Gå til innhold

Smurfene og deres "smurfing".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet spørsmål som har plaget meg MYE:

 

Hva skjer når man kveler en smurf? De er jo blå fra før.

Edit: d'oh så ikke innlegget over.

 

Hvis du har sett på Fraglene blir doserne helt ute av seg hvis fraglene slutter å spise sukkerbygningene deres. Hun poetiske fraggelen mente nemlig at de burde slutte å ødelegge for de søte små doserne, og alle sammen lot være å spise byggene. Da bygde doserne seg inne, lagde labyrinter de ikke kom seg ut av, og hele fragleberget ble stappfullt av sukkerbygg. Til slutt pakka alle doserne sakene sine og forlot jobbene sine, rett og slett fordi det ikke var plass til å bygge mere når ikke fraglene åt mere. De var VELDIG lei seg. Så fraglene måtte spise igjen, da kom de tilbake på jobb og var lykkelige igjen. Så det så.

 

En klar parallell til at hvis ett ledd i den naturlige næringskjeden forsvinner, dør alle som er avhengige av rasen ut.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
' date='16/06/2004 : 10:20'] Den usensurerte sannheten ligger her. Visste ikke at B.A. Barracus og Mr. Huxtable hadde en "finger" med i spillet.. :wow:

(At Snoop Dogg er bakmann kom ikke som et sjokk)

 

The lost episode..

 

Alle smurfer i filmen er over 18 år.

hehehe...der fikk vi vel svaret på hva smurfing er. Synging kombinert med diverse aktiviteter :p

Lenke til kommentar

Og "å griefe" er?? å sørge??

 

PS:Jeg og en kamerat brukte verbet "å saltvri" som et innbytte for alle verb når vi gikk i sjuende klasse. Det kan vel sammenlignes med det noen sier om "å smurfe". Og PHOG!(direkte avledet av spillet POG) var et utropsord vi brukte for ting som var både kult og kanskje også litt kjipt. Positivt OG negativt, der, altså.

Lenke til kommentar

Maximus Smurf

yeah

 

 

 

å "smurfe" kommer fra latin "sursum" ~ Som betyr "oppover".

 

Det ble tatt opp i det engelske vokabulæret da romerne styrte.

Da de romerske legionærene skrek "sursum" når ting ikke gikk

da de skulle voldta de engelske kvinnene. Det ble da plukket

opp i en litt misforstått og mer engelsk form, "smurf". Og ble

derfor ordet på obskure sengeaktiviteter.

 

derfor skjønner vi godt smurfenens hovedaktivitet. den blir

desverre møysommelig klippet bort og sensurert for oss seere.

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Fraglenes "fragling" ? Når vi først er i gang så kan jeg vel legge ut mine tanker om fraglene også.

 

Altså, i Fragleberget er det 3 "grupperinger", Arbeiderene (som jeg ikke husker navnet på), Fraglene, og trollene (som jeg heller ikke husker navnet på). Fraglene jobber ikke en skit, og later seg hele dagen, imens de nyter godene fra de hardtslitende arbeiderene. Samtidig sitter de få, men mektige, trollene på toppen av det hele, disse er det eneste i samfunnet Fraglene frykter. Minner litt om Nazi-Tyskland. Nederst har vi de insatte i arbeidleire, et undertrykket folk som lider unnder Fraglenes tyrrani, så har vi Fraglene, den gjennomsnittlige ariske tysker (en svært homogen rase, har DU sett en jødisk fragle?) som lever et nokså priviligert liv og opplever oppgang grunnet "jødegraglene" sitt harde arbeid. Disse er kun underlagt sine ledere, trollene, som naturligvis er et symbol på den nazi-tyske administrasjonen, men kongen (Hitler) i spissen. Den siste figuren heg vil trekke inn er "Hunden" som dukker opp av og til i serien, denne er det eneste trollene (les: nazistene) er redde for, representerer den kanskje Vesten, med Storbrittania og USA? Eller kanskje er det den store, sinte, Sovjet-bikkja? Kanskje alle?

 

hmm.gif

Arbeiderne er doserne :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...