Gå til innhold

A64 3000+ like bra som P 3,0?

Flanders

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel noe av samme ytelse, men spørs hva du skal bruke den til.

Ville forøvrig bare si at du bør endre emnet ditt til noe som "A64 3000+ like bra som P 3,0?"

Skrevet
Ville forøvrig bare si at du bør endre emnet ditt til noe som "A64 3000+ like bra som P 3,0?"

Jupp, gjør det.

Ellers vil jeg tro at AMD 64 har bedre ytelse enn P4, i alle fall til spilling. Den er jo tross alt bygget på 64-bits teknologi.

Skrevet
Ellers vil jeg tro at AMD 64 har bedre ytelse enn P4, i alle fall til spilling. Den er jo tross alt bygget på 64-bits teknologi.

Ja, det er riktig. Men P4 er bedre enn A64 på videoredigering, f.eks.

Skrevet

Jupp, gjør det.

Det er ikke 64bit teknologien som gir ekstra ytelse i dagens spill. Det er hovedsaklig den integrerte minnekontrolleren som gjør det.

Men for å svare på spørsmålet: JA de er ca like bra. I noen tester er Athlon64 bittelitt raskere (særlig på spill) men på andre tester så er Pentium4 raskest.

Glem ikke å tenk på de ikke-ytelserelaterte fodelene og ulempene heller.

Og for å gjenta de andre: endre tittelen på innlegget ditt!

Skrevet
Kan jeg skifte navn på emnet, nå som det allerede er i bruk?

Jepp, bare trykk knappen "edit" øverst til høyre i det øverste innlegget. Da får du tilgang til å endre tittel-linjen.

Skrevet

Trenger jeg skifte noe annet en hovedkort hvis jeg bytter CPU?

Er MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire, et greit hovedkort?

Skrevet

Ville ikke kjøpt et HK som kjører VIAKT800. Finn deg et kort som har nForce-250GB. Da får du en liten ytelsesøkning.

-z00l-

Skrevet
Er MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire, et greit hovedkort?

Har dette kortet selv. Hadde noen problemer i starten, men det viste seg å være en feil i linuxkjernen. Etter en liten oppdatering fungerte alt bra. Hatt kortet i snart 2 mnd og med untakk av kjerneproblemet har jeg ikke hat noen problemer med hovedkortet.

Skrevet
Ville ikke kjøpt et HK som kjører VIAKT800. Finn deg et kort som har nForce-250GB. Da får du en liten ytelsesøkning.

-z00l-

Nei, dette er ikke riktig og en misforståelse. nForce3 250-hovedkort er nok et "bedre" hovedkort, mer stabilt og har ikke de minneproblem som VIA-HK har slitt og sliter med, men det yter ikke bedre.

Det er nok en del ting som en kan kritisere VIA for, men det er IKKe ytelse. ;)

754 hovedkort testes

Skrevet

-z00l-

Heter faktisk K8T800... :ermm:

...KT800 er et muligens kommende brikkesett til Socket A, men en ganske så formidabel ytelse (ifølge en test jeg så). ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...