldri eldre?

Se nedenforstående punkt om diett.

 

Ble han gamling-smurfen født gammel?

Han fulgte ikke dietten.

 

Hvorfor blir smufine aldri gravid?

 

Kanskje smurfine egentlig er en mann? Prison-rape? Mange løsninger.

 

Hva spiser smufene?

 

Magisk sopp, som de også bor i.

 

Hvorfor går smurfene aldri på do?

 

De har sinnsyk forbrenning?

 

Hvorfor bor de ute, når de så fint sier at de "kan gjennom et nøkkelhull"?

 

De bor i sopper.

 

Hvorfor ser vi aldri noen etniske smurfer?

 

Godt spørsmål, tror det ligger raseideologiske undertoner. ALLE smurfene er vakre, velbygde og blåhudede.

 

Hvor gammel er smurfene når de kommer i stemmeskiftet?

 

De kommer _aldri_ i stemmeskifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...